Apua! Raskausoireet, mutta testi näyttää negaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RASKAANA VAI EI?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RASKAANA VAI EI?

Vieras
Tilanteeni on melko monimutkainen, sillä käytän e-pillereitä mutta epäilen vahvasti että olen joko raskaana tai sitten elimistö on TODELLA sekaisin syystä tai toisesta. Minulle on nyt viimeiset pari kuukautta tullut kaikennäköisiä oireita, kuten pahoinvointikohtauksia, rinnat särkee (erityisesti oikea rinta sivulta ja päältä, molemmat on kosketusherkkiä), vatsakumpu tuntuu kasvavan ja viimeisinä parina iltana olen myös huomannut vatsani "väreilevän" kun menen makuuasentoon sohvalle. Oli pakko pyytää mieskin kokeilemaan, kun vatsassa tuntui kuin elohiiri olisi nyppinyt alavatsaa oikealta. Sitten se loppui ja alkoi taas monta kertaa. Ei sattunut, mutta tiedän ettei kyse ole ilmavaivoista. Voihan se toki olla oikeasti elohiirikin, mutta miksi näin monena iltana peräkkäin? Olen melko hoikka ja tunnen esim. pulssin vatsasta kädellä mutta kun tämä ei nyt ollut pulssi vaan jotain ihan muuta :). Niin ja tuo vatsakumpukin on hiukan ehkä kasvanut mutta saattaa olla kesäkiloja nekin...

Kuten jo kerroin, syön pillereitä (joskus voi unohtua ja otan vasta seuraavana päivänä pillerin), enkä siis toivo raskautta vielä koska ensi kesänä on häät ja periaatteen naisena haluan tehdä lapset vasta, kun sukunimeni on sama kuin miehen. No, jos nyt olisin raskaana, tottakai vauvan pitäisin...Mutta, toinen kumma juttu, viimeinen tyhjennysvuoto ei tullut lainkaan? Ja sitä edellinen oli todella niukka. Siinä välissä tuli vuotoa, en vain tiedä miksi. Minulla ei ole aiempia lapsia joten en tiedä miltä raskaus tuntuu, mutta aina kun lähden hakemaan oireilleni selvitystä netistä, tulee nämä raskauskeskustelut vastaan. Olen nyt testannut monilla r.testeillä ja kaikki näyttäneet negaa. Paitsi yksi, clear blue, näytti haaleata viivaa. No, ajattelin että se on jokin virheellinen testi tms. Sitten ajattelin ostaa noita ovistestejä myöskin ja todella OMITUISTA, meinaan joka kerta kun teen testin (tehty nyt 4 kpl viikon välein) niin sepä näyttää koko ajan kahta viivaa! Oli sitten mikä vain vuorokaudenaika tai päivä. Enkä minäkään nyt koko ajan voi ovuloida, tai ylipäätänsä, kun on noi pilleritkin???

Olen käynyt lääkärissä kolme kertaa, mutta kertonut vain oireitani. Mennyt niskakipujen piikkiin huimaus ja pahoinvointi yms. epäiltiin vatsavirusta? Yksi lääkäri kysyi, että mahdatkos olla raskaana. Johon kerroin, että epäilen itsekin mutta kun testi näyttää negaa. No, se oli sitten siinä. Lääkärit eivät siis ole testanneet minua raskauden varalta. Olen vain todella kyllästynyt miettimään mikä minua vaivaa. Huomiseksi on taas lääkäriaika ja aion vaatia raskaustestiä verestä. Meinaan joskus monta vuotta sitten sain keskenmenon (huom! en tiennyt että olin raskaana, olin tehnyt virtsatestin kyllä koska oireita oli mutta se oli nega), veritesti näytti arvojen nousseen. Olen siis todella sekaisin. Voiko oireeni johtua jostain muusta? Pahinta on tuo iltainen vatsan värähtely ja järkyt rintakivut.

Jos joku voisi auttaa! onko teillä ollut sellaista tilannetta että raskaus ei vaan näy virtsasta???

t. Epätoivoinen

No ompa tyhmä lääkäri ollut kun ei ottanut tai siis teetättänyt sulla raskaustesiä! Mä oon kans pulassa, mulla kuukautiset ollu viimeksi 7 viikkoa sitten, monet testit oon tehny mutta kaikki näyttää negaa. Ehkä meidän molempien pitää vaan mennä lääkäriin ja vaatia sitä verikoetta siellä! :)

• Tykkää
Reactions: mmam
Keho usein kehittelee ihan oikeita raskausoireita varsinkin jos vähääkään ite asiaa on jossain vaiheessa miettiny, ja siis ihan kaikki mahdolliset pahoinvoinnit ym voi tulla vaikkei olis raskaana. Mut onhan se tietty mahdollista, aika harvinaista jos ei testeissä näy mut näitäkin on. Menisin lääkäriin ja vaatisin testin siellä. Mut se värinä ei kyllä liikkeitä varmaan oo, yleensä varsinkin esikoista odottaessa liikkeet alkaa tuntumaan vko 18 eteenpäin, monilla ei vielä 20 viikollakaan (tuolloin raskaus puolivälissä, jollon se useimmilla näkyykin jo aika selvästi). Onhan mahdollista liikkeitä tuntee aikasemminkin,mut jotenkin epäilen ettei sun kohdalla näin oo, olisit tosi pitkällä kyllä jo vaikka olis sit rv 15 kun liikkeet alkaa tuntumaan eli yli 3kk. Mut kato mitä lääkärin verikoe näyttää.

Tuo kuullostaa aika samalta ku kaverin tarina sen esikoisen kanssa :D Mut se oli neljännellä kuulla. Se on hoikka ja aatteli että on vaa kiloja tullu lisää mutta ei tullu muualle ku mahalle niin meni lääkärii ja tulihan sieltä tyttönen :)

Oon itsekkin tullu raskaaksi ku oon syönny e-pillereitä ja muutenkin kuulen enemmän ja enemmän kaveripiirissä ku yks toisensa perää kertoo miten esikoiset on tullu tai muut.. :D ei mikään ole 100% varmaa paitsi kylmä seksielämä =) Toivottavasti vaadit testin ja ilmota tännekkin miten meni ja mitä testi sanoi?

Yhteistyössä