Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Kävin paivällä tarkistuttamassa tilannetta kun oli sen verran suppareita ja kätilö toimitti minut vielä kotiin, kun olivat vielä niin mietoja ja kohdunkaulaa oli vielä jäljellä ja paikat oli vaan parille sentille auki.

No, nyt sitten pari tuntia sitten mulskahti alapäästä iiiiso möykky ruskeaa limaa ja pissalla käydessä tulee vieläkin ruskeita limapaloja, aivan kuin kakkaa. Oksettaa ja yököttää. Vatsaa kovettelee ja polttelee jonkin verran ja vauva sätkii kovasti. Väsyttää kamalasti. Levossa polttelu menee kuitenkin ohi.

Vieläkö maltan odottaa kotona vai pitäisikö lähteä vai oonko liian hätäinen? Saako limatulpan lähdön jälkeen käydä saunassa/suihkussa? Onko pahoinvointi normaalia vai onko joku vialla?
Synnärille on matkaa aikalailla enkä viitsisi turhan takia lähteä ja viimeksi kun soitin sinne, sain vain tylyn vastauksen ""ei se sinun vauva vielä synny"".

Jotkut sanoo, että limatulpan lähdön jälkeen voi mennä päiviä ennen kuin synnytys käynnistyy. Itselläni ei ole siihen tietoa, kun en huomannut koko limatulpan lähtöä.

En osaa se tarkemmin auttaa, mutta lähde ihmeessä ajoissa sairaalaan, jos on pitkä matka. Synnäriltä voivat sanoa puhelimessa mitä vaan, itsellänikin kävi niin. Soitin vuodon takia synnärille ja sanoivat, että ai sulla on vasta puoli tuntia supistellut, ei kannata vielä tulla. Supistukset oli heti alusta tiheitä ja säännöllisiä ja kuinka ollakaan tunnin päästä tuosta puhelusta olin sairaalassa (lähdettiin kun vedet meni) ja paikat täysin auki. Vartin automatka oli aika tuskainen, kun ponnistutti jo. Kaikilla se avautumisvaihe ei kestä tuntitolkulla, nimim. kokemusta on:)

Kuulostele tilannetta ja lähde sairaalaan kun siltä tuntuu. Mielestäni on parempi olla hätäinen, kuin synnyttää autoon:)

Mulla lähti limatulppa 4 pv ennen synnytystä. Itse asiassa kahtena päivänä tuli sitä ruskeaa limamössöä vessakäynnin yhteydessä aamulla. Supistuksia oli koko väliajan mut ei tarpeeksi kipeitä.. Sairaalaan menin lopulta yliaika kontrolliin 8 pv yli lasketun ajan ja synnytys käynnistettiin kun kohdunkaula oli aivan kypsä ja kohdunsuu 2,5 cm auki. En usko et välttämättä sulla olis vielä kiire sairaalaan. Kuulostele tuntemuksia ja tarkkaile tihkuuko lapsivettä. Jos kipeitä supistuksia tulee alle 10 min välein ja ovat kestoltaan 60-90 sekuntia, kannattaa tehdä lähtöä. Tai jos vedet menee. Tsemppiä!:)

Mulla lähti limatulppa 4 pv ennen synnytystä. Itse asiassa kahtena päivänä tuli sitä ruskeaa limamössöä vessakäynnin yhteydessä aamulla. Supistuksia oli koko väliajan mut ei tarpeeksi kipeitä.. Sairaalaan menin lopulta yliaika kontrolliin 8 pv yli lasketun ajan ja synnytys käynnistettiin kun kohdunkaula oli aivan kypsä ja kohdunsuu 2,5 cm auki. En usko et välttämättä sulla olis vielä kiire sairaalaan. Kuulostele tuntemuksia ja tarkkaile tihkuuko lapsivettä. Jos kipeitä supistuksia tulee alle 10 min välein ja ovat kestoltaan 60-90 sekuntia, kannattaa tehdä lähtöä. Tai jos vedet menee. Tsemppiä!:)

Aika hyviä neuvoja oletkin jo saanut. Säännölliset kipeät supistukset, jotka jatkuvat yli tunnin ovat jo aika varma merkki siitä, että kantsii lähteä sairaalaa kohti, etenkin jos on matkaa. Ja soita vain rohkeasti uudestaan synnärille, kyllä sinne saa soittaa.