Apua! Synnyttämään piilareissa vai ilman?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttuilija

Vieras
Käytän siis silmälaseja (vahvuus -3,5), mutta viimeks jouduin ottamaan ne pois esim. kylvyssä ja sitten synnytyssalissa kun oksensin, hiki virtas ja kaasumaski painoi kun hengitin ilokaasua.
Noh, jäi tosi inhottava fiilis kun en nähnyt mitä oikein tapahtuu

Onko teistä kukaan synnyttänyt piilarit päässä? Haittaako se?
Laskettu aika jo lokakuun vika päivä...

Rillit päässä mä olen aina lähtenyt.. Saman verran miinusta kuin sulla.
Voisin kuvitella että piilarit saattavat alkaa tuntua tosi ikäviltä silmissä jossain vaiheessa. Ja eihän sitä tiedä kauanko siellä menee. Ja voi joutua nukutukseen.

Äkkiseltään kuulostaa huonolta idealta, ehkä. Entä jos tulee hätäsektio ja sut nukutetaan? Tai menee roska silmään ja piilari alkaa hiertää silmää just H-hetkellä, kun pitäisi keskittyä ponnistamiseen...? En tiedä, mä synnytin onnellisesti ilman laseja ja olin ihan tyytyväinen vain, etten nähnyt turhan tarkkaan kaikkea.. :)

Mulla tuntuu aina kuulokin huononevan, jos lasit ottaa pois.

Mulla ei ole kokemusta piilareista, mutta voiko ne päällä mennä suihkuun. Itse käytin lämmintä suihkua kivunlievityksenä. Toisekseen, eikö se valuva hiki sitten haittaa, jos se menee piilarisilmiin? Entäs jos joudutaan hätäsektioon, pitäskös ne ottaa pois?

Olen synnyttänyt piilareissa,vaik ei ois saanu....sen vuoksi ne on "kielletty" ku synnytys voi päätyä hätäsektioon,ja sillon ei oo aikaa alkaa rappaileen piilareita päästä.

Seuraavaan synnytykseen laitan lasit

4 lasta olen piilareilla synnyttänyt. Ekasssa oli lasit ja vähänkö olin hukassa, kun joku riisui ne pöydälle. Piilarit päässä voi nukkuakin, joten ei kai siihen kuole jos ne päähän jäisi hätäsektioon... Ja kai mies ne voisi vaikka pois ottaa siinä tilanteessa. Mua henk. koht. ei haittaisi vaikka suihkussa tms. häviäisivät. Pieni hinta näkökyvystä. Kassissa on toiset aina ollu varoilta, mutta en oo tarvinnu :)

No kummallakin kerralla olen synnyttänyt piilareissa, ei oo tullut mieleenkään, että olis kiellettyä, ei siitä ole sanottu/kysytty Naikkarilla mitään. :o Hyvin sujui, itse en olis voinut rilleissä olla mukavasti, kun en niitä oikeastaa koskaan käytä muuten, tunnen oloni kotoisaksi vain piilareissa.

Mä saan 30sekunnissa piilarit pois jos tarttee, enkä tartte siihen esim. peilia; lasithan voi olla vaikka laukussa mukana jos silmät väsyy.

Valuva hiki/oksennus ei haittaa koska voi sulkea silmät ja pyyhkiä naaman, silmälaseihin se aina menee (likaiset silmälasit = yhtä sekava olo, näkyvyys 60% :) ) Niissä voi mennä suihkuun ja olen useamman kerran (vuosien aikana) nukkunut vahingossa piilarit päässä, aamulla sain pois eikä ollut mitään ongelmia.

Eli onko joku hyvä syy ettei piilareissa sais synnyttää?

Vieras#6: Ilmeisesti ei tullut mitään ongelmia piilareista?

[QUOTE="jaa";22141899]4 lasta olen piilareilla synnyttänyt. Ekasssa oli lasit ja vähänkö olin hukassa, kun joku riisui ne pöydälle. QUOTE]

Joo ja sitten ei näe mitä tehdään millä välineellä ja miltä muiden naamat näyttää!

Mä saan 30sekunnissa piilarit pois jos tarttee, enkä tartte siihen esim. peilia; lasithan voi olla vaikka laukussa mukana jos silmät väsyy.

Valuva hiki/oksennus ei haittaa koska voi sulkea silmät ja pyyhkiä naaman, silmälaseihin se aina menee (likaiset silmälasit = yhtä sekava olo, näkyvyys 60% :) ) Niissä voi mennä suihkuun ja olen useamman kerran (vuosien aikana) nukkunut vahingossa piilarit päässä, aamulla sain pois eikä ollut mitään ongelmia.

Eli onko joku hyvä syy ettei piilareissa sais synnyttää?

Vieras#6: Ilmeisesti ei tullut mitään ongelmia piilareista?

Entä jos et ole siinä kunnossa et saisit piilarit silmistäs.mm tajuttomuus on tällainen syy?

Voithan sä ne laittaa päähäs,ei siinä mitään..Syitä sun kannattaa varmana kysellä synnäriltä,jso uhmata tahdot.Jotku asiat vain on niinku ne on.

[QUOTE="jaa";22141899]4 lasta olen piilareilla synnyttänyt. Ekasssa oli lasit ja vähänkö olin hukassa, kun joku riisui ne pöydälle. QUOTE]

Joo ja sitten ei näe mitä tehdään millä välineellä ja miltä muiden naamat näyttää!

Siis ihan oman liikkumiseni kannalta olan halunnut nähdä! Ootko vähän outo jos sä siellä haluat muiden puuhia ja välineitä tarkkailla??? Ja muiden ilmeitä? Mä liikuin paljon synnytyksessä, ja oli vaikeaa kun ei nähnyt lattiaa ja johtoja yms. Myös suihkussa ja ammeessa on helpompi jos näkee. Ja mulla -4.

Siis ihan oman liikkumiseni kannalta olan halunnut nähdä! Ootko vähän outo jos sä siellä haluat muiden puuhia ja välineitä tarkkailla??? Ja muiden ilmeitä? Mä liikuin paljon synnytyksessä, ja oli vaikeaa kun ei nähnyt lattiaa ja johtoja yms. Myös suihkussa ja ammeessa on helpompi jos näkee. Ja mulla -4.

No eikö ne silmälasit ois voinu laittaa päähän?Putsata niitä?

Eihän sitä näe piilareillakaan,jos silmät on kiinni tai niin hiestä ja hiuksista umpeutuneet et mitään ei näy.

ite 5 lasta synnyttänyt ilman laseja ja piilareita,mulla vahvuus -5,5 ja eräs silmäsairaus...ei minua ainakaan haitannu kun ponnistaessa en nähny koko salia ja eipä tuota kyllä tullu hyvin kateltuakaan.mulla käytössä tuohon sairauteen kovat piilarit ja ne on tosi epämukavat niin en edes halunnu yrittää ne päässä pukertaa loppua....

Laita kertakäyttöpiilarit. Ei tartte venkslata nesteiden kanssa, ei haittaa jos putoo, ei haittaa jos nukahtaa ne päässä ja silläaikaa putoo, ja tarvittaessa ne voi kaivaa päästä ja heittää vaikka lattialle :D

[QUOTE="vieras";22142011][QUOTE="what";22141977]

No eikö ne silmälasit ois voinu laittaa päähän?Putsata niitä?

Eihän sitä näe piilareillakaan,jos silmät on kiinni tai niin hiestä ja hiuksista umpeutuneet et mitään ei näy.[/QUOTE]

N enhänmä hemmetti löytänyt niitä laseja!! Kun en nähnyt!

[QUOTE="vieras";22141953]Entä jos et ole siinä kunnossa et saisit piilarit silmistäs.mm tajuttomuus on tällainen syy?.[/QUOTE]
No entäs sitten? Luuletko ettei niitä voi ottaa pois esim. leikkauksen jälkeen ja ne aiheuttaa koomaa?

[QUOTE="vieras";22141953]Voithan sä ne laittaa päähäs,ei siinä mitään..Syitä sun kannattaa varmana kysellä synnäriltä,jso uhmata tahdot.Jotku asiat vain on niinku ne on.[/QUOTE]

Eli sä et tiedä miksei niitä vois käyttää, et käytä piilareita itse, mutta olen tyhmä ja 'Jotku asiat vain on niinku ne on'... aivan...

Sain 2 vastausta:

1 - Menin synnyttämään piilarit päässä eikä haittanut (omia kokemuksia)
2 - Ei saa mennä, mutten tiedä miksi, eikä ole omia kokemuksia

(3) Kyselen jorvista asiasta

Yhteistyössä