APUA! Uudelleen äitiyslomalle koulusta- potkiikohan ulos mut sieltä? :S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiivitaavi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiivitaavi.

Vieras
Eli onko kellään tietoa.. (?) Esikoinen ilmoitti tulostaan kun olin ehtinyt käydä koulua (lähihoitaja) n. 5kk ja keskeytin koulun välittömästi, motivaatio tippui alas heti. Nyt esikoinen 2v ja jatkan opintoja ensi kuussa (opintoja jäljellä siis se 1,5 vuotta reilukin ehkä). Ja 2 vuoden koulutuksesta kyse. Nyt kuitenkin tein eilen raskaustestin joka näytti positiivista. Tämä tarkoittaa sitä, että joudun keskeytämään/ jäämään äitiyslomalle koulusta uudestaan ennen valmistumista.
Mahtaakohan onnistua vai onkohan siinä nyt joku vaara että potkivat pihalle? Laskettua aikaa en viellä tiedä, mutta ehtisin siis käymään ainakin nyt jouluun asti taas koulua ja alkuvuonna sitten taas jäämään kotiin.

Olen jotenkin ymmärtänyt että koulun ON PAKKO antaa äitiyslomaa. Näin muistaisin opinto ohjaajan joskus minulle sanoneen, mutta kun esikoisesta siis keskeytin aluksi opinnot ( ja kai ehkä sitten kun lapsi syntyi laittoivat minut ns. äitiyslomalaiseksi). Mutta niin, potkiikohan koulu nyt ulos ? :S Olenhan jo kerran saanut "keskeyttää" ja jäädä Ä-lomalle, saankohan enää uudestaan.....? :S

Mun ystävällä on vastaava tilanne, on tällä hetkellä toisella äitiyslomalla, opinnot olleet katkolla yhteensä useita vuosia, mutta hän on ollut koko ajan koulun kirjoilla. Nyt tuli kirje, että opiskeluoikeus päättyi, koska ei ollut toimittanut jotain jatkohakemusta ensi lukuvuodelle. Joutuu siis hakemaan kouluun uudestaan.

eli onko kellään tietoa.. (?) esikoinen ilmoitti tulostaan kun olin ehtinyt käydä koulua (lähihoitaja) n. 5kk ja keskeytin koulun välittömästi, motivaatio tippui alas heti. Nyt esikoinen 2v ja jatkan opintoja ensi kuussa (opintoja jäljellä siis se 1,5 vuotta reilukin ehkä). Ja 2 vuoden koulutuksesta kyse. Nyt kuitenkin tein eilen raskaustestin joka näytti positiivista. Tämä tarkoittaa sitä, että joudun keskeytämään/ jäämään äitiyslomalle koulusta uudestaan ennen valmistumista.
Mahtaakohan onnistua vai onkohan siinä nyt joku vaara että potkivat pihalle? Laskettua aikaa en viellä tiedä, mutta ehtisin siis käymään ainakin nyt jouluun asti taas koulua ja alkuvuonna sitten taas jäämään kotiin.

Olen jotenkin ymmärtänyt että koulun on pakko antaa äitiyslomaa. Näin muistaisin opinto ohjaajan joskus minulle sanoneen, mutta kun esikoisesta siis keskeytin aluksi opinnot ( ja kai ehkä sitten kun lapsi syntyi laittoivat minut ns. äitiyslomalaiseksi). Mutta niin, potkiikohan koulu nyt ulos ? :s olenhan jo kerran saanut "keskeyttää" ja jäädä ä-lomalle, saankohan enää uudestaan.....? :s

hyvä ettet tiedä mikä ehkäisy on!!!!!

itsekin kävin koulua ihan siihen äitiys lomaan asti,ymmärsivät kyllä että välillä en saattanut jaksaa ja olla parhaimmalla mielellä mutta keskeytys ei tulisi kuuloon. eli käy kiltisti koulua ja jää äitiyslomalle vasta kun on sen AIKA!

• Tykkää
Reactions: Kurmeli ja Blue cat
[QUOTE="vieras";24115545]Mun ystävällä on vastaava tilanne, on tällä hetkellä toisella äitiyslomalla, opinnot olleet katkolla yhteensä useita vuosia, mutta hän on ollut koko ajan koulun kirjoilla. Nyt tuli kirje, että opiskeluoikeus päättyi, koska ei ollut toimittanut jotain jatkohakemusta ensi lukuvuodelle. Joutuu siis hakemaan kouluun uudestaan.[/QUOTE]

Olisiko jatkaminen kuitenkin onnistunut, jos olisi viitsinyt toimittaa tuon jatkohakemuksen?

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä..;24115562:
itsekin kävin koulua ihan siihen äitiys lomaan asti,ymmärsivät kyllä että välillä en saattanut jaksaa ja olla parhaimmalla mielellä mutta keskeytys ei tulisi kuuloon. eli käy kiltisti koulua ja jää äitiyslomalle vasta kun on sen AIKA!

