argh!! 11-vuotias oli lintsannut tänään koulusta, rangaistusideoita otetaan vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirosana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirosana

Vieras
ei hemmetti soikoon! oon aivan raivona täällä. 11-v tyttö ei sitten mennyt tänään ollenkaan kouluun. selitti että ei löytänyt bussikorttia joten ei "tosiaan ois kävellyt koulusta kotiin". matkaa alle 3 kilsaa. ja p**kele sanon minä!!
jos ei kerran voi bussikortistaan huolta pitää niin sitten todellakin saa kävellä koulumatkansa!!

saa luvan tiskata tän päivän tiskit ja kaverilleen ei todellakaan pääse vkl synttäreille tai yökylään. ei todellakaan.

pitääkö mun jäädä töistä pois vahtimaan että isot lapset menee kouluun?!!!

raivostuttaa!! :headwall: :headwall:

Selvittäisin onko koulussa sattunut jotain, jonka vuoksi ei sinne halunnut mennä.

Itse lintsasin paljon koulusta kiusaamisen takia, eikä kukaan puuttunut siihen. :snotty:

Jos nyt siltä raivoltasi ottaisit ensin kunnolla selvää, miksei tyttö mennyt kouluun.
Kun oma poikani samanikäisenä jäi koulusta pois, syynä pinnaukselle oli koulukiusaaminen.
Ja minä muuten huolehdin, että kiusaamista ruvetaan poistamaan ja varmistin, että poika menee kouluun. Menin jopa kesken päivän, etsimään lasta, ja vein tämän kouluun, jos koulusta ilmoitettiin, ettei ole tullut kouluun.

No kaverin synttäreitä en ottaisi pois, mutta jotakin mikä ei ole niin "ones in a lifetime" tyyppistä, mutta tärkeää. Ei tuonilkäiset aina vaan tajua ajatella vielä. Eri juttu, jos tää ois tapahtunut ennenkin jo.

kannattaa todellakin puhua tytön kans, jos koulussa on jotain ongelmia...mua myös kiusattiin koulussa, eikä äiti kuunnellu ollenkaa vaikka kuinka koitin selittää.ehkä äiti ei vaan halunnut huomata koko ongelmaa...

mä arvasin että joku/jotkut puuttuu tuohon bussimatkaan. koulumatkan aikana pitää ylittää vaarallinen tie jossa autot kulkee 80 km/h, eikä pimeänä aikana tieosuuksilla ole edes katuvaloja. joten saan kunnan koulumatkakuljetuksen tytölle mutta maksan sen itse omasta pussistani. siksi kulkee bussilla. ja on kerran aiemmin jo kävellyt tuon matkan yhteen suuntaan, joten varmaankin osaa mennä tien ylitse turvallisesti joten bussikortin puuttuminen ei ole syy jäädä koulusta pois.

eikä koulussa ole kiusaamista, tytöllä on monta hyvää kaveria ja on viihtynyt koulussa hyvin. syy ettei mennyt kouluun oli oikeasti se ettei huvittanut kävellä.

Alkuperäinen kirjoittaja doo:
kannattaa todellakin puhua tytön kans, jos koulussa on jotain ongelmia...mua myös kiusattiin koulussa, eikä äiti kuunnellu ollenkaa vaikka kuinka koitin selittää.ehkä äiti ei vaan halunnut huomata koko ongelmaa...

Sama ongelma.
Äiti vaan hoki, että 'näytä ettet välitä sellaisesta'. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siis hei, onko jo tuon ikäisillä kännykät, tietokoneet jne? No eipä tarvii ihmetellä.

Voi kuule, kännykät on nykyjään jopa alle kouluikäisillä, meillä sen saa ekalla. Omaa tietokonetta meillä ei ole, mutta yhteisellä koneella toki saa olla!

