Apuja lentovarauksen kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julieann
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

julieann

Vieras
Ostin eräästä nettivarauspalvelusta (tunnetusta) lennot koska siellä hinta oli halvempi. Ostin economy-liput ja varausvahvistuksssa myös lukee economy, jokaisen lennon kohdalla (4 lentoa kaikkiaan). Nyt tuo varauspalvelu väittää että mulla ei ole economy-liput vaan basic-liput ja että pitäisi maksaa 160e matkatavaroista! Economyn hintaan kuuluu 20kg matkatavaroita, basicin hintaan ei. Tuolla hinnalla tulisi halvemmaksi ottaa suorat lennot Finnairilla... Mitä voin tehdä koska tämä on tuon varauspalvelun virhe? He eivät siis edes ilmoittaneet mulle asiasta, vaan itse kysyin koska jäi epäilyttämään ristiriitaiset tiedot vahvistuksen ja lentoyhtiön sivujen välillä. Onko minulla oikeutta perua matka ja saada rahat takaisin? Lennot on maksettu luottokortilla, voinko saada sitä kautta rahat takaisin ja miten?

[QUOTE="vieras";26656657]Me tietysti ratkaisemme asian sinun eduksesi. Tosin mitäpä siitä on hyötyä.[/QUOTE]

En pyytänyt asian ratkaisua vaan vinkkiä mistä lähden liikkeelle.

Ota yhteyttä aspaan, minen ainakaa noista sen kummemmin tiedä mitään mut järki sanoo et jos varausvahvistuksessakin lukee economy niin sillon se pitäs se olla ja jos ei ole niin sulla on sillon oikeus se perua tms..

Mut edelleen, en minä noista tiedä..

Sinne mä olen ollut yhteydessä ja väittävät vain että mulla on basic-lippu vaikka vahvistuksen joka kohdassa lukee economy! Olisipa tullut kiva yllätys lentokentällä ellen olisi lähtenyt tarkistamaan...

Kun me varattiin Ebookersin kautta Blue1 lennot niin Ebookersin järjestelmä kysyi mitä ruokaa halutaan vaikka liput olivat karvalakkiluokkaan eikä niihin kuulunut ruokaa.

Ota uudelleen yhteyttä asiakaspalveluun ja laita varausvahvistukset niille menemään.

Viimeksi muokattu:
Laita kopio vahvistuksesta heille. Yskinkertaista.

Olen laittanut, mutta nyt en vielä ole viimeisimpään viestiin saanut vastausta.
Mutta jos he edelleen väittävät että basic-lippu on niin onko mulla oikeus perua ja saada rahat takaisin? Vaikka siis lippu on non-refundable normaalisti mutta kun kyseessä on selkeä heidän virheensä? Ja mitä teen jos eivät suostu? Voiko luottokorttifirma auttaa siinä kuten esim. lentoyhtiön konkurssitilanteissa?

Coffee Break, tuo on aika yleistä Blue1:lla, monesti lukee että ruoka kuuluu hintaan vaikka ei kuulukaan. Toivottavasti nyt myöntävät virheensä ja saan peruttua lennot ja varattua ne suoraan lentoyhtiöltä (jolta saa economy-liput tuohon hintaan, eikä basic-liput).

Nostan taas tätä. Nyt se varaustoimisto ei ole vastannut kun laitoin ne vahvistukset sinne. Toivottavasti tänään tulee vastaus. Sitten pitää varmaan kysyä kuluttajaneuvojalta mitä teen seuraavaksi jos ei ne edes vastaa mulle enää!

Yhteistyössä