Apuja laskutoimitukseen (raskaus+hedelmöittyminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
clearbluen viikkonäytöllisestä raskaustestistä ilmeisesti puhut. se on vain suuntaa antava ja hormonitasot nousee yksilöllisesti ja kaikki muukin vaikuttaa (virtsan väkevyys, ym ym). eli niiden viikkojen perusteella ei voi laskea hedelmöitysaikaa :)

[QUOTE="kätilö";24537630]clearbluen viikkonäytöllisestä raskaustestistä ilmeisesti puhut. se on vain suuntaa antava ja hormonitasot nousee yksilöllisesti ja kaikki muukin vaikuttaa (virtsan väkevyys, ym ym). eli niiden viikkojen perusteella ei voi laskea hedelmöitysaikaa :)[/QUOTE]

Juu, clearblue on kyseessä. Hämää vaan se että mun viimeset menkat alkoi 5.6. Neuvolassa noitten menkkojen mukaan viikkoja oli tuolloin ma 12+2. Alkuraskaudenultraan odotan aikaa, että tietää todelliset viikot :)

Eikös sinun noitten viikkojen mukaan pitäisi jo mennä niskapoimu-ultraan?

Minulla oli kuukautiset 7.7. Yhdessä ultrassa kävin ja nyt on viikot 7+0. Ensi viikolle varasi lääkäri kuitenkin vielä uuden ajan, jolloin varmistetaan nuo viikot ja viikoilla 9-12 on niskapoimu.

Eikös sinun noitten viikkojen mukaan pitäisi jo mennä niskapoimu-ultraan?

Minulla oli kuukautiset 7.7. Yhdessä ultrassa kävin ja nyt on viikot 7+0. Ensi viikolle varasi lääkäri kuitenkin vielä uuden ajan, jolloin varmistetaan nuo viikot ja viikoilla 9-12 on niskapoimu.

Tämä tässä hämmentääkin, kun tosiaan nuo menkat ollu tuolloin ja testi näytti 2-3, että mitä helv mun kropassa on tapahtunu. Taustalla leivää PCO:ta ja piiitkiä kiertoja. Luulin jo että EN ole raskaana vaan menkat taas viipyy vaan. Yllätys oli testi tulos. Kp44 testi näytti negaa ja nyt tosiaan ma (kp80+) tulos oli tuo. Neuvolassa sano että kutsuvat mut aika pikaseen ensimmäiseen ultraan jotta saadaan faktoja pöytään. Että pitäskö mun soittaa sinne missä ultraavat ja kysyä onko se nauvolan lähettämä lähete menny perille? Vai otanko nyt vaan ihan rauhallisesti :) ?

Eihän tässä tilanteessa varmaan kukaan malta rauhallisesti olla. soita vaan, jos asia kovasti vaivaa, hyvällä säkällä saat samoin tein sen ultra-ajan.

Ja noihin raskaustesteihin ei kannata niin sokeasti tuijotella, lääkärissä se sitten varmistuu.

ota vaan ihan rauhassa. Luultavasti raskaus ei ole ihan niin pitkällä kun menkkojen perusteella voi laskea. Itellä aikoinaan esikoisesta raskustesti näytti positiivista vasta joskus kp50+jotain ja ekassa ultrassa laskettuaika siirtykin sitten melkeen kolmella viikolla eteenpäin.

Niin ja ONNEA!!!!!:)

[QUOTE="nelly83";24537772]ota vaan ihan rauhassa. Luultavasti raskaus ei ole ihan niin pitkällä kun menkkojen perusteella voi laskea. Itellä aikoinaan esikoisesta raskustesti näytti positiivista vasta joskus kp50+jotain ja ekassa ultrassa laskettuaika siirtykin sitten melkeen kolmella viikolla eteenpäin.

Niin ja ONNEA!!!!!:)[/QUOTE]

Kiitos!
Mun eka raskaus meni vähän samalla lailla. Menkkojen mukaan viikkoja oli vajaa 12 ja sit ultras laskettuaika siirty vajaalla kolmella viikolla eteenpäin. Ehkä mä nyt vielä ootan huomiseen sitä soittoo. Ja jos maanantaina ei oo kuulunu mitään, nii sit otan luurin ja soitan sinne.

Tämä tässä hämmentääkin, kun tosiaan nuo menkat ollu tuolloin ja testi näytti 2-3, että mitä helv mun kropassa on tapahtunu. Taustalla leivää PCO:ta ja piiitkiä kiertoja. Luulin jo että EN ole raskaana vaan menkat taas viipyy vaan. Yllätys oli testi tulos. Kp44 testi näytti negaa ja nyt tosiaan ma (kp80+) tulos oli tuo. Neuvolassa sano että kutsuvat mut aika pikaseen ensimmäiseen ultraan jotta saadaan faktoja pöytään. Että pitäskö mun soittaa sinne missä ultraavat ja kysyä onko se nauvolan lähettämä lähete menny perille? Vai otanko nyt vaan ihan rauhallisesti :) ?

Jos sulla kerran on pitkät kierrot, niin luultavasti ovulaatio on tapahtunut paaaaljon myöhemmin, kuin mitä normioletus menkkojen mukaan (eli ovulaatio n. kaksi viikkoa menkoista) kertoo. Toinen mahdollisuus on se, että raskaus ei olekaan normaalisti etenevä. Mutta luultavasti kyse on vaan tuosta ovulaation ajankohdasta. Eli sun ovis ois tapahtunut joskus kp 50-60+.

Jos sulla kerran on pitkät kierrot, niin luultavasti ovulaatio on tapahtunut paaaaljon myöhemmin, kuin mitä normioletus menkkojen mukaan (eli ovulaatio n. kaksi viikkoa menkoista) kertoo. Toinen mahdollisuus on se, että raskaus ei olekaan normaalisti etenevä. Mutta luultavasti kyse on vaan tuosta ovulaation ajankohdasta. Eli sun ovis ois tapahtunut joskus kp 50-60+.

Kiitos vastauksesta! Tämä todella myöhäinen ovis on meilläkin käynyt miehen kanssa mielessä.

Yhteistyössä