Apua, teoriassa lapsen hoito on helppoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
On helppo sanoa, että säännöllinen ateriarytmi ja unirytmi lapselle yms. On helppo sanoa, että lasta ei saa huudattaa ja että lapsen tahtisesti voi mennä. Mutta käytännössä homma kusee ja pahasti.

Tyttö 1v vaikea saada nukkumaan, vaatii nykyään päivisin ja iltaisin nukutusrumban. Syö ei kunnolla, mutta tissillä olisi vähän väliä. Jos en tissiä anna, huutaa, huutaa ja huutaa, kunnes tissille päästään.

Siis 5. lapsi toden sanoo... mulla oli hyvät neuvot kaikille noihin ongelmiin vielä vuosi sitten, mutta nyt en tiedä, alanko huudattamalla tekemään päivärytmiä ja huudattamalla nukuta sänkyynsä vai mitä teen, kun alkaa yhtä kitinää, kun toinen on väsynyt tai haluaisi roikkua vain tissillä. Pistäkääs parhaat neuvot kehiin??

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
parasneuvoni on se, että vaikk kysyykin neuvoa ja ohjeita... niin tehkää kukin niinkuin näette parhaaksi oman perheenne kannalta!!

Näin mäkin olen oppinut tai siis aiemmin olin hanakampi toisia neuvomaan kunnes itse jouduin samaan tilanteesees...

Mutta toisaalta neuvoista on aina hyötyö ja niistä voi valita ne mitkä itselle sopii ja muut unohtaa ihan suosiolla.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
parasneuvoni on se, että vaikk kysyykin neuvoa ja ohjeita... niin tehkää kukin niinkuin näette parhaaksi oman perheenne kannalta!!

Näin mäkin olen oppinut tai siis aiemmin olin hanakampi toisia neuvomaan kunnes itse jouduin samaan tilanteesees...

Mutta toisaalta neuvoista on aina hyötyö ja niistä voi valita ne mitkä itselle sopii ja muut unohtaa ihan suosiolla.

näinpä juuri.. et kysyä kannattaa ja pitääkin, mutta kriittisyys pitää säilyttää. Se mikä toimii jollain muulla ei välttämättä toimi meillä tai toisinpäin.

Juu niinhän se on.
Meidän tyttö myös pian 1v ja "vaatii" myös nukkutamisjutut ja tissikin on vielä niin kiva juttu.. :whistle:
Mut mä nyt tässä jokin aika sitten päätin että imetys saapi pian loppua, melkoiset raivarit on neiti pari kertaa saanut mut sit on menty muihin puuhiin ja se on sillä hetkellä unohtunut.
Kyllä tässä on kaikenlaisia ajatuksia käynyt mielessä ja osa kun niin toitottaa tuon lapsentahtisuuden nimeen niin hetkittäin tulee olo etten muka osaisikaan tehdä oikein..
Mutta se mikä toimii toisella, toimii toisella. :saint:
Tsemppiä!!

Siis oliko kyseessä 5. lapsi? :) just näin.. 5 lapsi toden sanoo, myös täällä. Mikä sopii yhdelle lapselle, ei sovi toiselle, kokeilemalla löydät sen oikean teille sopivan ratkaisun.

Yhteistyössä