Apuja atooppiseen ihoon, etenkin silmäluomet kamalassa kunnossa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Louna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hautcreme sanddorn merkkistä tyrnivoidetta. Voide on halpa ja ostin sen muistaakseni jostain halpahallista, mutta sillä sain oman ihottumani juuri silmäluomista ja käsistä kokonaan pois:)

Mä suosittelen myös tuota avenen silmänympärysvoidetta, sit kalaöljy + gefilus lisäksi. Ultracortenolit ja muut valitettavasti pidemmässä juoksussa vanhentaa kovasti.

Mutta, jos käytät meikkejä, koita ihmeessä vaihtaa niitä. Itselläni aikoinaan ihottuma hävisi taivaan tuuliin kun vaihdoin vedenkestävän ripsarin vesiliukoiseen.

Minullakin silmäluomi-ihottuma uusi tuttavuus tältä syksyltä. Ihotautilääkäri määräsi ultracortenolia hoidoksi ja ylläpitoon silmänymrärysvoiteeksi Basan perusrasvaa. Syön D-vitamiinia ja maitohappobakteereja päivittäin. Ehkä ilman niitä tilanne olisi vielä pahempi, kun päänahka sekä keho reagoivat myös.

Hydrokortison 1%. Sillä pysyy luomet kunnossa. Pitkään käytettynä joutuu välillä pitämään taukoa. D-vitamiinia menee jo, on kai vielä lisättävä nuo maitohappobakteerit mukaan. Päänahkaan, kun ei ole auttanut kuin shampoon vaihto luomuun tai Bodyshopin tuotteisiin.

Kiitos kaikille uusista vastauksista! Tuota Avenea nyt ainakin useampi tuntuu kehuvan, joten ehkäpä uskaltaudun sitä seuraavaksi kokeilemaan ja lisäksi D-vitamiinia ainakin.

Joku ehdotti Bepanthenia, mutta se ei sovi minulle lainkaan. Ärtyy vaan iho siitä.

Sitrushedelmistäkin joku kysyi ja olen huomannut, että ne pahentaa allergiaa. Pahin kaikista on raaka peruna. Sitä en pysty edes paljain käsin pitelemään/kuorimaan ilman että kädet on kuin tulessa. Ja sen jälkeen kauttaaltaan hirmuisen kutiavassa ihottumassa :(

Koiran tai muun lemmikin hankkimista en pidä nyt järkevänä ;) Jo ihan siitäkin syystä, että aika ei yksinkertaisesti eläimelle riittäisi enkä ole muutenkaan kovin eläinrakas. Muiden lemmikit on kyllä kivoja, mutta itselleni en ole koskaan haaveillut.

Meikkien käyttöä olen vähentänyt nyt pahimpaan oireiluaikaan minimiin ja vesiliukoiset tuotteet on ollut aina käytössä. Toki merkinvaihtoa voisi kokeilla.

Itse vaan kovasti toivoisin ns. luomumaista hoitoa tähän, kun on niin pitkään (jo lapsuudesta asti, tosin jossakin vaiheessa allergiat hävisivät kunnes palasivat 5 v. sitten ensimmäisen raskauden aikana) kortosoneja ja muita "myrkkyjä" itseensä levitellyt. Mielellään siis vielä kuulisin käytännön kokemuksia noista öljykapseleista, onko niistä ollut oikeaa apua :)

En ainakaan itse näkisi, että olisin allerginen viljojen gluteenille. Mitään testejä ei ole kylläkään ikinä tehty. Mutta koskaan ei ole ihotautilääkärit viitanneet yhtään sinnepäinkään, että saattaisi olla keliakiaa tai vilja-allergiaa. Eikö silloin elimistö oireilisi muutenkin kuin atooppisella iholla? Ihokeliakista olen kyllä kuullut, mutta allergiapaikat kai olisivat silloin erit mitä itselläni on olleet.

Mulla Avene myös jokapäiväisessä käytössä, mutta silti nyt silmänympärysiho niin huonossa kunnossa että ei se + Protopic edes toimi :(
(Aiemmin nämä kaksi on toiminut todella hyvin)

Mulla oli viime viikolla hirveä turvotus yläluomissa. Itsellänikin herkkä ja kuiva iho. Voiteita ei todellakaan helpolla voi vaihtaa. Kuitenkin menin ja lisäsin kasvojen iholle laivalta ostamaani kuivaöljyä ja otin sitruunamehu- detox-kuurin. En tiedä, olisiko näillä ollut yhteisvaikutus vai mikä oli syy turvotukseen. Lisäksi olen ollut viime aikoina laiska ottamaan päivittäisen annokseni vahvoja maitohappobakteereita, joita olen syönyt vuosikausia. Aloitin niiden syömisen aikoinaan, kun olin pahassa hiivatulehduskierteessä ja epäilin, että homeella oli yhteyttä korppuihooni. Kuten huomaatte kuivan ihon ongelma tuntuu pyörivän koko ajan pramilla :( Turvotukseen vime viikolla koetin luomille Bepanthen examia. Ensin tuntui auttavan, mutta sitten tuli valtava silmien kirvely, koska itse silmätkin ovat NIIN herkät... Eli ei toiminut!
Lopulta pesin Bepanthenit pois. Sitten kastelin ja kiersin hyvin kuivaksi sellaisen ihon vaahtomuovisienen. Siihen laitoin kulmalle pienen pisaran Avenen Cold creme -voidetta, jota muutenkin käytän kasvojen iholle. Toistin tämän aamuin illoin, mutta en enää pessyt luomia juoksevalla vedellä, koska se KUIVATTAA ihoa. Pyyhin kostealla sienellä vain ylä- ja alaluomen alueen (levitin rasvan ensin hinkkaamalla sienelle tasaiseksi kerrokseksi) Jo seuraavana päivänä luomet alkoivat rauhottua ja ovat nyt lähes kunnossa :)
Yksi epäilykseni turvotukselle on vedenkestävä ripsiväri, sen poistaminen ja se, että lutasin naamaani juoksevalla vedellä enemmän kuin normaalisti. Herkkäihoiset: älkää uskoko sitä neuvoa, että ihoa voi aina lutata vedellä, jos laittaa heti kosteusvoiteen perään. Ei toimi, jos iho on korppumallia!
Mun ongelmaiholle ovat sopineet tuo Avenen Cold Creme ja olen vaihdellut sitä Locobasen Repair Erittäin kuivalle iholle tarkoitetun voiteen kanssa (apteekista). Suosittelen, ovat hajuttomiakin. Toi Locobase on jotenkin tahmaisempaa, joten en sitä uskaltanut yläluomille laittaa. Toivottavasti tästä apua jolle kulle. Oli se nakit silmillä olo niin kamalaa!

Mulla Avene myös jokapäiväisessä käytössä, mutta silti nyt silmänympärysiho niin huonossa kunnossa että ei se + Protopic edes toimi :(
(Aiemmin nämä kaksi on toiminut todella hyvin)

Yhteistyössä