Apuva, kampaaja tulossa, raskaus ja värjäys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnellinen

Vieras
Jeeee, odotettu viiva ilmestyi raskaustestiin, eli raskaus ihan alussa, viikko 5 ja kampaajalle meno viikonloppuna. Uskallanko värjätä hiuksia tässä vaiheessa, väreistähän osa imeytyy verenkiertoon? Toivon asiallisia vastauksia, tiedän että kynsiä voi lakata ja tonnikalaa syödä, heh, mutta toivoisin, kuten varmasti kaikki että raskaus sujuisi hyvin, kun tätä on odotettu vuosia.

Onnea! Ei minusta haittaa noin alussa raskautta. En kyllä tiedä haittaako myöhemminkään, mutta itse ainakin oon ollu sitä mieltä että värjääminen ei vaikuta mitenkää raskauden aikana. Itehän siis värjäsin joskus 35 rv :D

Alkuperäinen kirjoittaja haloo!:
miten luulisit että me raskaana olevat kampaajat pystyttäis tekemään töitä jos työssä käytetyt aineet olis jotenkin sikiölle vaarallisia!?!

Hohhoijaa...

käyttämällä hanskoja ainakin värjäyksessä...:D

miten luulisit että me raskaana olevat kampaajat pystyttäis tekemään töitä jos työssä käytetyt aineet olis jotenkin sikiölle vaarallisia!?!

Hohhoijaa...
Et ole sitten kuullut, että kampaajien syöpäriski on suurempi, vaikka hanskoja käyttävätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hohhoijaa...
Et ole sitten kuullut, että kampaajien syöpäriski on suurempi, vaikka hanskoja käyttävätkin.
Ja kehittyvään ihmiseen kemikaalien vaikutus on pahempi, kuten voi hyvin ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hohhoijaa...

Niin, ja astmahan on myös heillä riesana usein. Miten joku kuvittelee, että värjäyskemikaalit olisivat jotenkin haitattomia?

Mutta vastaus kysymykseen, itse en värjännyt koko päätä, vaan otin raidat minäkin. Ja en siksi, että olisin kovin hysteerinen vaan ihan siksi, että en halunnut joutua enempiä pohtimaan koko asiaa. Raidat olivat hyvä kompromissi oman turhamaisuuden ja sikiön terveyden välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Onnea! Ei minusta haittaa noin alussa raskautta. En kyllä tiedä haittaako myöhemminkään, mutta itse ainakin oon ollu sitä mieltä että värjääminen ei vaikuta mitenkää raskauden aikana. Itehän siis värjäsin joskus 35 rv :D
No yleensä kaikki kemikaalit vaikuttaa pahiten sikiöön juuri alussa, ei myöhemmin, mutta jos sinulla on asiasta parempaa tietoa, niin ilmoita tännekin.

Yhteistyössä