Alkuperäinen kirjoittaja Silitystä:
Tuo "ei vkl kaverien synttäreille" voi olla ehkä vähän liian rajua rangaistavaksi bussikortin unohtamisesta?

rangaistus tulee bussikortin HUKKAAMISESTA (sen arvo on yli 50e joten iso raha mulle) SEKÄ siitä että jätti menemättä kouluun ilman kunnon syytä (kipeänä). kouluun vaan on mentävä, huvitti tai ei!

Tuo "ei vkl kaverien synttäreille" voi olla ehkä vähän liian rajua rangaistavaksi bussikortin unohtamisesta?

Ei minusta kyllä ole yhtään liian rajua. Rangaistus pitää olla sellainen että asian seuraamukset muistaa myöhemminkin eikä tee mieli uusia "rikosta"!

Alkuperäinen kirjoittaja kirosana:
mä arvasin että joku/jotkut puuttuu tuohon bussimatkaan. koulumatkan aikana pitää ylittää vaarallinen tie jossa autot kulkee 80 km/h, eikä pimeänä aikana tieosuuksilla ole edes katuvaloja. joten saan kunnan koulumatkakuljetuksen tytölle mutta maksan sen itse omasta pussistani. siksi kulkee bussilla. ja on kerran aiemmin jo kävellyt tuon matkan yhteen suuntaan, joten varmaankin osaa mennä tien ylitse turvallisesti joten bussikortin puuttuminen ei ole syy jäädä koulusta pois.

eikä koulussa ole kiusaamista, tytöllä on monta hyvää kaveria ja on viihtynyt koulussa hyvin. syy ettei mennyt kouluun oli oikeasti se ettei huvittanut kävellä.

No, ehkä ajat on vaan muuttunu.. Ku ite kuljin tien laitaa, jossa nopeusrajoitus talvella 80km/h ja kesäkelillä 100km/h ja liikennettä mielestäni aika paljon. Eikä yli 3km tuntunut hullulta matkalta. Katuvalot olivat vaan 500m pätkällä ja tie piti ylittää molemmilla matkoilla. Mutta niin ne ajat muuttuu...

Alkuperäinen kirjoittaja kirosana:

rangaistus tulee bussikortin HUKKAAMISESTA (sen arvo on yli 50e joten iso raha mulle) SEKÄ siitä että jätti menemättä kouluun ilman kunnon syytä (kipeänä). kouluun vaan on mentävä, huvitti tai ei!

Totta! Ja jos kerran oikeasti syynä on vain se ettei huvita, niin silloin ei muuta kun rangaistusta peliin. Ja onhan niitä synttäreitä varmasti muulloinkin kuin juuri tänä vkl. Mitä kovempi rangaistus niin paremmin oppii! Näin väittäsin.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Siis hei, onko jo tuon ikäisillä kännykät, tietokoneet jne? No eipä tarvii ihmetellä.

Voi kuule, kännykät on nykyjään jopa alle kouluikäisillä, meillä sen saa ekalla. Omaa tietokonetta meillä ei ole, mutta yhteisellä koneella toki saa olla!

No ei varmasti ole! Turha väittää että kaikilla. Nykyään on onneksi perheitä, jotka vaalivat yhteiselämää muutenkin kuin kännykällä. Ei tarvitse ihmetellä ongelmia, jos kännykkä alkaa olla perheen tärkein yhteydenpitojuttu. Ja turha sanoa, että niin se on (työt ym.), se on asenneasia ja kova sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

No ei varmasti ole! Turha väittää että kaikilla. Nykyään on onneksi perheitä, jotka vaalivat yhteiselämää muutenkin kuin kännykällä. Ei tarvitse ihmetellä ongelmia, jos kännykkä alkaa olla perheen tärkein yhteydenpitojuttu. Ja turha sanoa, että niin se on (työt ym.), se on asenneasia ja kova sellainen.

Mä en tiedä millä asenteella voisin olla liimautuneena lasteni kylkeen 24/7, ettei muita yhteydenpitokanavia tarvittas kun oma suu.

Yhteistyössä