Apuja laihdutukseen.. Miten saisi ruokavalion kuntoon? Liikunta ei riitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gf

Vieras
Auttakaas siskot ja veljet!

Olen saanut liikuntapuolen kuntoon mutta paino ei ole tippunut. Käyn 2-3krt/vko salilla ja kävelen niin paljon kuin pystyn. (töihin,salille..)
mutta se ruokapuoli!

Rankan salin jälkeen mulla onkin sitten niin nälkä että syön kaikki kulutetut kalorit takaisin! No lihonut en ole mutta paino ei ole tippunutkaan.. Olen kyllä huomannut kiinteytymistä ja lihasten kasvua mutta tuota läskiä kyllä vielä on.

Miten saisin ruokavalion kuntoon? Oon koittanut melkeen kaikki kenot.. Kunnon aamupala, syön 2-3h välein, vähähiilarista..

Illalla iskee aina nälkä ja menen jääkaapille. En edes välttämätä herkuttele vaan normiruokaa mutta kalorit kai menee yli ja paino ei liikahda.. Ylipainoa noin 10kg.

Kiloklubi auttaa itseäni ainakin, näkee hyvin paljonko kärsii syödä :) Itse tällä hetkellä tarkkailen kaloreita ja hiilareita. Kauanko olet käynyt salilla...itse kun aloitin niin paino vaan nousi koska lihakset oletettavasti turposivat tai jtn :D en tiedä palaako rasva vaan niin hitaasti verrattuna tuohon lihasten kasvuun, joku on joskus sanonut että puntari kannattaisi viskata menemään ja otaa mittanauha käyttöön mielummin.

Mulla on ollut tosi tehokas laihdutus- ja kiinteytyskuuri se, että mulla todettiin keliakia. Kun ei voi syödä vehnää tai siitä tehtyjä johdannaisia, ei voi ostaa oikeestaan mitään heräteruokia kaupungilla (pizzat, hampparit, donitsit, roiskeläpät, kolmioleivät, patongit, bagelit jne. mitä ennen helposti tuli otettua kiireiseksi ateriaksi) ja lounaaksikin voi oikeestaan syödä vain kunnon ruokaa. Salaattikin ilman säämpylää ;) Kun kaupasta pitää hakea joku pikaruoka, turvaudun yleensä lindströminpihviin tai maksapihviin kun ne on gluteenittomia (melkolailla kaikissa jauhelihatuotteissa on vehnää) tai sellaseen pähkinäpatukkaan. No perunalastuja ja ranskalaisia voi vielä ostaa :D Mut ei niitä jaksa kovin usein popsia ;)

Lautasmalli, jos vaan on aikaa tehdä niin paljon kasviksia ja aikaa puputtaa niin paljon kasviksia, että puolet lautasesta täyttyy niilä, neljäsosa lihalla tms ja neljäsosa perunalla/riisillä tms. Mulla itsellä on vaikeuksia lautasmallin noudattamisessa, kun lapsi ei jaksa odottaa, että valmistaisin niin paljon kasvikia saatikka että äiti vielä puputtaa sellaisen vuoren vihreää...:D

[QUOTE="Nannannaa";29455945]Lautasmalli, jos vaan on aikaa tehdä niin paljon kasviksia ja aikaa puputtaa niin paljon kasviksia, että puolet lautasesta täyttyy niilä, neljäsosa lihalla tms ja neljäsosa perunalla/riisillä tms. Mulla itsellä on vaikeuksia lautasmallin noudattamisessa, kun lapsi ei jaksa odottaa, että valmistaisin niin paljon kasvikia saatikka että äiti vielä puputtaa sellaisen vuoren vihreää...:D[/QUOTE]

Siis hä? nyt en kyllä tajua miten kasvisten valmistamiseen menee paljon aikaa saatika sen syömiseen?

• Tykkää
Reactions: Ciervo

Yhteistyössä