Apuja ylitöykorvausten laskeentaan..pliiz!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko oikein?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko oikein?

Vieras
Ten pitkän vikon töissä. perustyöaika on ma-to 10h päivässä. eli 40 tuntia viikossa

ma 12h
ti 12h
ke 12h
to 12h
pe 8h

Meneekö oikein jos saan ma-to 10 ekalta tunnilta peruspalkan ja 2 tunnilta 50%? mutta toi perjantai? Onko kokonaan 50 vai 100% ylityötä?

Riippuu TES:stä, ei voi vastata suoraan. Kysy omalta palkanlaskijaltasi. Niin ja muista, että ylitöitä on vain se, mitä työnantaja on PYYTÄNYT tekemään ylimääräisenä. Jos jäät vapaaehtoisesti, ilman ta:n pyyntöä töihin yli normaalin työajan, se ei ole ylityötä.

Työnantaja on pyytänyt tekemään nämä ylityöt. Tes sanoo että viikottaiselta ylityöltä maksetaan 8 ekaa tuntia 50% ja sen jälkeen 100%. Palkanlaskija sanoi että perjanta olis 50% mun mielestä 100%.

Käsittääkseni tämä pitää katsoa päivittäisenä ylityönä eli joka pvä kun olet tehnyt yli 8h niin kaksi ekaa tuntia 50% ja loput 100%
ELi sulla tulee nyt joksa päivä ma-to 4h ylitöitä mistä kaksi on ton 50 ja kaksi 100 prossasia. Perjantailta ei tule ylityökorvauksia

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22531224:
Työnantaja on pyytänyt tekemään nämä ylityöt. Tes sanoo että viikottaiselta ylityöltä maksetaan 8 ekaa tuntia 50% ja sen jälkeen 100%. Palkanlaskija sanoi että perjanta olis 50% mun mielestä 100%.

Niin ja luonnolisesti päivittäinen ylityö on 2 ekaa tuntia 50% ja loput 100%

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22531224:

8h 50% ja 8h 100 % eikös se niin sitten mene

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärtäisin näin;22531242:
Käsittääkseni tämä pitää katsoa päivittäisenä ylityönä eli joka pvä kun olet tehnyt yli 8h niin kaksi ekaa tuntia 50% ja loput 100%
ELi sulla tulee nyt joksa päivä ma-to 4h ylitöitä mistä kaksi on ton 50 ja kaksi 100 prossasia. Perjantailta ei tule ylityökorvauksia

Työajaksi on sovittu ma-to 10 tuntia eli niiltä ei tule ylityökorvauksia. Eli viikko ylityöt tulee täyteen kun on tullut 40 viikossa täyteen. Eli mulla tulee ne jo torstaina täyteen

Viikkotyöaika 40h tulee täyteen torstaina 4h jälkeen. Loput 8h torstaista menee 50% viikkoylityökorvauksella, loppuviikon tunnit (=perjantai) on 100%.

Lisäksi ma, ti, ke, to tulee 2 viimeistä tuntia 100% vuorokautista ylityötä. Koska yhtä aikaa voi olla vain 1 ylityökorvaus käytössä, menee siis to niin että... 4h normaalityötä, 6h viikkoylityötä, 2h vuorokautista ylityötä.

Viikkotyöaika 40h tulee täyteen torstaina 4h jälkeen. Loput 8h torstaista menee 50% viikkoylityökorvauksella, loppuviikon tunnit (=perjantai) on 100%.

Lisäksi ma, ti, ke, to tulee 2 viimeistä tuntia 100% vuorokautista ylityötä. Koska yhtä aikaa voi olla vain 1 ylityökorvaus käytössä, menee siis to niin että... 4h normaalityötä, 6h viikkoylityötä, 2h vuorokautista ylityötä.

Palkanlaskijan mukaan viikottainentyöaika loppuu torstaina. Koska mun työviikko loppuu muutoinkin torstaina, Sanoi että perjantai on kokonaan 50% koska silloin alkaa uusi viikkolaskenta..en tajua.....

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22531404:
Palkanlaskijan mukaan viikottainentyöaika loppuu torstaina. Koska mun työviikko loppuu muutoinkin torstaina, Sanoi että perjantai on kokonaan 50% koska silloin alkaa uusi viikkolaskenta..en tajua.....
Öh, ei? Samalla logiikalla normaalin ma-pe työntekijä ei saisi ylityökorvauksia, jos tekisi täyden työviikon päälle lauantain. Viikko on viikko, 7 päivän jakso. Jos viikko alkaa maanantaina, on viikon viimeinen päivä sunnuntai.

[QUOTE="vieras";22532686]Ma-to 2h vuorokautinen 50%
Perjantai 8h viikottainen 50%

Yhteensä 16h 50% ylityötä.[/QUOTE]

Juuri näin. Juuri koulussa oli palkanlaskentaa! Ylitöitä on ma-ti joka päivä 2 tuntia koska sovittu työaika on sen 10 päivä ja tekee 4 päiväistä työviikkoa jolloin tulee toi 40 t viikosta täyteen!

Ten pitkän vikon töissä. perustyöaika on ma-to 10h päivässä. eli 40 tuntia viikossa

ma 12h
ti 12h
ke 12h
to 12h
pe 8h

Meneekö oikein jos saan ma-to 10 ekalta tunnilta peruspalkan ja 2 tunnilta 50%? mutta toi perjantai? Onko kokonaan 50 vai 100% ylityötä?

eli kun kyse on päivittäisestä ylityöstä niin saat
ma normaalia 10 h ja 2 x 50%
ti ke ja to sama
ja pe on viikottainen ylityö eli 8 tuntia 50%