Apuja nukkumiseen n. 8 kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8 kuukautisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

8 kuukautisen äiti

Vieras
Nukahtaa hyvin omaan sänkyyn n. klo 20 ja nopeasti. Herää n. 23-24, saattaa valvoa 1-3 h, siis on yrittää nukahtaa ja on melkein koko sen ajan "päätyynyssä(vaikkei ole tyyny)", vaihtaa vaan asentoa koko ajan. Jos itkeskelee otan syliin ja taas lasken takasin sänkyyn, joskus ostan viereen nukkumaan, mutta ei nukahda siihenkään heti. Syö tuolloin pullosta 80-120 ml, riipuen yöstä. Imetyksen olen lopettanut n. 7 kk iässä, kun maitoa ei enää tullut.
Miten mun pitäisi toimia että saan autettua vauvan takaisin uneen nopeammin?
Silitän,pidän sylissä ja annan maitoa.

Meillä ainakin silittely ja sylittely vaan pidentää sitä nukahtamista. Siirryttiin sen vuoksi pelkkään hyssytykseen, ja lisäksi yritetään pitää se vuoteen vieressä vietetty aika mahdollisimman lyhyenä. Hyssytetään vaan raollaan olevan oven takana tai sitten lueskelen nojatuolissa lapsen huoneessa niin ettei lapsi näe minua ja hyssyttelen siitä välillä jos itku yltyy.

Meillä 7,5kk lapsi, yösyötöt lopetettu puolivuotiaana.

Meillä lapsi melkein aina itkee kun herää yöllä, ja nukahtaa sitten uudelleen, joko itsekseen nopeasti tai sitten kun on käyty hyssyttämässä. Periaate on ettei sängystä nosteta pois ennen aamua.

Yhteistyössä