Ei voikaan keskeyttää ilman perusteita ja mulla oli myös muita syitä miksi keskeytin, mutta en viitsi täällä niitä alkaa setvimään. Mutta pointti nyt ei ollut se että ihmiset tulee kauhistelemaan miksi keskeytin esikoisesta heti, koska mulla on ollut siihen kyllä omat syyni ja se ei nyt ollut se pointti tässä. En tietenkään aio nyt keskeyttää heti, kävisin koulua niin pitkään kun mahdollista tietenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä..;24115562:

Riippuu alasta. Itse jouduin keskeyttämään laborantin opinnot.Kaikki lukuaineet olin jo suorittanut ja pääasiassa oltaisiin vaan oltu labrassa aineita käsittelemässä.

... Muksut vaan ensin ja sitten miettimään että millähän ne elättäs.... anteeks vaan ilkeys, mutta ei jotenkin vaan en jaksa näitä "keskeytin opiskelut"- juttuja, lapsen parhaaks ja sillei. Täälläkin maassa on paljon motivoituneita opiskelijoita jotka ei saa opintopaikkaa kun toiset roikkuu kirjoilla ja tekee kaikkea muuta kuin opiskelee. Se on hemmetin surullista. Ja yhden ylläriraskauden vielä ymmärrän mutta että kaksi - tulee väkisinkin mieleen että lapsi tehdään vaan siksi että saa venkoilla.

Tiedän että kärjistän, mutta teen sen tahallani. Että huomaisitte senkin että jotkut OIKEASTI motivoituneet jäi tänäkin vuonna ilman opiskelupaikkaa. Ja se suututtaa.

niin no, eihän mulla ihan mielettömästi niitä opintoja enää jää sitten suoritettavaksi, kun ehdin lähes yhden lukuvuoden taas opiskella ja sitten äitiysloman jälkeen jäisi viellä niitä muutamia kursseja jäljelle jonka jälkeen valmistun. Jos se vaan onnistuu tuolla.. sitten onkin helppo mennä työelämään tuore tutkinto taskussa ja lapset tehtynä.

niin no, eihän mulla ihan mielettömästi niitä opintoja enää jää sitten suoritettavaksi, kun ehdin lähes yhden lukuvuoden taas opiskella ja sitten äitiysloman jälkeen jäisi viellä niitä muutamia kursseja jäljelle jonka jälkeen valmistun. Jos se vaan onnistuu tuolla.. sitten onkin helppo mennä työelämään tuore tutkinto taskussa ja lapset tehtynä.

Muista kuitenkin, että harjoittelut ovat aina tiettyyn aikaan, eikä niitä voi sovitella äitiyslomien mukaan. Ota ajoissa selvää harjoittelujaksojen ajankohdista ja juttele opinto- ohjaajan kanssa.

on se kummallista ettei edes lähihoitajakoulussa opiskeleva tunne ehkäisyä. että olis viitsinyt käydä sen pikkuisen 2 vuotta koulua EDES yhdellä äitiyslomalla. Kyllä sä oot valtiolla ja sille koululle kallis kun venytät ihan turhaan valmistumista monella vuodella.

Olisit ensin käynyt sen koulun. Saisit parempia tukiakin.

[QUOTE="tonttu";24115630]... Muksut vaan ensin ja sitten miettimään että millähän ne elättäs.... anteeks vaan ilkeys, mutta ei jotenkin vaan en jaksa näitä "keskeytin opiskelut"- juttuja, lapsen parhaaks ja sillei. Täälläkin maassa on paljon motivoituneita opiskelijoita jotka ei saa opintopaikkaa kun toiset roikkuu kirjoilla ja tekee kaikkea muuta kuin opiskelee. Se on hemmetin surullista. Ja yhden ylläriraskauden vielä ymmärrän mutta että kaksi - tulee väkisinkin mieleen että lapsi tehdään vaan siksi että saa venkoilla.

Tiedän että kärjistän, mutta teen sen tahallani. Että huomaisitte senkin että jotkut OIKEASTI motivoituneet jäi tänäkin vuonna ilman opiskelupaikkaa. Ja se suututtaa.[/QUOTE]

Pitää hankkia paremmat todistukset ja ponnistella enemmän pääsykokeissa niin saa sen opiskelupaikan jonkun "venkoilijan" sijasta. Ei ole ap:n vika jos joku ei ole tarpeeksi yrittänyt.

Kuule, on tosi toivottu tapaus ja ehkäisystäkin ei oo tiedon puutetta. Me ruvettiin yrittää toista lasta jo kun esikoinen oli 3kk ja nyt vasta tein positiivisen r- testin. Ehdittiin jo käydä lääkäreissä kyselemässä ja saatiin diagnoosiks selittämätön lapsettomuus. Että oon tosi onnellinen tästä ja tätä on odotettu, että toki haluaisin jatkaa kouluakin viellä ja valmistua, mutta on tää mulle niin paljon tärkeempää, että sama se mulle jos sitte heittävät pihalle, mulle jää jotain paljon tärkeempää kotiin . Mutta siis halusin vaan KYSELLä onko täällä muilla ollut kahta ä-lomaa koulusta jne jne..

