Apuja vauvan (3kk) huonoihin öihin!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosi väsy jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tosi väsy jo

Vieras
Ei jaksa enää... :/ Vauva herää ja on herännyt aina vähintään 4 kertaa kaheksan tunnin yössä. Pari kertaa nukku ristiäisten aikaan niin että vaan yks herätys mutta yleensä toi 4 on minimi...

Ei oo vatsakipuja eikä itkeskele iltaisin, tissittelee noin kasista asti ja puolen yön tietämillä saan sen yleensä nukkumaan (tissille viereen tai kaukaloon keinuttamalla, omaan sänkyyn ei nukahda millään). Viimesitään kahdelta on jo eka herätys ja siitä sit tunnin välein loppuyö. Tämmöstä ollu ihan syntymästä saakka. Täysimetyksellä siis on. Öisin ei ime ku muutaman minuutin (varmaan max.10 min) joten en tiiä onko tosissaan kovin nälkäinen mut herää kuitenkin eikä rauhotu tuttiin tai keinutukseen, ainoastaan tissille.

Oon ihan poikki, mielialat heittelee ja kolarinkin ajoin yks päivä kun kaikki ihan sumenee :( Päivisin en voi nukkuu ku peini esikoinen ei nuku päikkäreitä ja muutenkin hänellä ja vauvalla eri aikataulut.

Joo meilläkin nukkuu vieressä mut heräilee tosi usein välillä siihenkin et minä tai mies kääntyillään ja ite taas varon niin etten saa oikein nukuttua sitä vähääkään...

Mikset kokeilisi (siis edes KOKEILISI) perhepetiä; vauvalle tissi suuhun ja unta kuulaan. Vauvallekin voi tosin nyt jo olla totutteleminen nukkua jonkun vierellä, mutta anna sille pari viikkoa aikaa.

Olen pahoillani että olet rasittunut, enkä oikeastaan osaa auttaa. Muuta kuin että neuvoisin rentoutumaan. Vauvasi kuulostaa varsin normaalilta. Yritä elää vauvan tahdissa, nuku aina kun hän nukkuu jos vain mahdollisuus aukeaa. Maailmassa ei ole yhtäkään niin tärkeää askaretta, että se menisi unesi edelle. Pystyisikö kukaan ottamaan esikoista hoitoon muutamaksi tunniksi?

4kertaa yössä on aika normaalia. Minkäikäinen esikonen on? Voitko hänen unia sirtää sen verran että meette kaikki päiväunille yhtäaikaa? Mummot yms. hoitoavuksi? Mites illat, voitko nukkua kun mies tulee töistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
4kertaa yössä on aika normaalia. Minkäikäinen esikonen on? Voitko hänen unia sirtää sen verran että meette kaikki päiväunille yhtäaikaa? Mummot yms. hoitoavuksi? Mites illat, voitko nukkua kun mies tulee töistä?

Esikoinen on 4, ei nuku päiväunia ollenkaan. Ja vauva nukkuu päivisinkin vaan n.puol tuntia kerrallaan joten ei se mitään auttaiskaan... Mummoja ei oo paikkakunnalla ja mies on matkatöissä joten aika yksin yritän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähintään 4 kertaa...? sori, ymmärrän väsymyksesi mutta meillä herättiin 15/yö n.1v ajan...

Oho?! Eihän siel sit oikeestaan nukuttukaan yöllä...

Ap, juttele asiasta neuvolassa, josko ne antais luvan alottaa kiinteet. Jotkut ovat aloittaneet jo tuossa iässä jos vauva ei ole jaksanut syödä tissistä tarpeeksi. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Esikoinen on 4, ei nuku päiväunia ollenkaan. Ja vauva nukkuu päivisinkin vaan n.puol tuntia kerrallaan joten ei se mitään auttaiskaan... Mummoja ei oo paikkakunnalla ja mies on matkatöissä joten aika yksin yritän.

Käykö isompi kerhossa tms? Ja sitten voisit kysellä kodinhoitajaa kunnalta.

Tätä voisit kokeilla. Anna iltapalaksi tuttelimaitoa. Meillä toimi. Se on sitten kai niin paljon hitaammin sulavaa, niin ei vauva herää nälkäänsä. Imetin iltaisin tuntikausia, kai maito oli jo vähissä päivän päätteeksi. Ei se ota jos ei annakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Tätä voisit kokeilla. Anna iltapalaksi tuttelimaitoa. Meillä toimi. Se on sitten kai niin paljon hitaammin sulavaa, niin ei vauva herää nälkäänsä. Imetin iltaisin tuntikausia, kai maito oli jo vähissä päivän päätteeksi. Ei se ota jos ei annakaan.

Viime yönä koitin tätäkin. Poika kyllä söi koko pullon mut useamman tunnin aikana että ei siis kerralla. Ei kyllä vaikuttanu mitenkään, puol kaks oli jo eka herätys :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:

Viime yönä koitin tätäkin. Poika kyllä söi koko pullon mut useamman tunnin aikana että ei siis kerralla. Ei kyllä vaikuttanu mitenkään, puol kaks oli jo eka herätys :(

Ei se ikuisesti kestä, usko pois. Mullakin poika 4kk herää 1-2h välein. Nukkuu mun vieressä ja mies toisessa huoneessa. Vauva siis nukkuu parisängyn keskellä ja minä hypin puolelta toiselle. Näin saadaan parhaiten nukuttua. 3kk-iässä oli tiheänimunkausi, joka meillä kesti 2vkoa ja oli ihan mahdotonta. Söi ihan koko ajan. Nyt sentään nukkuu jopa 2h putkeen.

