APUA? Voiko joku ny olla pahasti pielessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
vosiko joku auttaa tietämätöntä. Mulla on tässä tunnin parin ajan ollu EHKÄ supistuksia. hieman kivuliaita sellasia. tuntuvat ainoostaa vasemmalla puolella vatsaa ja säteilevät vasemalle puolelle alaselkää. tuntuvat jomotukselta ja hiukan menkkakivuilta. muutenkin huono olo. ei oo mitää sietämätöntä kipua mut pelottaa voiko joku olla vinossa? raskausviikkoja olis nytte tasan 26. pitääkö mun ootella vaankotona että loppuavt? auttakaa joku tyhmempää mikä vois olla

harjoitussupistukset eivät ole kivuliaita. Soita ihmeessä synnärille ja keskustele hoitajan kanssa, pyytävät kyllä näytille jos heidän mielestään on aihetta. Ja varmasti saat sieltä vähän asiantuntevampaa apua kuin netin keskustelupalstoilta... Tsemppiä!

kuulostaa vahvasti kohdun kasvukivuilta ja/tai kannattimien venytyssäryltä. Ota panadol 1g ja seuraile oloa vielä. levossa kannattaa olla ja seurailla kuitenkin. oletko rasittunut tänään, liikkunut paljon tai nostellut tms? noilla viikoilla nuo jomotukset ovat varsin tavallisia kunhan ei ole vuotoja ja kohtu pehmenee välillä. kasvava kohtu supistelee herkästi. mutta jos sua huolettaa, voit hyvin soittaa synnärille tai aamulla neuvolaan, täällä netissä ei oikein voi saada oikeeta kuvaa sun ja vauvan voinnista :)

Mä olen viikolla 27 ja vatsa on kipee ja kosketusarka koko ajan, harjotussupistukset on mulla, ei kipeitä mutta ikävän tuntusia. Eikä mulla ainakaan ole mikään huonosti.

Minulla (lapsi nyt 1 v.) oli puolesta välistä raskautta jatkuvasti harjoitussupistuksia, vatsa oli kova tosi pitkiäkin aikoja ja välillä oli menkkakivun tyyppisiä lieviä kipujakin. Lisäksi sain viikolla 20-22 todella voimakkaita kipukohtauksia yöllä, juurikin menkkatyyppisiä, ja pelästyin pahasti, en pystynyt liikkumaan kun kipuaalto tuli. Ilmeisesti kuitenkin kyse oli siitä että sisäelimillä ja suolistolla ei ollut enää tilaa, sillä jotenkin se liittyi suoliston mylläykseen. Ainakin veskiin piti mennä pian kohtauksen jälkeen. Kipu oli kuitenkin erehdyttävästi samanlaista kuin synnytyssupistukset sitten myöhemmin olivat.

Ihmeellistä mitä kaikkea kropassa voi tapahtua raskauden aikana. Myös liitoskivut ovat aika kurjia joskus. Soita kuitenkin ihmeessä synnärille jos huolettaa.

Yhteistyössä