Että onko joku PERUSTE siihen ettei ole enää opiskelu oikeutta, vai onko se nyt niin että sen koulun on myönnettävä se Ä-loma. Enkä nyt puhu mistään KESKEYTTÄMISESTÄ kun vaan siitä ÄITIYSLOMASTA. Ajattelinkin että palaisin kouluun ä-loman jälkeen niin pian kun mahdollista.

pakkoko niitä kakaroita on yrittää pykätä liian nopella tahdilla. ei ihmistä ole luotu synnyttämään jatkuvasti. ja kuten huomaat, tulit raskaaksi kun kroppa valmis. vaikka minunkin mielestäni olisit voinut odottaa valmistumiseen asti. turhaa koulun listoilla roikkumista.

Miksi hait kouluun jos sinulla oli muita suunnitelmia, kuten penskojen hoitoa?

Alkuperäinen kirjoittaja kanssaeläjä;24116290:
ei varmaan kannattais samaan aikaan kun haluaa opiskelemaan niin ilman pillereita paljaalla pistellä menemään. kahden vuoden koulutus ei olisi ollut kovin kauaa odottaa. eri asia vaikkapa kuuden vuoden koulu tms.

Hei haloo? Suosittelisin olla puuttumatta ihan epäolennaisiin asioihin kun et niistä yhtään mitään tiedä.

Hei haloo? Suosittelisin olla puuttumatta ihan epäolennaisiin asioihin kun et niistä yhtään mitään tiedä.

Noh, mä en nyt tiedä miksi sun mielestä on epäolennaista se, että ihmiset ihmettelee sun suhtautumista koulunkäyntiisi.

Mä olin jo vuosikaudet ollut työelämässä, kunnes päätin tehdä tietotekniikasta ihan oikean ammatin itselleni ja hain kouluun. Aloitin sen viime syksynä ja 5 vuoden ehkäisyttömyyden jälkeen tulinkin yllättäen raskaaksi viime marraskuussa. Kävin kouluani niin hyvin kuin pystyin vaikka voin pahoin ja olin väsynyt. Sairaslomalle jouduin lääkärin käskystä maaliskuussa ja olin toukokuun loppuun asti pois koulusta.

Suoritin keskenjääneitä opintoja etänä myös sairaslomalla ja kävin myös sopimassa keskeytyksestä opon kanssa. Minulle myönnettiin opintojen väliaikainen keskeytys 1.8. 2011 alkaen mutta sovittiin, että syksyllä palaan asiaan ja katsotaan mitä kursseja voin suorittaa jo äitiyslomalla. Ei kävisi mielessäkään lusmuilla vaan kotona, kun kouluun olen kerta hakenut. Ei todellakaan kiinnosta valmistua vasta kahden tai kolmen vuoden päästä vaan heti kun se on mahdollista.

Olen monen kirjoittajan kanssa valitettavasti samaa mieltä, että kuulostat hyvin laiskalta tyypiltä ja kuten itsekin sanoit, niin sinua ei niin edes kiinnosta jos sinut potkitaan pellolle. Eikö tällöin olisi sitten yksinkertaisempaa vaan pudottautua pois koulun kirjoilta ja hakea mahdollisesti joskus uudestaan, jos siltä tuntuu? Entäs jos taas tulet raskaaksi vahingossa tai tarkoituksella, kun olet taas tämän äitiysloman jälkeen palaamassa kouluun? Ota hyvä nainen järki käteen ja mieti nyt asiaa ihan todella! On tulevaisuudessa helpompi perustella omille lapsilleenkin koulunkäynnin tärkeys ja merkitys, kun on itse suorittanut ne mallikkaasti ;)

Niin no, elämä nyt ei vaan aina mene niin oppikirjojen mukaan. Ja olisin opiskellut äitiysloman aikana/ hoitovapaalla jos se olisi ollut mahdollista, mutta opinto ohjaajan mukaan se ei ollut. Ja se miksi keskeytin opintoni raskauduttuani oli täysin perusteltu juttu ja saatiin hoidettua synnytyksen jälkeen, eli siis pääsin vihdoin leikkaukseen ja kivut hävisivät. Alunperin koko "sairauden" aiheutti raskaus.. mutta en viitsisi sen enempää täällä kertoa koska en halua että mut tunnistetaan täällä ja ihmiset saa tietää tästä raskaudesta jo täysin ennen aikojaan. Mutta joo, ehkä olen silmissänne laiska ja vaikeahan se on täältä palstan kautta tietää mistä oikeasti on kyse ( ja mitä kaikkea tähänkin liittyy, kun en kaikkea täällä kuitenkaan aio kertoa).

Ja siksi kun TE ette mitenkään voi kaikkea tietää ja kaikkea en aio kertoa, teidän on aika vaikea tehdä oikeasti mitään johtopäätöksiä asiasta ja sen takia kirjoitin, että EPÄOLENNAISIA ASIOITA, koska mielestäni turha haukkua ihmistä josta ette juuri mitään tiedä. Tulin kyselemääm aivan toista asiaa, en sitä miksi olen esikoisen alunperin tehnyt tai keskeyttänyt koulun alunperin.

Yhteistyössä