Hae Anna.fi-sivustolta

Apua !!!

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä tosi tumpelo, 15.09.2008.

1. tosi tumpelo Vierailija

Jos jääkaapista lamppu sammuu, niin onko se huoltomiehen asia vaihtaa lamppu? Onko myös "kylmeneminen" loppu? Lämpeneekö se. En ymmärrä yhtikäs mitään. Auttakaa hyvät Ellit!

2. ei se vaikuta Vierailija

kylmenemiseen. Kyllä se kaappi ihan hyvin vielä toimii, vain valo on hajonnut. Sitä en tiedä kuuluuko huoltomiehen se vaihtaa. Toivottavasti joku muu osaa auttaa.

3. oma vai vuokra? Vierailija

Asutko omassa asunnossa vai vuokralla? Jos vuokralla, niin asia kuuluu vuokranantajalle. Mikäli valo ei syty mutta jääkappi edelleen hurisee, niin sieltä on yksinkertaisesti lamppu palanut ja se pitää vaihtaa.

Jos asut omassa asunnossa, niin tietysti itse vastaat oman jääkaappisi huoltamisesta. Ohjekirja esille, ei ole vaikeaa vaihtaa tuota lamppua!

4. ap. Vierailija

Asun kaupungin vuokra-asunnossa. Jääkaappi suriseee vielä, oletettavasti lamppu on vain palanut.
    Kiitos teille vastauksistanne, alkuhermoilu loppui minulta. Kyllä se tästä.

5. Höh Vierailija

No ei siihen tarvita edes ohjekirjaa. ota lampun kotelo irti, irrota lamppu ja osta vastaava tilalle. ei maksa montaa euroa, ellet jaksa odotella vuokraisäntien tuloa...

6. lamput vaihtoon Vierailija

Jos olet koskaan joutunut vaihtamaan palanutta lamppua mihin tahansa valaisimeen niin menettele samalla tavalla jääkaapin lampun kanssa se toimii täsmälleen samalla tavalla. Kierrä lamppu irti ,katso sen teho, juokse kauppaan (yleensä kaikissa elintarvikemyymmälöissä on lamppuja) ja osta samanlainen lamppu ( ota vaikka lamppu mukaa ja kysy myyjältä/joltain asiakkaalta) . Kierrä se paikoilleeen.

7. hei haloo! Vierailija

Siis hyvä tavaton! Kutsutteko tosiaan vuokraisännän paikalle lamppua vaihtamaan? Voi tsiisus...

8. ap. Vierailija

Ei tosiaankan meidän periferiassa ole jääkaappilamppuja, täällä on Alepa ja Valintatalo, ja heillä ei ole myynnissä muuta kuin tavallisia lamppuja, 40-60 wattia, ja on myös kynttilälamppuja. Kävin kaupungissa ja ostin sieltä jääkaappi + uunilampun varmuuden vuoksi.
    Asia on nyt ratkennut. En tiedä mitä teen sitten kun peilin yläpuolella olevat neonlamput palavat. Itse nekin varmasti on hankittava.
    Jos käytän holtomiestä, niin meidän osaa kaupungista eivät huoltomiehet tee muuta kuin ulkotöitä, täytyy tilata pääkallopaikalta ja se vie useitakin päiviä.
    Jääkaappi on siivottu ja putsattu ja kaikki on taas hyvin, ja valo palaa.
    Kiitos teille Elleille mukana elämisessä.

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Nekin peilin yläpuolella olevat lamput kuuluvat sinun itsesi vaihdettaviin lamppuihin ei vuoraisännän kuulu lamppuja vaihtaa. Uusien lamppujen osto kuuluu sinulle. Jos sitten et itse osaa niitä vaihtaa kysy vaikka naapuria avuksi. Näin täällä suuressa kaupungissa toimitaan.

10. Meillä kyllä PITÄÄ kutsua kiinteistönhoitaja vaihtamaan esim. wc-n halogeeniputki ja palovaroittimeen saa hakea vuokranvälitysfirmasta uuden pariston kun loppuu. Ihan sopimuskohtaisia juttuja, mutta periaatteessa kiinteisiin valaisimiin ei tarvi itse hankkia lamppuja ja jääkaappi kyllä kuuluu niihin. Nopeemmin kyllä usein selviää jos hommaa itse.

11. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Niin minä nyt en tiedä kaupunkien vuokra-asuntojen käytäntöjä. Omistusasunnossa nuo kaikki pitää itse hoitaa eli taloyhtiö ei kustanna paristoja eikä lamppuja, mutta niiden vaihtamiseen saa apua hyvällä tuurilla tai sitten pitää turvautua naapuriapuun.

12. Stadin vuokralainen Vierailija

Kyllä meidän pitää itse vaihtaa ja ostaa kaikki asunnon lamput, myös kylppärin ja WC:n peilikaappien putkivalot.

13. Maalaisjärki Vierailija

14. Maalaisjärki Vierailija

Homma tökkää yleensä siihen, että lampun suojakoteloa ei saada irti, kun niissä on piilokiinnitys. UPO kaapeissa pitää työntää ruuvimeisseli kotelon yläritilän rakoon ja kammeta ylöspäin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri