Apua, te joilla on hormoonikierukka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijap

Vieras
Mulle laitettiin hormoonikierukka mirena n. 2 viikko sitten ja nyt joudun koko ajan ravaamaan pissalla, sen lisäksi mulla alkoi kuukautiset 2 viikkoa etuajassa... Onko tämä normaalia? Yritin tunnustella lankoja, mutta en tuntenut niitä..?!

mulla meni ne langat samantien sisään,lääkäri vielä ultralla vahvisti sen.Annetaan nyt olla sen siellä se 5v.Menkat voi tulla ja mennä alussa miten sattuu,parin kuukauden jälkeen ne jäi multa kokonaan pois.Tollasta pissalla ravaamista mulla ei ollut.

Ensimmäisen Mirenan laiton jälkeen mulla oli jonkinlaista vuotoa koko ajan n 4 kk. Sitten menkat jäi pois. Mirena vaikutti mulla jotenkin limakalvoihin ja sairastin elämäni ensimmäiset ja ainoat pissatulehdukset puolen vuoden sisällä Mirenan laiton jälkeen. Lääkärit eivät kyllä olleet kanssani samaa mieltä. Pian toisen Mirenan laiton jälkeen tulin raskaaksi, joten enpä enää käytä kyseistä tuotetta ehkäisyyn.

Eli siis se ei haittaa, vaikka langat menevät sisään? Mulla oli sellainen lääkäri laittamassa tuota hormoonikierukkaa, että hänen mielestään a) hänen laittamanaan ei koskaan tule ongelmia hormoonikierukasta b) ei tarvitse huolehtia mistään, en esim. voisi koskaan tulla raskaaksi tämän hormoonikierukan takia. Langoista ei maininnut mitään. Luin sen paketista.

No, pitää laittaa mies asialle kokeileen. Pitääköhän mun sitten lähteä käymään lääkärissä, jos niitä ei tunnu? Mä en kyllä hypi riemusta siitä hyvästä, että pääsisin terveyskeskuslääkärille tarkistuttamaan tuon asian... Eikä yksityiselle oo oikein vara.

Tää kierukka laitettiin siis jälkitarkastuksessa ja ilmeisesti tarkistukset sun muut tästä eteenpäin hoidetaan terveyskeskuksen puolella.

Pitäsköhän sitten vaan luottaa, että hommat on ok vaikka lankoja ei tuntisi?! Tämä lääkäri muuten väitti, että voin pitää samaa kierukkaa 7 vuotta.

Yhteistyössä