Apua,voiko peräpukamista tulla kirkasta verta ja onko vaarallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Tuossa se kysymys tulikin jo. Ja tilanne siis tämä että en tiedä onko minulla edes peräpukamia(ei tunnu ulkopuolella mutta eikös niitä voi olla sisälläkin?)Odotan neljättä lastamme rv 7+3 ja eilen kun kävin isommalla asialla vessassa niin vähän tuli pyyhkiessä verta peräpäästä ja äsken kun yritin tehdä kakkaa niin kakka ei tullut mutta oöntössä oli vähän kirkasta verta ja kun pyyhin niin tiesin että se tuli taas peräpäästä.Minulla on ollut jo pari viikkoa vatsa kovan niin voikohan johtua siitä?ja onko tuo vaarallista kun tuli verta?Käyn tänään illalla ostamassa luumu nektaria jos se auttaisi mutta pelottaa.

ei kai se vaarallista ole. ihan selvät pukaman oireet. itsellänikin on ollut. kerran pönttö oli sen näköinen ku olisi sika tapettu... parani itsestään . voit laittaa bebantheniä.

Peräpukamiin ei saa käyttää mitään peräpukamapuikkoja eikä salvoja 3 ekan kuukauden aikana. On selkeästi peräpukamista johtuvaa, mulla ittelläkin samaa, yritä pitää suolen sisältö pehmeänä, luumuja tms. juo paljon vettä ja lenkille!

joop ei oo vaarallista... laita vaikkas kuumemittarin päällä perusravaa peräaukon suulle.Ja hoitele masu kuntoon että kakka pääsee ulos ku kovettuu vain lisää. Viileähköllä vedellä suihkuttelu ja peräauk. ympäristön painelu voi auttaa jos et osaa "tuseeraus" tekkniikkaa emättimen kautta. Präpukama rasvaa saat apoteekista, jotkut sisältää puudutetta joka auttaa jos on kipua.

Kiitos teille vastauksista!!Säikähdin vaan niin paljon kun ei ole ollut ennen tämmöistä.Minä totesin tuon luumunektarin viime synnytyksen jälkeen tosi hyväksi ja raupean juomaan sitä heti kun käyn kaupassa illalla.

Kärsin itse samasta vaivasta ja ainakaan Scheriproctia ei saa käyttää ekan raskauskolmanneksen aikana ja sanoi neuvolassa ettei alussa mielellään mitään lääkettä. Yrittää vaan ruokavaliolla pitää suolen toiminta pehmeänä. Lasten luumusose mulla auttanut ja kuulemma activian luumujugurtti joillain.

Niin eikös ruokavalion muutos voi tehdä ummetust aikuisellekin?"Normaalisti" en syö lihaa mutta nyt raskaus aikana olen sitä pikkuhilja alkanut syödä ja kun on tuota pahoinvointia nniin ole an syönyt sitä mikä masituu ja nyt se on ollu bulgarian jogurtti,ainakin 3 prk päivässä+juustot ja maito juomana.

Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Niin eikös ruokavalion muutos voi tehdä ummetust aikuisellekin?"Normaalisti" en syö lihaa mutta nyt raskaus aikana olen sitä pikkuhilja alkanut syödä ja kun on tuota pahoinvointia nniin ole an syönyt sitä mikä masituu ja nyt se on ollu bulgarian jogurtti,ainakin 3 prk päivässä+juustot ja maito juomana.

jätä juusto pois, se kovettaa vatsaa.

2 kuukauden aikana ulosteessani on tullut paperiin viiru verta, silloin tällöin eikä ongelma sinänsä ole minua haitannut, mutta tänään tuli minun mielestäni jo runsas määrä verta, että mitähän nyt mahtaisi olla paras tehdä lääkäri varmaankin

Yhteistyössä