Hae Anna.fi-sivustolta

Apua uniongelmiin? Moni lääke jo kokeiltu :/

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä Sava, 07.09.2011.

1. Sava Vierailija

Etsin sopivaa lääkekombinaatiota, sellainen nukahtamista auttava väsylääke ei vaan ole vielä löytynyt.
    Käytössäni on Lamotrigin ja Cymbalta depression, ahdistuneisuuden ja trauman hoitoon, +mieliala vaihtelee parin tunnin välein, dissosiaatio- ja paniikkikohtauksia..

Ongelma on siis se etten nukahda, ahdistuskohtaus iskee juuri kun olen rentoutunut. Jos saan unta, herään kolmen aikaan yölliseen paniikkikohtaukseen.. Muuten nukun tosi sikeästi eli ongelma lähinnä se nukahtamisen hetki !

Olen kokeillut montaa eri iltalääkettä, mutta mikään ei ole toistaiseksi sopinut. Ja lääkäri sanoi että ei keksi enää mitä mulle kirjottaisi (?!)

ELI.. Mikä voisi olla hyvä iltalääkkeeksi?? Ei unilääke tai bentso tms riippuvuutta aiheuttava, vaan väsyttävä lääke jota voi käyttää pitkäaikaisesti, jolla nukahtaa sekä tasaa seuraavan päivän ahdistusta.

Oon kokeillut seuraavia: mirtazapin, melatoniini, atarax, doxal. ->em lääkkeistä teho katosi nopeasti eivätkä auttaneet ahdistukseen ollenkaan.

Unen laatuun+ahdistukseen hyviäkin oli, mutta annostusta nostettaessa en voinut hengittää, kurkku turpoaa: Ketipinor, Seroquel(prolong), Promazin. (Nämä lienevät suht samaa ryhmää).

APUA!!
    Kertokaa mistä olette saaneet apua nukkumiseen?
    (Sellanen jonka kanssa sopii Lamotrigin ja Cymbalta...)

Olisin tosi kiitollinen, alan jo hajota näihin yöllisiin paniikkiheräilyihin.

2. Kausivalvoja Vierailija

Liikunta! Se, että kroppa on riittävän väsynyt työstä. Ulkoilma.

Itselläni tuo on kausittaista, valvon varsinkin lokakuun lopusta joulukuun alkuun. Kun kierteen saa poikki nukkumalla kerran kunnolla vaikka keskellä päivää, se yleensä lähtee purkautumaan. Olen joskus ottanut nukahtamislääkkeen vaikka aamulla, jos yhtään tuntuu, että nyt voisi nukahtaa, siis varmistanut sillä uneenpääsyn edes epänormaaliin aikaan, ja siitä on yleensä se valvomiskierre jäänyt pois.

Nyt kesällä, kun voi vielä nukkua parvekkeella, se auttoi heti kummasti. Tosin parveke on lasitettu eli hyttysiä ei tarvinnut jahdata, mutta yhdistelmä makuupussi + ulkoilma antaa minulla avun aina. Kai siinä on joku turvallisuuden tunne tai mikä lie kapalonkaipuu, kun makuupussissa nukun aina hyvin. Joskus valvomisaikoina olen käyttänyt sitä jopa sisällä, ja nukkunut heti paremmin.

3. kaijukka Vierailija

Minusta tuntuisi, että itse ahdistuisin makuupussissa, ja sitten se uni ei tulisi ollenkaan, siinnä vain kääntyilisi ja vääntyilisi. Voihan se sopia sellaisille, jotka nukkuvat ydessä asennossa koko yön.

4. konsultaatio Vierailija

Suosittelen jollekin uniklinikalle & erikoistunneelle lääkärille visiittiä.
    Löydät googlaamalla, jos esim työterveys ei tarjoa sopivaa.

Zopinox ja konsultaatiohoito auttoi minulla stressiperäiseen unettomuuteen,

5. Meri Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus