Argh! Miehen suku!!! Hermot menee tarjottavien kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liipasinherkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liipasinherkkä

Vieras
Miehellä on 3 siskoa, joilla kaikilla jo perheet. Kaikki siskot iältään välillä 35-45 vuotta. Nyt meillä on tulossa toisen lapsemme ristiäiset ja TAAs törmään samaan ärsyttävään asiaan, tarjoiluun.

Miehen sukulaiset EIVÄT syö kasviksia, etenkään sipulia missään muodossa. Mihinkään leipään tms ei saa olla käytetty muuta kuin suunnilleen vehnäjauhoja tai ehkä ainoastaan vähän ruista tms, mutta sellaista pehmeää ravitsematonta mössöä siis. Mitään piirakoita he eivät syö... Heidän juhlissaan on aina samat tarjottavat: kaneliässät, tavalliset pullat (mutta nekin pitää olla tietyllä tavalla leivotut että kelpaa ja kardemumma ei saa maistua), mansikkatäytekakku. Kahvikin pitää aina olla samaa laatua kuin aina.

He ovat niin himputin ennakkoluuloisia, että mitään uutta eivät halua maistaa... Ärsyttää ja tekisi mieleni vaan leipoa kaikkea kivaa: lohipiirasta, kinkkupiirasta, mariannekeksejä, suklaamoussekakkua.... ARGH!!!!

Mä teen aina miehen suvulle mitä lystään :) Ne on NIIIIIIN allergisia (ja joka kerta on eriallergiat joita ei sitten olekkaan jos on jotain hyvää syömistä..) ja NIIIIIN tarkkoja ja että tarjottava on terveellistä ja heidän tyylillään tehtyä. Siksi meillä on oikein herkkupäivä kun he tulevat käymään kun teen kaiken niin kuin haluan :D

Jos kyseessä on pelkkä kranttuilu eikä esim. allergia tai keliakia, niin laittaisin ihan mitä itse haluan, ja syökööt sitten mitä syövät, tai olkoot syömättä. Leivällekin voi laittaa vihreää, jättävät sitten lautasen reunalle jos ei kelpaa. Sipuli jos on erityisesti inhokkilistalli niin jättäisin pois, se närästää monia, mutta muuta sitten tilalle.

Minä tekisin heille saman, kun teen omalle ennakkoluuloiselle lapselleni. Laitan hänen inhokkikasvistaan sosekeittoon, ja kun lapsi on sen hyvällä ruokahalulla syönyt, kerron että siinä oli parsaa/selleriä.

Sipulissa siirryin kuivatun sipulijauheen käyttöön, jotta sai makua mutta syöjä ei huomannut sipulinpaloja :) Lapsi jostain syystä inhoaa sipulin koostumusta, ja siksi on kieltäytynyt sen syömisestä. Jauheen kanssa on huomattu, että sipulin mausta tykkää kyllä.

Samoin piilottaisin leipään erilaisia hiutaleita, tai leipoisin intiaanisokerista. Olen myös tehnyt niinkin, että ennakkoluuloiselle anopille olen vasta kakun syömisen jälkeen kertonut, että se oli täysin vegaaninen =)

onko se vaan ettei ne halua syödä ku on nirsoja vai allergian takii? jos on vaan nirsoja nii teet mitä haluut ja vaikka sitte yks kuppi niitä kaneliässiä vaan. ni syövät niitä vaan sitte. jos muitakin vieraita siis tulee ettei kaikki mene hukkaan sitte.. mua ainakin kyllästyttäis aina samat tarjoilut,en suostuis siihen jos olis omat juhlat. allergiat on erikseen, niitä on kunnioitettava tiettyyn rajaan asti. siis sillee kyllä että ku mun tytöllä on allergioita ni vien omat herkut mielummin ku rasitan emäntää.

Alkuperäinen kirjoittaja liipasinherkkä:
Miehellä on 3 siskoa, joilla kaikilla jo perheet. Kaikki siskot iältään välillä 35-45 vuotta. Nyt meillä on tulossa toisen lapsemme ristiäiset ja TAAs törmään samaan ärsyttävään asiaan, tarjoiluun.

