apua! palkallinen vai palkaton vapaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KUKKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KUKKA

Jäsen
15.07.2004
304
0
16
Olen kaupungilla töissä, eli työehtosopimukseni on kvtes.. mutta nyt en löydä (vaikka kuinka koitin lukea ja selata netistä) mistään tietoa siitä, miten menetellään kun lapsi sairastaa.. tai jos on esim. etukäteen tiedossa olevia toimenpiteitä.. leikkauksia sun muita.. kun sihteerin sijainen sanoi että on palkattomia.. ja taas jostain kuullut että olisi palkallisia.. tiedän että periaatteessa voi riippua työnantajasta, mutta koska kyseessä ei ole yritys tai muu yksityisen sektorin alaisuus, eikö tuon virkaehtosopimuksen pitäisi olla kaikille sama..

auttakaa jos yhtään olette perillä asiasta.. tällä olisi hieman kiirus.. :ashamed:

No mulla ei oo hajuakaan mistään kvtessistä, mutta noin niin kuin yleisesti 3 ekaa päivää on lapsen äkillisesti sairastuessa palkallisia. Mutta esim nauvola käynnit ovat palkattomia, koska ovat ennalsta ehkäisevää hoitoa.

mikä leikkaus teilla on tiedossa?

http://www.talentia.fi/index.php?m=4&s=2&d=1&did=54

löytyy KVTES 2005-2007. Näyttäis kohdassa tilapäinen hoitovapaa olevan maininta, että 3pv saa palkallisena hoitaa sairasta lasta.

sama työehtosopimus ja 3päivää on palkallista kun hoitaa kipeää lasta ja sen jälkeen on palkaton.
Etukäteen tiedettävät lääkärit (astma testit, korvien putkitus jne.) ovat palkattomia.

Äkillisessä sairastumisessa 3pv palkallista , ennakkoon tiedetyssä jutussa palkatonta.

Mulle kävi niin että luulin että on palkallista kun tytöllä oli keskussairaalakontrolli joka tiedettiin etukäteen. Pienen väärinkäsityksen kautta niin luuli pomokin sitten. Jälkikäteen asia jouduttiin korjaamaan sitten. Eli tuli palkaton päivä, MUTTA: Saat erityishoitorahaa Kelalta siltä päivältä koska sinulle tulee ansionmenetystä. Lievitti vähän kiukkuani =) Tuntui nimittäin aika epäoikeudenmukaiselta että lapsen terveyden takia olet pois, ja siitä sitten rokotetaan...

Toinen juttu sitten taas on se, että kun palkaton päivä oli arkipyhälistalla, niin tuli vähän tunneissa sitten takkiin :(

Yhteistyössä