apuja! nuvaring ja raskaus......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satunnainen vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satunnainen vieras

Vieras
moikka!

joo eli mulla tilanne tämä:
minulla on ollut paljon kaikennäköistä oiretta tässä kuukauden sisällä,
ramppasin lääkärissäjä kaikkea, mitään vikaa ei löydetty mistään testeistäkään. epäsäännöllistä vuotoakin oli ja yhtenä pvänä kun tuli vuotoa laitoin nuvaringin ja nyt kun se on ollut 2vkoa niin mulla edelleen
ollut omituisia tuntemuksia ja ihmeellistä oloa, tein varmuuden vuoks raskaus testin ja positiivistahan se näytti!!!!

nyt en tiedä,tarttis varmaan toi nuvaring ottaa pois.
mutta eniten mua hualestuttaa onko se voinut jollain tavalla vahingoittaa
sikiötä????

onko jollain tietoa????olis kiva tietää ees jotain ennen ku huomenna kun voin soittaa terkkaril tms.....

No kannattas juu ottaa se rinkula veke ens alkuun. Jos olet lääkärissä käynyt, siis gynellä ja ultrassa ei ole näkynyt mitään, tuskin raskautesi on kovin pitkällä. Siis jos olet raskaana. Ei kun sitten lääkäriin vaan katselemaan näkyykö siellä mahassa mitään. Ja kannattais vielä testailla toisenkin kerran.

Mulla on samankaltainen ongelma, eli oon käyttäny puolitoista vuotta nuvaringia, ja nyt on ollu jonku aikaa oireita jotka viittaa raskauteen. Pahaa närästystä ainakin... Joka on samanlaista tismalleen kuin silloin kun olen ollut raskaana, ja jouduin tekemään abortin koska sikiö olisi varmasti syntynyt epämuodostuneena erään syömäni lääkekuurin vuoksi. Enkä nyt haluaisi samaa kokea uudelleen, koska en tällä hetkellä saa terveydellisistä syistä tulla raskaaksi. :(

Pitäis varmaan tehdä testi..

Mulla oli viime menkat kesäkuun viimeisellä viikolla. Pidän Nuvaringiä 2 rengasta putkeen, eli pidän välivuodon 6 viikon välein. Laiton uuden renkaan siis heti heinäkuun alussa. Yleensä yhdynnän jälkeen käyn pesuilla ja huuhtelen "ylimääräiset" pois myös sisältä. Noiden menkkojen jälkeen olin kuitenkin reissussa, enkä päässyt pesuille sekstailun jälkeen. Harrastimme aktia normaalisti pitkin viikkoa.. Sitten itse asiaan. Pari viikkoa menkkojen loppumisen jälkeen minulle nousi yhtä äkkiä korkea kuume, joka vei kaikki voimat (3 astetta normaalilämmöstä). Alaselkään vihloi voimakkaasti. Maha myös turposi niin, että tunsin räjähtäväni! Elämäni ilmavaivat! Mitään ei kärsinyt syödä, kun mahaan sattui ja se paisui paisumistaan. Se meni kuitenkin ohi parissa päivässä. Tein silloin testin, joka oli begatiivinen. Luulin että kaikki oli nyt ok. Olen kuitenkin huomannut olevani normaalia uupuneempi jatkuvasti. Syön hyvin, terveellisesti, monipuolisesti ja vähintäänkin riittävästi! Mahani on jatkuvasti pienesti turvoksissa. Lisäksi minulla on pientä kuumetta ja päänsärkyä jatkuvasti. Viikko sitten tein testin, kun epäilykseni heräsivät. Testi näytti negatiivista. Otin renkaan pois perjantaina, jotta välivuoto pääsee tulemaan. Olin viikonlopun normaalia herkempi. Pikku asiat itkettivät. Menkkani on yleensä alkaneet su-ma, mutta nyt vasta tänään (ti) on alkanut tulla pientä ruskeaa tiputtelua. Pientä juilimista välillä alavatsassa, mutta menkkoja ei ole nimeksikään. Kolmas testi ehkä tehtävä.. Viime menkkojen lopusta on nyt 6½ viikkoa. Mitä luulette? Olisi ihana saada viisaammilta neuvoja :)

Nuvaring ollut käytössä 3kk. Ensin pidin kuukauden ja viikon tauon aikana tuli vuoto, alkoi 2vrk sisällä renkaan poistosta. Sitten pidin 2kk putkeen (vaihdoin toki uuteen välillä) ja nyt otettu pois tiistaina. Pari pv ollut menkkamaista jomotusta alavatsalla, mutta vuoto ei vaan ala. Tiedän, että aikaisin stressaan, kun vuoto voi alkaa minä hetkenä tahansa, mutta resssaaaa

Yhteistyössä