Meillä oli sama ja 4,5 kk jaksoin ja sit aloin antaa ensin tuttelia iltaisin mut auttoi vaan siihen alkuyöhön. Ei millään ois viitsiny alkaa yöllä maitoja lämmittämään ku tissiä olis antanu niin helpolla mut alkoi valvomisesta tulla jo muistihäiriöitä ja olin kuin sumussa kokoajan niin aloin sit antaa yölläkin pullosta. Nyt vauva 7kk ja menee yöllä velliä pullollinen ja nukutaan aika hyvin yhdellä heräämisellä joka yö.

Alkuperäinen kirjoittaja tosi väsy jo:
Ei jaksa enää... :/ Vauva herää ja on herännyt aina vähintään 4 kertaa kaheksan tunnin yössä. Pari kertaa nukku ristiäisten aikaan niin että vaan yks herätys mutta yleensä toi 4 on minimi...

Ei oo vatsakipuja eikä itkeskele iltaisin, tissittelee noin kasista asti ja puolen yön tietämillä saan sen yleensä nukkumaan (tissille viereen tai kaukaloon keinuttamalla, omaan sänkyyn ei nukahda millään). Viimesitään kahdelta on jo eka herätys ja siitä sit tunnin välein loppuyö. Tämmöstä ollu ihan syntymästä saakka. Täysimetyksellä siis on. Öisin ei ime ku muutaman minuutin (varmaan max.10 min) joten en tiiä onko tosissaan kovin nälkäinen mut herää kuitenkin eikä rauhotu tuttiin tai keinutukseen, ainoastaan tissille.

Oon ihan poikki, mielialat heittelee ja kolarinkin ajoin yks päivä kun kaikki ihan sumenee :( Päivisin en voi nukkuu ku peini esikoinen ei nuku päikkäreitä ja muutenkin hänellä ja vauvalla eri aikataulut.

mulla oli esikoinen tollanen.pidin sen vieressäni nukkumassa,se helpotti itseäni kun vauva oli rauhallisempi ja ku heräs nii sai vaan lykätä tissin suuhun,ei tarvinnu nousta ylös.

Mulla samanikäinen vauva, joka on heräillyt öisin tosi tiuhaan, parin tunnin välein. Meillä ei kylläkään ole iltaisin tissimaratonia. Mä olen antunut nukkua vieressä, joskus on nukuttu sohvallakin, että saa heti napattua tissin suuhun kun herää, näin kun ollaan tehty, ei vauva herää huutamaan nälkäänsä, vaan saa heti maidon ja nukahtaa uusiksi.
Meillä kuitenkin kovin erilainen tilanne, mahavaivoja ja päikyt nukkuva 2,5v esikoinen, mutta kokeile tota perhepetiä. Nopeesti sitä oppii nukkumaan vauva vieressä, tissi vauvan suussa! :)
Meillä kyllä yöt parani juuri tässä hiljattain kun siivosin ruokavalioni vauvan vatsavaivojen ja itkujen vuoksi, yhden yön nukkui ilman syömisiä! Jätin siis kaikki herkut, kahvit ja suklaat ja ilmaavat jutut pois, voikos sit olla että maitokin jotenkin "tuhdimpaa" kun sen raaka-aineet paremmat?
Jaksamisia! Mulle ainakin oli ihan järkytys tää 2h välein heräily kun esikoinen söi kerran yössä laitokselta kotiuduttua ja 2kk alkaen nukkui välillä koko yön heräämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla samanikäinen vauva, joka on heräillyt öisin tosi tiuhaan, parin tunnin välein. Meillä ei kylläkään ole iltaisin tissimaratonia. Mä olen antunut nukkua vieressä, joskus on nukuttu sohvallakin, että saa heti napattua tissin suuhun kun herää, näin kun ollaan tehty, ei vauva herää huutamaan nälkäänsä, vaan saa heti maidon ja nukahtaa uusiksi.
Meillä kuitenkin kovin erilainen tilanne, mahavaivoja ja päikyt nukkuva 2,5v esikoinen, mutta kokeile tota perhepetiä. Nopeesti sitä oppii nukkumaan vauva vieressä, tissi vauvan suussa! :)
Meillä kyllä yöt parani juuri tässä hiljattain kun siivosin ruokavalioni vauvan vatsavaivojen ja itkujen vuoksi, yhden yön nukkui ilman syömisiä! Jätin siis kaikki herkut, kahvit ja suklaat ja ilmaavat jutut pois, voikos sit olla että maitokin jotenkin "tuhdimpaa" kun sen raaka-aineet paremmat?
Jaksamisia! Mulle ainakin oli ihan järkytys tää 2h välein heräily kun esikoinen söi kerran yössä laitokselta kotiuduttua ja 2kk alkaen nukkui välillä koko yön heräämättä.

Meillä sama esikoisen kohdalla, 7 viikon ikäisenä nukku jo täydet yöt heräämättä joten nyt ihan eri luokkaa tää väsymys jatkuvan heräilyn kanssa !

Yhteistyössä