Apua! Riittääköhän mulla maito? Alkaa mennä usko tähän imettämiseen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jo on vakavaa hohoo relaa

Mikä tässä ei ollut vakavaa? Ap:n huoli, ettei maito riitä? Unen puute? Vai sun mielestä korviketta vaan?

MIKÄS VIKA KORVIKKEES

Minun mielestäni korvikkeella kasvaa yhtä hyvin. Esikoinen oli korvikevauva ja on aina ollut terve, ei allergioita jne. Mutta mielestäni äidinmaito on kuitenkin parempaa. Ja onhan imettäminen helpompaakin kuin jatkuva pullojen kanssa sählääminen. Jos kuitenkin näyttää siltä, että vauva raivoaa koska maito ei riitä niin annan kyllä korviketta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mikä tässä ei ollut vakavaa? Ap:n huoli, ettei maito riitä? Unen puute? Vai sun mielestä korviketta vaan?

MIKÄS VIKA KORVIKKEES

Minun mielestäni korvikkeella kasvaa yhtä hyvin. Esikoinen oli korvikevauva ja on aina ollut terve, ei allergioita jne. Mutta mielestäni äidinmaito on kuitenkin parempaa. Ja onhan imettäminen helpompaakin kuin jatkuva pullojen kanssa sählääminen. Jos kuitenkin näyttää siltä, että vauva raivoaa koska maito ei riitä niin annan kyllä korviketta.

KYLLÄ se pullo on helpompaa

MIKÄS VIKA KORVIKKEES

No tuohan on ihan mielipidekysymys. Minusta imetys on helpompaa.

Onko se maidon riittävyys ainoa mittari? Mites se äidin jaksaminen? Sen esikoisen huomioiminen? Univelat? Se, että vauvakaan ei saa koskaan nukutuksi kunnolla?

Mun mielestä on älytöntä ja idiotismia rääkätä kaikkia syöttämällä vrk:n ympäri tunnin välein, kokeile korviketta ja jos sillä rauhoittuu, tiedät, missä syy. Äläkä syyllistä itseäsi vaan nauti levosta ja imetät sen verran kuin hyvältä tuntuu.

Meidän vauva oli just samanlainen tissi suussa 24/7. Noin 4 kuukautta sitä kesti. Siltikin olen sitä mieltä, että imettäminen oli helpompaa kuin pulloralli. Esim. yöllä olisin taatusti nääntynyt, jos olisin joutunut nousemaan sängystä maitoa lämmittämään ja muutenkin pullojen kanssa venkslaamaan. Toisaalta nyt kun lapsi on jo taapero, ajattelen, että ehkä vauva-aikana olisin voinut olla vähän löyhempipipoinen lisämaidon kanssa. Ja sulla vielä toi isompi sisaruskin tuossa.

Oletko imettänyt? :)

Meillä ekat 4 kk oli tuollaista, sitten tuli soseet, 5 kk iässä puurot ja nyt on jo niin hyvät syöttövälit että pääsen minäkin käymään välillä jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja tirppa:
Meillä yksi vauva sai raivareita tissillä, kun maitoa tuli liian nopeaan. Joten voipi teilläkin olla kyse ns suihkutisseistä! Kaiken kuvailemasi perusteella uskon kyllä että sulta tulee aivan riittävästi maitoa vauvalle. Tsemppiä sulle. Unen puute on jotain ihan kamalaa!!! :(
ps. meillä kotona yksi kuukauden ikainen vauveli joka olisi rinnalla ihan koko aika... onneksi saan edes nukuttua öisin, vauva kainalossa tai rinnalla :)

Minä päivänä sun vauva on syntynyt? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Järjen ääni:
Onko se maidon riittävyys ainoa mittari? Mites se äidin jaksaminen? Sen esikoisen huomioiminen? Univelat? Se, että vauvakaan ei saa koskaan nukutuksi kunnolla?

Näitäkin mietin kovin... Vielä tässä itse jotenkuten menee, mutta tuo vauva ja esikoinen. Mies on nyt onneksi kesälomalla, joten esikoinen saa huomiota. Mutta kun ollaan taas lasten kans kolmisin.. Pitää katsoa mikä on tilanne imetyksen kanssa silloin.

Meillä yksi vauva sai raivareita tissillä, kun maitoa tuli liian nopeaan. Joten voipi teilläkin olla kyse ns suihkutisseistä! Kaiken kuvailemasi perusteella uskon kyllä että sulta tulee aivan riittävästi maitoa vauvalle. Tsemppiä sulle. Unen puute on jotain ihan kamalaa!!! :(
ps. meillä kotona yksi kuukauden ikainen vauveli joka olisi rinnalla ihan koko aika... onneksi saan edes nukuttua öisin, vauva kainalossa tai rinnalla :)

Varmaan olet jo nukkumassa, mutta vastaan kuitenkin.......... Meidän vauveli syntyi 28.5. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Järjen ääni:

Näitäkin mietin kovin... Vielä tässä itse jotenkuten menee, mutta tuo vauva ja esikoinen. Mies on nyt onneksi kesälomalla, joten esikoinen saa huomiota. Mutta kun ollaan taas lasten kans kolmisin.. Pitää katsoa mikä on tilanne imetyksen kanssa silloin.

Juuri näin! Kuten muut ovat jo sanoneet, vauvasi näyttäisi saavan tarpeeksi ruokaa jne, mutta muista tosiaan kuunnella sitä omaa jaksamista ja esikoisen tarpeita. Ja hanki ihmeessä purkki tai kaksi korviketta kaappiin! Ei siksi, että käyttäisit niitä, mutta mulla ainakin se vähentää stressiä ja lisää jaksamista, kun tiedän, että vaihtoehtoja on helposti tarjolla. Eikä se euron investointi nyt niin kamala ole ;) .

Lyhythän tuo ns. pakollinen imetysaika on loppujen lopuksi, etteköhän te jaksa sen :) .

Älä luovuta! Tuo on semmonen muutosvaihe luultavasti, eiköhän mene ohi. Rintojen on tarkoituskin tuntua aika pehmeiltä, se alkuvaiheen kovuus on sitä kudosten turvotusta, ei niinkään maitoa.

Yritä levätä ja tosiaan niin kun muutama muu on sanonu, kato että syöt ja juot tarpeeksi. Luota siihen, että sun keho tietää mitä tekee, sun geeneillä on kuitenkin miljoonien vuosien kokemus tässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja tirppa75:

Varmaan olet jo nukkumassa, mutta vastaan kuitenkin.......... Meidän vauveli syntyi 28.5. :)

Imetyksen lomassa - kännykällä surffaan - tulin lukemaan. Meidän vauva syntyi 29.5. :)

Yhteistyössä