apua tuttifriikin vieroitukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iemel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iemel

Aktiivinen jäsen
13.08.2006
1 198
0
36
Keski-Suomi, periferia
Tyttö 2,5 v ja käytössä yötutti. Todella riippuvainen siitä. Ikinä ei oo yöunille nukahtanut ilman tuttia. Nyt joululomilla olis tarkoitus antaa tutit tonttuvauvoille ja ajatuskin saa jo tytön itkemään... Eli mikä avuksi? Vinkkejä todella kaivataan :heart:

Ainoa vinkki minkä voin antaa, että jos päätätte tutin pois ottaa, ottakaa se pois kerralla. Ei mitään lipsumisia, kun pois on otettu, takaisin ei saa antaa! Yllättävän helposti se ainakin meillä sujui.

Meil kans ois yö7päiväunitutin vieroitus..tyttö 1v3kktta ja ei oo hänkää ilman sitä tuttia nukahtanu vielä...mä aattelin että leikkaan tutin kumiosan saksilla rikki ja katon kuinka se sitä tuttia luppaa...voi olla että pari yötä huudetaan tutin perään mut sit se varmaan unohtuu...toivottavasti...niin ja mä oon ottanu tutin ain pois tytöltä kun on nukahtanu.

Meillä pojat vierotettiin jo alle vuoden ikäisenä kun yöt meni yhdeksi tutin suuhun laittamiseksi. Eli tilalle unirätti ja syliä ja huutoa (vauvalta) ;) sitä kesti semmoisen vajaan viikon aina iltaisin mutta ei yöllä heränny kertaakaan tuttia hapuilemaan, nukahtaminen oli huuota. Ekana iltana huudettiin 45 min ja nukahti vartiksi ja huusi sittenn 30 min ja nukahti ja nukkui yön sit se siitä väheni ja alle viikossa kävi suosiolla nukkuun ilman tuttia. En tiiä miten isommilla toimii kun ne osaa jo kaivata sita tuttia ja pyytää ihan kunnolla.... Tsemppiä ja pitkiä hermoja!!! Kyllä se siita!

Mun tyttöni vieroitettiin 2,5v:nä ja tutit annettiiin oraville.Typy ei koskaan ole ihan sika riippuvainen siitä ollut mutta pari iltaa piti toitottaa miten reipas ja iso tyttö hän on kun antoi oravavauvoille tuttinsa.Kaks iltaa siihen meni ja sillä hyvä.Suosittelen myös tarralahjontaa :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainoa vinkki minkä voin antaa, että jos päätätte tutin pois ottaa, ottakaa se pois kerralla. Ei mitään lipsumisia, kun pois on otettu, takaisin ei saa antaa! Yllättävän helposti se ainakin meillä sujui.

Peesi myös tähän :wave:

Jos tutti on vain nukahtamiseen, niin mitäpä siitä vieroittaa? Kyllä lapsi sen pois antaa, kun aika koittaa. Itsellä siihen tais mennä 6 vuotta ja sit annoin pois lopullisesti :)

Minä oon saanut viideltä lapselta tutin pois niin että olen leikannut tutista sen tuttiosan pois. Lapsi on saanut pitää sen rikkinäisen tutin ja ihmetellä sitä. voi vaikka keksiä jonkin tarinan miten tutti hajonnut (meillä monesti hiiri käynyt syömässä sen). Pari päivää ovat pitäneet sitä tuttia mukana ja sit unohtunut. On välillä ollut itkuakin muttei mitään kamalia raivokohtauksia. Ite miettinyt ettei noin pieni välttämättä enää muutaman päivän päästä muista mihin ne tutit joutu jos ne jollekin lahjoittaa.

hoh hoijaa vai että söit tuttia nukahtaakses viel 6 vuotiaana...no tapansa kullakin.

En tiedä mihin kaikkeen olen tuttia syöny, ilmeisesti nukahtamiseen ainakin. Vanhemmat napanneet sitten pois. Ei ihan kirkkaina ole muistikuvat alle 6-vuotiaan ajoilta :)

Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Jos tutti on vain nukahtamiseen, niin mitäpä siitä vieroittaa? Kyllä lapsi sen pois antaa, kun aika koittaa. Itsellä siihen tais mennä 6 vuotta ja sit annoin pois lopullisesti :)

Mun pikkuvlei ollut varmaan 4 tai 5 kun on vielä käynyt äidin kanssa kaupassa valitteen tuttia itelleen. Muistaa siis itekkin kun on ollut tutteja ostamassa. EI varmaan ollut kuin yöllä se kun en ainakaan muista et ois tuttisuussa kulkenut. Ite en noin isoksi halua antaa syödä.

