Apua, sokerit koholla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rib
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rib

Uusi jäsen
12.03.2008
2
0
1
Olen raskausviikolla 9+5 ja tänään neuvolassa huomattiin että virtsan sokeriarvot oli koholla. Neuvolakortista lunttasin että arvoksi oli merkattu +2. Edellisellä kerralla ei ollut mitään.. Olen tosi huolissani tästä, koska terkkari kertoi että tämä voi olla merkki raskausajandiapeteksestä joka voi johtaa isoon vauvaa ja myös aikuisiän diapetekseen. Olen hoikka ja syön suht. terveellisesti, eikä suvussa ole ollut diapetestä. Multa otetiin virtsanäyte aamulla ja olin illalla syönyt paljon hedelmiä (joku viisi kiiviä ja 3 mandariinia) enkä ollut juonut paljoa vettä...

Sokerirasitustestiin menen vasta joskus yli 25-raskausviikolla, joten sieltä se sitten selviää.. en vai jaksaisi odottaaa niin pitkään, enkä tiedä uskallanko syödä enää mitään makeaa etten vaan edesauttaisi sen puhkeamista. Mulla on ollut kerran viikossa karkkipäivä, mutta enpä enää viitsi sitäkään iloa itselleni suoda. :( nyyh.

Onko täällä ollut muita joilla on joskus virtsan sokeri ollut koholla, mutta sokerirasituksessa on selvinyt ettei ole raskausajandiapetestä?

Mullakin näytti ekassa virtsanäyttees et on verta ja leukkarit koholla -todellisuudessa olin vain niin kuiva pahoinvoinnin takia. Kun sit kilttinä tyttönä vein näytteen labraan niinihan oli puhdasta. Toki en nyt muista mitä noi sokerit ties.

Ei sun terkkari sit ottanut verensokeria sormenpäästä ?? Ei +2 kerro mitään tarkkaa. Sormenpäästä otettuna vaikka 4,9 olis ihan ok, siitä saa jotain viitettä. Sokerirasitus todellakin tehdään vast viikolla 26-28 ja yleensä perusteena on normaalia suurempi painoindeksi.

Ole huoleti kunnes tarkemmin ottavat näytteen.

Kiitos vastauksista!! Saattoi tosiaan sitten vaan johtua niistä hedelmistä... Jotenkin se terkkari vaan vaikutti niin kireeltä että tuli ihan paniikki että mitäs nyt tapahtuu.

Terkkari otti sormenpäästä hemoglobiinin, muttei sokeria.. Kaipa mun täytyy odotella ens kertaan ja kysellä sitten lisää.