Miehen sukulaiset EIVÄT syö kasviksia, etenkään sipulia missään muodossa. Mihinkään leipään tms ei saa olla käytetty muuta kuin suunnilleen vehnäjauhoja tai ehkä ainoastaan vähän ruista tms, mutta sellaista pehmeää ravitsematonta mössöä siis. Mitään piirakoita he eivät syö... Heidän juhlissaan on aina samat tarjottavat: kaneliässät, tavalliset pullat (mutta nekin pitää olla tietyllä tavalla leivotut että kelpaa ja kardemumma ei saa maistua), mansikkatäytekakku. Kahvikin pitää aina olla samaa laatua kuin aina.

He ovat niin himputin ennakkoluuloisia, että mitään uutta eivät halua maistaa... Ärsyttää ja tekisi mieleni vaan leipoa kaikkea kivaa: lohipiirasta, kinkkupiirasta, mariannekeksejä, suklaamoussekakkua.... ARGH!!!!

Vau, mitä tarjoiluja heillä onkaan!!! Nami nami.. Sanotko vielä, vaikka ääneen että kenen perheen juhlat sinä olet järjestämässä!!! Jos järjestät juhlat miehesi siskoille, niin tarjoilu lienee sitä samaa kuin ennenkin, MUTTA jos nyt kuitenkin päätät järjestää Teidän pienokaisen ristiäiset niin anna palaa tarjoilujen kanssa. Tee juuri sellaisia herkkuja ja ihanuuksia kuin itse haluat!

Miä teen mein juhliin just sitä mitä haluan, ja jos jollekii ei kelpaa, niin saa olla sitten ilman!

Ja yks sukulainen on semmonen et sille ei kelpaa ja usein onkin sit ihan ilman mitään! Ei syö mitään, kahvia saattaa juoda, jos on palasokeria kahvin sekaan :whistle:

Kun ei käy mitkään kasvikset missään muodossa, ei kelpaa kuin jauheliha esim. pasteijoiden täytteenä tai piirakoissa...

Eli piirakatkin pitäs tehä niin et siin on pohja ja päällä pelkkää jauhelihaa, ei sipulia, ei juustoa, ei Mausteita :o |O

No sillehän ei voi mitään, jos sattuu menemään juhliin, joissa tarjoilut eivät kelpaa. Ei se ole sun ongelma !

Tee juhlistasi oman näköiset ja makuiset ja jätä nirppanokkien halut omaan arvoonsa !

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Mä ainakin laittaisin tarjolle mitä itse tykkään, jos ovat tollasia kranttuja niin olkoon ilman |O

Mä tekisin ihan samalla tavalla ja oon tehnytkin. Mamma tosin kysyi viimeksi että pitiköhän anoppi sitä vittuiluna kun pyydettiin sitä syömään ja ruokana oli salaattia, kalakeittoa ja sienipiirakkaa eli kaikkea mitä anoppi tunnetusti inhoaa..Mutta toi ei siis ollut mitenkään tarkoituksellista vaan sitä nyt sattui sillä kertaa olemaan ruokana ja kyllä anoppi sitten otti lautaselleen vähän kalakeittoa (tosin kalasti pelkkiä perunoita) ja muutaman kurkun palan se kaivoi salaatista.. Silloin taas mietin että toisaalta ei oo yhtään ihme että miehellekkään ei tahdo kelvata mikään ruoka.

Leivot tietysti sellaiset herkut mistä itse pidätte. Meillä kans miehen sukua kun käy, ei mene tavanruoka kaupaksi, esim jos keitossa vihanneksia, sitten ruokaa menee hukkaan ja kohta käydää ostamassa vanukkaita ,sipsejä ja muita herkkuja.. voishan sitä tehdä tietysti sitä lasagnea extrajuustollakin, mut se on vaan niin työläs isolle porukalle useassa vuuassa paistaa... minusta teet palveluksen heille, ajattele jos vaikka oppisivat tykkäämään jostain uudesta!

Yhteistyössä