APUA seksin jälkeen verta, raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa

Vieras
Olen viikolla 24+4 menossa ja äskösen seksin jälkeen vuoda n verta :( oon ihan paniikissa!! Ymmärrän et limakalvoilta voi tulla mut entäs kun tulee ihan kirkasta ja kumminkin melko paljon. ei nyt holonaan mut sillai pesulle mennessä kyl säikäytti ihan tosissaan ja edelleen jää pyyhkiessä paperiin kirkasta, tuoretta verta. Ei satu kyl mihkään...

päivystykseen matkaa 80km eikä oo ees mikään synnäri jonne 150km... Pelottaa niin et kädet tärisee. en oo uskaltanut enää vessaan. Side pöksyissä kyl on tuli sitä kumminkin sen verran...Huomenna olis täällä lääkäri joka tekee raskasuajan ultrat niin pitää yrittää pärjätä aamuun ja soittaa neuvolaan sit jos vielä valuu :(
Kyl mul aiemmissa raskauksissa on tullut sellaista vanhaa verta vähäsen mut ei koskaan näin et meni pyyhkeet vereen...

Kohdun suu saattaa olla hieman verestävä, josta tämä veri sitten vuotaa. Miehen elin on vähän ärsyttänyt sitä, joten vuotaa ehkä tovin aikaa kirkastakin verta ja sitten tyrehtyy. En usko, että on sen vaarallisempaa.
Eräänlaista ns. ektopiaa saattaa olla siinä kohdunsuulla myös.

Nukuin nyt kumminkin yön.
soitin äsken neuvolaan ja jäätiin kätilön kaa miettii et laittavatko mut itipolilla käymään. Aiko keskustella toisen th kanssa ja ottaa yhteyttä.
Epäily siis et on vaan limakalvoilta mut voi tietty olla muutakin.... Tulee edelleen hieman verta kun pyyhkii ja on sellaista kirkasta se veri. Vauva liikkuu kyllä.

En sit lähetenyt äitipolille. Sanoivat et seuraile tilannetta.... Alamaha oudon tuntuinen, pientä painetta mut voinee johtua seksitäkin. Pyyhkiessä jää verta hieman edelleen... en haluisi olla ylihysteerinen mut kyllähän tää mietityttää. Hui kun äsken pistin pesuun pyyhkeen mihin mies ennen pesua hieman pyyhlki itteensä ja kyl kauhistutti siinä oleva veren määrä :(
Voiko tää ihan oikeesti olla enää vaan limakalvoilta?! Mulla on eteisistukka et pitäskö tutkia jos onkin kohdunsuulla?

Nostan vielä jos olis kokemuksia.
Jäin itse miettimään voiko istukan paikka olla muuttunut? etuseinässä ollu rakenneultrassa mut jos onkin valunut kohdunsuulle nyt?
Verta ei enää tule mut kumma paineentunne jäänyt....kuin olis kauhian kova pissahätä jatkuvaan. Vauvan liikkeitä tunnen kyllä edelleen et ei kai hengenhätää? Vai?

Jos sulla sellasta paineen tunnetta on niin sinuna lähtisin kuitenkin käymään siellä äitipolilla. Meet sinne paikanpäälle suoraan etkä soita ensin niin ei ne voi sua käännyttää pois kun kerrot noi kaikki oireet.

• Tykkää
Reactions: Sleh
Alkuperäinen kirjoittaja ap etsii kohtalotovereita:
Nostan vielä jos olis kokemuksia.
Jäin itse miettimään voiko istukan paikka olla muuttunut? etuseinässä ollu rakenneultrassa mut jos onkin valunut kohdunsuulle nyt?
Verta ei enää tule mut kumma paineentunne jäänyt....kuin olis kauhian kova pissahätä jatkuvaan. Vauvan liikkeitä tunnen kyllä edelleen et ei kai hengenhätää? Vai?

Mulla oli kans vuotoa ekassa raskaudessa, polyyppi vuoteli.
Tokassa raskaudessa istukka oli osittain kohdunsuun edessä ja se vuoteli välillä lorisemalla pitkin lattioita. Vuotoa oli viikoilla 6-18.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Olisin kyllä sun sijassasi jo mennyt näytille.
Verenvuoto nyt ei yleensäkään ole ns.normaalia, ainakaan jos paljon tulee.

No kun itse tiedä uskoakko kätilö joka oli yhteyksissä äitipolin kätilöön ja yhdessä tuumasivat ettei tartte tulla näytille. Uskoin sit mut kyllähän tää nyt vaan kaihertaa.... Yritin soittaa jo neuvolaan et saisin lähettee mut ei siellä kukaan vastaa...

^Just soitti neuvolasta takas eikun seirailaan vaan. Aamulla pissanäyte labraan ettei tulehdus ja kuunnellaan sydänäänet. Perjantaille sain neuvolalääkärille ylimääräsen ajan... Jos yön aika jotain niin suuntana synnäri :(
Itestä tuntuu et hätäilenköhän nyt kumminkin liikaa vaan...

Menet kyllä nyt ihmeessä näytille. Voi hyvänen aika sentään!
Limakalvoilta peräisin oleva veri on kyllä hyvin vähäistä, ei tosiaankaan enää pitäisi vuotaa.

Nyt mars tutkimaan mistä on kyse, ihan totta!

Alkuperäinen kirjoittaja th:
Limakalvoilta peräisin oleva veri on kyllä hyvin vähäistä, ei tosiaankaan enää pitäisi vuotaa.

Niinpä. Jos limakalvolle tulee hankauksesta pieni nirhauma, ei sieltä todellakaan päiväkausia valumalla valu.

Menisin itse päivystykseen, ihan sama mitä joku terkkari on sanonut.

Kyllä oikeesti kannattaa käydä näytillä. Mitä sitten jos on "turha" käynti. Mitäs jos kaikki ois tänään ollut korjattavissa, mut huomenna liian myöhäistä ? Sorry dramaattisuus, mut eihän tollasessa pähkäilyssä ole mitään järkeä. Itsekin tiedät, ettei verta noin pitäisi tulla. Voihan toki olla, että kaikki on kunnossa, mutta pitäähän se nyt tarkistaa !!! Ärsyttää toi "seuraile kotona" -tyyli. Mun mielestä jotenkin turhan (tyhmän)rohkeeta sanoa noin puhelimessa näkemättä tilannetta. Ei kaikki tapaukset oo samanlaisia !

Yhteistyössä