Mun pikkuvlei ollut varmaan 4 tai 5 kun on vielä käynyt äidin kanssa kaupassa valitteen tuttia itelleen. Muistaa siis itekkin kun on ollut tutteja ostamassa. EI varmaan ollut kuin yöllä se kun en ainakaan muista et ois tuttisuussa kulkenut. Ite en noin isoksi halua antaa syödä.

Aivan, se on tosi yksilöllistä. Mutta varsinaista haittaa siitä tosiaan ei ole, jos se on vain pienen hetken vuorokaudesta suussa. Mutta tosiaan harva enää yli 3-vuotiaana tuttia haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja OmaTunto:

Voi kun tutti tekee pahaa hampaille ja hyvin pahaa...

Ei pidä onneksi paikkaansa :) Puhun vain hetken aikaa vuorokaudesta käytettävästä tutista: joillakin nukahtamiseen, joillakin johonki muuhun. En tarkoita, että saisi imeä suuren osan päivästä. Näin käytettynä ei aiheuta mitään pahaa hampeille :)

tänään justii tätä itekkin kirjoittelin tänne kun meillä on 3 vee tyttö ja nyt lähtee tutti kanssa tontuille! meillä kanssa ei mennä nukkumaan ilma mutta päivälklä sitäei syödä paitsi tietty päiväunilla:( Me paketoidaan se ja jätetään kuusen alle tonttuvauvoille.

Itsellä oli tarkoitus vieroittaa poika tutista tuossa kahden vuoden kieppeillä, mutta poika jättikin tutin ihan itse pois tuossa parisen viikkoa sitten. =) (nyt siis 1v10kk) Oli todella kiinni mokomassa kapistuksessa ja kun päivisinkin yritin ottaa pois, niin meteli nousi sen verran kovaksi, että pakko oli takaisin antaa.
Meillä jäi siis tutti pois kertaheitolla ja ei oo yöksikään sitä halunnut.
Onnistuisko se, että otat tutin pois kun on nukahtanut ja sitte joku ilta vaan yrität, että miten se nukkuminen sujuis kokonaan ilman.

pennolalle: meillä ainakin sitä tuttia haluttiin myös yöllä syödä eikä siis vaan nukahtaessa, ts heräili sitä haluamaan tai itse hamuili suuhunsa.
esikoinen oli tuttifriikki, päivätutti jäi pois kohtuudella, iltaisin nukahtamistuttikin jotenkin mutta yötutti kesti pisimpään, ts nukahti ilman tuttia mutta oli sellainen huutokonsertti yöllä kun havahtui eikä saanu tuttia, ikää silloin vajaa 2v. meni pari kk niin itekseen jäi lopulta kokonaan pois.
kakkoselta leikkasin tutin tyngäksi ja väitin että hiiret söi. meni täydestä! selitti monta päivää että hiiret söi tuttia ja vähän yritti sitä lupsutella. niin että voi ainakin kokeilla.. varmaan kuites niin että vähitellen se tutti unohtuu kun sen nukkumaan mentäessä saa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
pennolalle: meillä ainakin sitä tuttia haluttiin myös yöllä syödä eikä siis vaan nukahtaessa, ts heräili sitä haluamaan tai itse hamuili suuhunsa.
esikoinen oli tuttifriikki, päivätutti jäi pois kohtuudella, iltaisin nukahtamistuttikin jotenkin mutta yötutti kesti pisimpään, ts nukahti ilman tuttia mutta oli sellainen huutokonsertti yöllä kun havahtui eikä saanu tuttia, ikää silloin vajaa 2v. meni pari kk niin itekseen jäi lopulta kokonaan pois.
kakkoselta leikkasin tutin tyngäksi ja väitin että hiiret söi. meni täydestä! selitti monta päivää että hiiret söi tuttia ja vähän yritti sitä lupsutella. niin että voi ainakin kokeilla.. varmaan kuites niin että vähitellen se tutti unohtuu kun sen nukkumaan mentäessä saa pois.

Puhut asiaa!

Meillä poika oli kanssa ihan tuttifriikki. Ikää 2v4kk kun laitettiin tutit pussiin ja vietiin yhdessä postilaatikkoon oravavauvoille. Kaksi kertaa poika kysyi illalla tuttia, nukahti ilman itkuja eikä oo tuttia sen koommin kysellyt... meni siis todella kivuttomasti. Aamulla sitten käytiin postilaatikosta katsomassa onko oravavauvat hakeneet tutit ja siellä odottikin oravilta kiitoksena kaksi pikkuautoa.

Yhteistyössä