apua!!!! tuo tamma synnyttäää.....!! mitä tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!!!!!!!!

Vieras
mies lähti kaus hevosaittaan hakemaan jänöjussillemme ruokaa!
ja nyt tuo tamma synnyttää! on odottanut jo 2vk ihan viimisillään ja nyt tuo tamma hirnuuja haluaa varsan ulos :(

mikä minä olen auttamaan kun en osaa!!! ja mies on 50km päässä hevosaitassa :/ mitä teen??? soitanko 20km päähän toiselle tilalle apua vai odotanko että tamma hoitaa itse synnytyksen?? periaatteessa ihan terve nuori yksilö tuo tamma...

Saattaisin soittaa naapuriin/eläinlääkärille että tamma varsoo, että jos ongelmia tulee niin soittelet sitten apua että osaavat olla varuillaan lähtöön. Muuten antaisin olla rauhassa ja antaa luonnon hoitaa hommansa.

Eipä tuo 50km matka mikään pitkä ole, joten eipä siinä kauaa nokka tuhise kun sen ajelee.

Hevoset ei varsomisessaan yleensä apua tarvitse mutt jos tarvitsevat komplikaatiot ovat usein vaikeita. Älk.ä ainakaan häiritkö tammaa nyt liikaa, jos saat jonkun kokeneen tsekkaamaan vaivihkaa että kaikki on hyvin niin hyvä niin. Tod.näk. Homma hoituu kyllä tammalta itseltään ihan hyvin. Tältä palstalta tuskin apua löydät, ihmisten poikimiset on vähän toinen juttu ;)

kaikki sujui hyvin :)
haluan nyt vain ilmoittaa tämän ilouutisen ihmeellisen... syntyi yksi kauniiiiiis poika varsa :D onnesta polleana oli polle ja niin minäkin! mieskin oli niin ilmetty talonmies kun kotiin asteli Rusko varsan vierelle. Niin varsan nimeks tuli Rusko! Rusko ja Tähti on emo =)

Yhteistyössä