Mulla oli viime viikolla hirveä turvotus yläluomissa. Itsellänikin herkkä ja kuiva iho. Voiteita ei todellakaan helpolla voi vaihtaa. Kuitenkin menin ja lisäsin kasvojen iholle laivalta ostamaani kuivaöljyä ja otin sitruunamehu- detox-kuurin. En tiedä, olisiko näillä ollut yhteisvaikutus vai mikä oli syy turvotukseen. Lisäksi olen ollut viime aikoina laiska ottamaan päivittäisen annokseni vahvoja maitohappobakteereita, joita olen syönyt vuosikausia. Aloitin niiden syömisen aikoinaan, kun olin pahassa hiivatulehduskierteessä ja epäilin, että homeella oli yhteyttä korppuihooni. Kuten huomaatte kuivan ihon ongelma tuntuu pyörivän koko ajan pramilla

Turvotukseen vime viikolla koetin luomille Bepanthen examia. Ensin tuntui auttavan, mutta sitten tuli valtava silmien kirvely, koska itse silmätkin ovat NIIN herkät... Eli ei toiminut!
Lopulta pesin Bepanthenit pois. Sitten kastelin ja kiersin hyvin kuivaksi sellaisen ihon vaahtomuovisienen. Siihen laitoin kulmalle pienen pisaran Avenen Cold creme -voidetta, jota muutenkin käytän kasvojen iholle. Toistin tämän aamuin illoin, mutta en enää pessyt luomia juoksevalla vedellä, koska se KUIVATTAA ihoa. Pyyhin kostealla sienellä vain ylä- ja alaluomen alueen (levitin rasvan ensin hinkkaamalla sienelle tasaiseksi kerrokseksi) Jo seuraavana päivänä luomet alkoivat rauhottua ja ovat nyt lähes kunnossa
Yksi epäilykseni turvotukselle on vedenkestävä ripsiväri, sen poistaminen ja se, että lutasin naamaani juoksevalla vedellä enemmän kuin normaalisti. Herkkäihoiset: älkää uskoko sitä neuvoa, että ihoa voi aina lutata vedellä, jos laittaa heti kosteusvoiteen perään. Ei toimi, jos iho on korppumallia!
Mun ongelmaiholle ovat sopineet tuo Avenen Cold Creme ja olen vaihdellut sitä Locobasen Repair Erittäin kuivalle iholle tarkoitetun voiteen kanssa (apteekista). Suosittelen, ovat hajuttomiakin. Toi Locobase on jotenkin tahmaisempaa, joten en sitä uskaltanut yläluomille laittaa. Toivottavasti tästä apua jolle kulle. Oli se nakit silmillä olo niin kamalaa!
Mulla Avene myös jokapäiväisessä käytössä, mutta silti nyt silmänympärysiho niin huonossa kunnossa että ei se + Protopic edes toimi

(Aiemmin nämä kaksi on toiminut todella hyvin)