Argh! Kamalaa tämä herkuista vieroittuminen 1kk putken jälkeen *kärvistelee*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiipad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiipad

Vieras
Eli kuukauden ajan olen syönyt joka päivä suklaata, keksejä, herkkuja... Tätä ennen mulla oli 1-2 kertaa viikossa herkkuhetki ja muulloin en oikeestaan edes kaivannut herkkuja. Mutta tämä vieroittuminen on kamalaa! Tiedän, että 2-3 herkuttoman päivän jälkeen ei tee enää mieli herkkuja, mutta tuskaa tämä silti on. Jatkuvasti suklaakonvehti mielessä ja kuola valuu suussa ;)

Mulla meni noin viikko vieroittua sokerista. Sympatiat sulle, se on ihan kamalaa, kävelin pitkin seiniä enkä melkein pystynyt nukkua ;). Mut huomaat muutaman päivän päästä yht äkkiä ettei enää mieli teekään. Ja nyt kun ollut kolmisen viikkoa ilman niin ei enää edes tee mieli vaikka välillä sallisi itselleen. TSEMPPIÄ!

Mullakin meni herkkuja aika tasaseen tossa ennen vuodenvaihdetta ja sit päätin kaverin kannustamana ruveta "sokerittomalle" tammikuulle!

Eli kohta 3vkoa mennyt ilman herkkuja,mutta siihen lasketaan myös mehut,jugurtit,hillot ym. varsinaisten herkkujen lisäksi...

Oon tosi ylpee itsestäni et oon ylipäätään pystynyt tähän...en oo ikinä ollut näin "kauaa" ilman makeeta.

Ja mä ainakin oon todellinen sokeriaddikti!

Ja nyt helmikuun alusta on sitten tarkoitus ottaa 1 "karkkipäivä" viikossa "käyttöön".

Se on ainut konsti koska jos sallin itselleni luvan "aina"-lähtee mulla sit todella mopo käsistä!

Ja totta että ekat päivät on vaikeimpia!

Mutta jännä miten tähän tottuu eikä sitä makeeta enää koko ajan ees aattele...

Tietysti kannattaa välttää houkutuksia ja tilanteita missä sokeria on tarjolla.... :D

Mulla huono puoli tässä on se että oon osittain "korvannut" herkkuja leivällä,pähkinöillä ym. ym. koska jotain on kuitenki pakko mussuttaa...eikä sekään oo järkevää... :/

Mutta toivotaan että "onnistutaan"!!! :flower: :flower: :flower:

(ja kyllä mulla edelleen nousee vesi kielelle kun makeeta aattelen.... :whistle: )

Kiitos kaikille kannustuksesta! Jummellusti tekee mieli suklaata, mutta taidan mennä syömään välipalaksi näkkileivän juustolla. Jännä juttu, kun vieroitushoidon jälkeen sitten tekee aina mieli just ruisleipää, kasviksia jne... Sitä odotellessa... :)

Samalla "herkuttomalla kuurilla" oon koittanu itsekki kärvistellä... Joten ymmärän tuskanne :kieh: :D Oon koittanu pitää verensokerit tasasena, vaikka välillä tullut sortumisia mm. siksi kun mies joskus kantaa itselleen karkkia ym. hyvää ja ei voi sitte vastustaa kiusausta.... :whistle:

Mutta paljon parempi olo on, kun syö vaan kunnon ruokaa ja jättää turhat sokerit pois :)

3kk ilman karkkia, suklaata yms :wave: välillä sallin itselleni jotain hyvää, mutta sitten taas pitkä aika ilman. on oikeastaan ihan helppoa kun alkuun pääsee.

ja mieltä nostaa se -8kg mikä tippunut painoa :whistle:

Yhteistyössä