Apua! Söimme vahingossa vanhoja kanasuikaleita :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kanaski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kanaski

Vieras
Huomasin vasta, kun olin suikaleet paistanut ja olimme ne syöneet, että viimeinen käyttöpv oli eilen :( :(

Voiko tästä tulla haittaa minulle tai lapsille? Salmonellaa, ruokamyrkytys tms. Maustamattomia Atrian filesuikaleita olivat...

Yleensä olen hirveän tarkka kanan kanssa, nyt kipeä, ja huonosti katsoin sen päiväyksen... :(

No ei niillä kanasuikaleilla ole kelloa kädessä että osaisivat pilaantua juuri kun kello lyö puolenyön, tuskin tämän päivän tuntien aikana mitään mullistavaa pilaantumista on tapahtunut. Selviätte varmasti hengissä.

Ei tule välttämättä mitään, mistä se kana tietää että päiväys oli eilen... Jos olisi pilalla, olisit todennäköisesti haistanut sen.
Tai sitte, voihan se olla, että oksennatte ens yönä. En kuitenkaan usko, jos kerran haju oli ok.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kestä:
Voi luoja, miten tyhmiä ihmiset ovatkaan. Voiko joku tosissaan luulla, että ruoka oikeasti pilaantuu heti seuraavana päivänä päiväyksestä.

Kiitos :( Olen sitten tyhmä, sovitaan näin... En ole itsestä huolissani vaan lapsista :(

Voi luoja, miten tyhmiä ihmiset ovatkaan. Voiko joku tosissaan luulla, että ruoka oikeasti pilaantuu heti seuraavana päivänä päiväyksestä.

Näinpä,ruoka kun voi olla pilaantunutta jopa enenn päiväystä.Mutta sen kyllä haistaa jos niin on päässyt käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näinpä,ruoka kun voi olla pilaantunutta jopa enenn päiväystä.Mutta sen kyllä haistaa jos niin on päässyt käymään.

Kanan kanssa kun vaan tarttee olla varovainen...
:( Mä en meinaan olis syöny jos olisin huomannut että on vanhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja iemel:

Miksi kanan kanssa pitää olla erityisen varovainen parasta ennen- päiväyksen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Miksi kanan kanssa pitää olla erityisen varovainen parasta ennen- päiväyksen kanssa?

Kai se vaan pilaantuu herkemmin. Mutta jostain muistan lukeneeni että kanan kanssa viimeinen käyttöpäivä on nimenomaan se viimeinen käyttöpäivä.

:( :( :(

Syötiin tuossa 17 aikaan. Kuumeessa kun olen, nakkasin vaan fileet pannulle, paistoin ja maustoin. En huomannut outoa hajua tai makua. Siivotessa laitoin pakettia roskiin, ja siitä sattui silmiin eilinen käyttöpäiväys :(

Kai se vaan pilaantuu herkemmin. Mutta jostain muistan lukeneeni että kanan kanssa viimeinen käyttöpäivä on nimenomaan se viimeinen käyttöpäivä.

Taitaa jauheliha olla se nopeiten pilaantuva lihoista...siinähän alkaa mikrobit rehottaa heti kun se liha on jauhettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kanaski:
:( :( :(

Syötiin tuossa 17 aikaan. Kuumeessa kun olen, nakkasin vaan fileet pannulle, paistoin ja maustoin. En huomannut outoa hajua tai makua. Siivotessa laitoin pakettia roskiin, ja siitä sattui silmiin eilinen käyttöpäiväys :(

Halleluja, halleluja...nyt kaikki oksentamaan sitä ruokaa ulos. Mitä sä nyt sitten pelkäät? Että minkä nyt sitten olette varmasti saaneet siitä lihasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
No ei niillä kanasuikaleilla ole kelloa kädessä että osaisivat pilaantua juuri kun kello lyö puolenyön, tuskin tämän päivän tuntien aikana mitään mullistavaa pilaantumista on tapahtunut. Selviätte varmasti hengissä.

Tää oli hauskasti sanottu, rupes naurattamaan, oon varmaan vähänväsynyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmi:

Taitaa jauheliha olla se nopeiten pilaantuva lihoista...siinähän alkaa mikrobit rehottaa heti kun se liha on jauhettu.

Jauhiskin on herkästi pilaantuvaa kyllä, mut jotenkin on jääny mieleen se kanan pilaantumisherkkyys, voinhan olla väärässäkin :)

Yhteistyössä