Apua! Pieni kova liikkumaton patti korvan takana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "amber"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"amber"

Vieras
Niskat ovat vasemmalta puolelta olleet jumissa ja tänään ajattelin hieroa niitä itse ja löysin korvan alapuolelta, luun ja korvalehden välistä aristamattoman, kovan herneen kokoisen liikkumattoman patin.

Pitääkö heti mennä lääkäriin vai odotanko muutaman päivän? patti on noin 5 mm ja pyöreä. Kova ja mielestäni liikkumaton kun sitä yritin painella.

Onko tämä huolestuttavaa? Voiko alkuviikolla sairastamani flunssa aiheuttaa tällaista.

Kuten jo mainitsit flunssasta, se on todennäköisesti hieman infektiosta suurentunut imusolmuke. Muita vaihtoehtoja on sylkirauhanen (täysin normaalinakin) ja ihonalainen rasvapatti. En tuon vuoksi pelkästään menisi mihinkään. Jos muissa asioissa tulisi lääkärikäyntiä, näyttäisin silloin.

Mulla (ja miehell' myös) on ollut juuri siellä korvanlehden juuressa talipatteja, jotka on hävinny kun ne on puristanu tyhjäkt. Pyydä jotain kaveria tutkimaan se patti, voisko olla sellainen?

Minulla oli juuri tuollainen. Poistettiin terveyskeskuksessa puudutuksessa. En jäisi odottelemaan - on se niin kolkko ajatus että aivojen vieressä on kyhmy, vaikka tuo minunkin rasvapatiksi todettiin.

Mulla oli sellainen ja se vaan kasvoi ja kasvoi, lopulta se puhkes ja möhnää tuli aika paljon. Eli joku paise tai talijuttu se oli. Tuskin sinunkaan patti mikään vaarallinen on, käy ihmeessä näyttämässä lääkärille jos huolettaa, he ehkä voivat puhkoa sen heti, jos on tuollainen talipatti :)

Etupuolelle korvan eteen jos tulee, niin on joku rauhanen, sellainenkin oli kerran (puolikkaan lihapullan kokoinen :D Oli aika hassu juttu kun kävin näyttämässä sitä lääkärissä, niin multa otettiin heti angiinanäyte joka oli positiivinen :laugh: kurkku ei ollut ollenkaan kipeä, mutta se patti vuoti kurkkuun möhnää jossa oli sama bakteeri

Yhteistyössä