Apua! Työn ja lapsettomuushoitojen yhdistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluanvauvan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluanvauvan

Vieras
Hei!

Onko kellään kokemusta, miten onnistuu klinikkakäynnit ym. lapsettomuushoitojen aikana? Onko pomo ollut nihkeä? Oletteko kertoneet oikean syyn vai mitä? Ymmärtääkseni labrassa ja ultrissa voi joutua ravaamaan useammankin kerran lyhyen ajan sisällä.

Mä kerroin heti alussa rehellisesti työpaikalla asiasta ja tosi joustavasti antoivat vapaata aina tarpeen vaatiessa. Minulla kun se klinikkakäynti tarkoitti yleensä koko päivän poissaoloa. Yleensä ensin n. 3 ultrakäyntiä 3vkon aikana ja sitten punktiopäivä ( saa sairaslomaa) ja parin päivän päästä siirto.

MInä kerroin heti alussa. Mulla on vain neljä työkaveria ja kaikki tiesi siitä ja kannusti. Eka kerta epäonnistui ja kun kerroin siitä niin kaikki oli heti sitä mieltä että uudestaan. Toinen kerta onnistui sain ihanan pojan. tsemppiä sinulle!

meillä ei oltu joustavia, ei meinattu hyväksyä lääkärintodistusta eikä antaa vapaata käynteihin. paha mieli tuli. onneksi hoitojen tuloksen maailman ihanin vauva!

Ei ollut ongelma. Kävin jopa joka toinen pv ultrassa ja vielä 140 km päässä. Joustavat työajat, esimiestä kiinnosti vain että työtunnit tulevat täyteen. Esimies tiesi alusta alkaen homman nimen. Iso työpaikka, ei kukaan pysy perillä liki 200 henkilön osastolla, liki 1500 työntekijän talossa missä kukin on mihinkin aikaan.

Kerroin myös pomolle heti suoraan ja oli tosi ymmärtäväinen vaikka usein saa sen käsityksen hänen puheistaan, että työ on pistettävä perheen edelle tärkeysjärjestyksessä. Labra onneksi lähellä mutta poliklinikkakäyntejä varten tarvitsin aina kokopäivän vapaata, pidin ne palkattomina. Ihaninta oli kun kerroin myöhemmin raskaus uutiset halasi pomo ja tirautti onnen kyyneleet :) käyntejä tuli niin paljon kahden vuoden aikana enkä osaa valehdella joten tosiaan koin helpommaksi kertoa heti suoraan, että hoidot aloitamme.

Meilläkin meni hyvn! kerroin lähiesimiehelleni ja ymmärsi. Onneksi voin vaikutttaa työhöni eli kaikki meni hyvin. Ja kaksi lastakin on tullut! :) Esimiehillä on vaitiolovelvollisuus eli sitä ei ainakaan pitäisi joutua miettimään.

Niin ja työkavereista kerroin vain lähimmille ja niille joiden kansssa tein pahimpina päivinä (lääkkeet saivat huimaavan ja oksettavan olon) töitä yhdessä. Niin jaoimme työtehtävät niin, että pystyin tarvittaessa juoksemaan vessaan tai huimauksesta ei syntynyt vaaratilanteita.

Kiitos vastauksista ja tsempeistä :). Itse olen vähän skeptinen pomon suhtautumiseen myönteisesti koko projektiin. Olen töissä päiväkodissa ja jotenkin tuntuu, että kaikki poissaolot ovat kiven alla, vaikka kuinka korvaisi tunnit.

Yksityisellä klinikalla saa ilta- ja viikonloppuaikoja jos nuo päivärahat julkisella tekevät tiukkaa. Itse en kertonut, mutta sairaala, jossa kävin hoidoissa/ultrassa/punktiossa olikin ihan työpaikan vieressä ja minulla liukuva työaika. Punktiopäivä ja siitä kolme päivää pidin kedälomana.

Minusta kehkeytyi töissä melkoinen valehtelija :/ Kävin lapsettomuushoidoissa 4 vuoden ajan enkä kertaakaan kertonut kellekään poissaolojen oikeaa syytä. Suurin osa meni erilaisten muiden lääkäri/hammaslääkärikäyntien piikkiin, flunssaan ym. En vaan halunnut edes kokeilla, ymmärtääkö esimies vai ei. Lisäksi poissaolot olisivat ehkä olleet palkattomia.

Yhteistyössä