argh! purkaus päivähoidosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Ottaa niin pattiin nuo jonot päivähoitoon!

Meillä siis tilanne se, että mies muuttamassa toiseen kaupunkiin ja olemme juuri muuttaneet. Tyttö käy edelleen vanhaa päiväkotia, johon on matkaa n. 5 km. Mies on kuskannut tyttöä tähän asti päiväkotiin autolla, kun ei lähempää ole paikkaa vapautunut mutta nyt kun mies muuttaa pois, millä ihmeellä minä tyttöä sinne asti kuskaan :(
En omista autoa ja työpaikkani sijaitsee toisella paikkakunnalla johon menen bussilla. Tässä on odotettu jo monta kuukautta vapautuvaa paikkaa lähempää ja nyt muutto alkaa olla jo todella lähellä :(

Sapettaa! PURKAUSTA!

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri Kaarina:
Soita häivähoidonohjaajalle ja yritä.

Meillä tuo ei auttanu. Se päivähoidon ohjaaja ei tiedä mistään mitään. Ne on ne päiväkodin johtajat jotka asian päättää ja hakemukset käsittelee.

tätä se subjektiivinen päivähoito-oikeus teettää. virikelapset vie paikkoja sellaisilta, jotka oikeasti tarvii hoitoa vanhempien työn takia. Juu, kyllä niillä virikelapsilla lain mukaan on oikeus siellä olla, eikä ole niiden vika, että kaupunki ei pysty tarjoamaan muille hoitopaikkoja, mutta kyllä se silti väärin on. Itse olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa, et autottomana olisi pitänyt viedä kahta lasta eri paikkoihin ja pitkien välimatkojen päähän. Jatkoin hoitovapaata, joten päästiin siitä ongelmasta. Voisitko ap harkita yksityistä hoitajaa kotiin, jos muuta ratkaisua ei löydy?

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Laitoin kyllä sähköpostia sinne päiväkodin johtajalle.. mutta eipä ole mitään kuulunut :(

Soita vaikka joka viikko yleensä se auttaa. Jos ei niin soita johtajan esimiehelle ja sitten taas ylemmälle taholle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tätä se subjektiivinen päivähoito-oikeus teettää. virikelapset vie paikkoja sellaisilta, jotka oikeasti tarvii hoitoa vanhempien työn takia. Juu, kyllä niillä virikelapsilla lain mukaan on oikeus siellä olla, eikä ole niiden vika, että kaupunki ei pysty tarjoamaan muille hoitopaikkoja, mutta kyllä se silti väärin on. Itse olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa, et autottomana olisi pitänyt viedä kahta lasta eri paikkoihin ja pitkien välimatkojen päähän. Jatkoin hoitovapaata, joten päästiin siitä ongelmasta. Voisitko ap harkita yksityistä hoitajaa kotiin, jos muuta ratkaisua ei löydy?

Tuttu tilanne mullekin :(
Virikepaikkalaiset vie paikat ...... ei naurata yhtään.

Valitettavasti yksityinen hoito ei tule kysymykseenkään koska minunkaan palkkani ei ihan kaikkeen riitä:(

Kyllä harmittaa aivan vietävästi!

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri Kaarina:
Soita häivähoidonohjaajalle ja yritä.

Meillä tuo ei auttanu. Se päivähoidon ohjaaja ei tiedä mistään mitään. Ne on ne päiväkodin johtajat jotka asian päättää ja hakemukset käsittelee.

Juuri näin. Ainakin siis täällä meillä Vihrissä! ;) Meillä tyttö ollut pph:lla ja olemme nyt kyllästyneet tämän pph:n jatkuvaan sairasteluun ja otin yhteyttä meidän alueen pph-ohjaajaan (joka samalla on myös lähimmän pk:n johtaja) ja kysyin kuinka menetellään nyt, kun haluaisimme hakea tytölle pk-paikkaa. Kysyin otanko yhteyttä päivähoidonohjaajaan, vai? Tämä ystävällinen pk:n johtaja lupasi itse ottaa asian hoitaakseen ja selvitellä tilannetta. Kovin oli ymmärtäväinen ja ei mitään kysellyt sen enempää. Tämä vain vahvisti uskoani siitä, että tod. näk. muutkin ovat tästä meidän pph:sta valittaneet... :/

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mulla on lapsia joiden kehityksen kannalta on ollut tärkiää että ovat päivähoidossa, neurologin määräys. Mielummin olisin hoitanut kotona. Myöhemmin taas lapsista kaksi on ollu hoidossa mun vakavan masennuksen takia, musta ei ollut edes itsestäni huolehtimaan (esim peseytymään) saati sitten lapsia hoivaamaan. Ei kaikki jotka näyttävät olevan vain *virikepaikalla* ole siellä sen takia että äiti ei halua hoitaa/haluaa päästä vähemmällä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mulla on lapsia joiden kehityksen kannalta on ollut tärkiää että ovat päivähoidossa, neurologin määräys. Mielummin olisin hoitanut kotona. Myöhemmin taas lapsista kaksi on ollu hoidossa mun vakavan masennuksen takia, musta ei ollut edes itsestäni huolehtimaan (esim peseytymään) saati sitten lapsia hoivaamaan. Ei kaikki jotka näyttävät olevan vain *virikepaikalla* ole siellä sen takia että äiti ei halua hoitaa/haluaa päästä vähemmällä.

Itseäni tällä hetkellä sapettaa myös virikepaikkalaiset mutta en minä kyllä osaa sanoa kenenkään lapsesta suoralta kädeltä, onko virike vai ei... Joten luulen että tässä oli tarkoitus vain osoittaa sormella niitä, jotka ovat ihan vilpittömästi vieneet lapsensa hoitoon ihan vain siksi että voisivat hoitaa uutta vauvaansa kotona... grrrr...

Virikepaikkalaisista vikiseminen ei kuitenkaan auta yhtään, koska heillä on samanlainen oikeus olla päivähoidossa, kuin kenen tahansa muunkin lapsella. Vaikka kuinka sapettaa.

Keskity nyt valittamisen sijasta ottamaan yhteyttä johtajaan (eikä millään sähköpostilla, vaan SOITA) ja kerro hankala tilanteesi. Jos on paikka vapautumassa, sinulla on hyvä mahdollisuus saada se, kunhan kehtaat tarpeeksi usein "häiritä" johtajaa puheluillasi!

Noi päivähoito siirto jutut on pitkiä prosesseja.Ne tulee siellä jonon hännillä :ashamed:
Itekki odotan juuri siirtoa lapsille yksityisestä päiväkodista kunnalliseen,mutta eipä tunnu irtoavan paikkaa prks..

Luuletteko oikeasti, että siellä päiväkodissa pidetään yhtä ainutta paikkaa vapaana, jotta teidän kullannuppunne pääsisi hoitoon. Kuormitusasteen on oltava 105, ellei se ole, vähennetään hoitajia ja hoitopaikkoja. Parhaiten lapsen saa juuri siihen hoitopaikkaan, johon haluaa, kun hakee paikkaa syksystä. Yksi joka on täysin kyllästynyt virikehoitopaikkavalitukseen. Kun sen poistaminen ei lisää yhtä ainutta vapaata hoitopaikkaa.

Yhteistyössä