Ärhhh, millähän tuo lapsi alkaisi olemaan fiksusti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
, eilen hänellä oli ensimmäinen eskaripäivä ja päivän päätyttyä avustaja sanoi, että kaikki on mennyt oikein hienosti. No tänään kun hain hänet, niin avustaja sanoi, että on ollut aika vauhdikas päivä.

Kyllä olen jo monet paapatukset lapselle pitänyt siitä, että olet jo iso koulupoika ja sinun on koulussa käyttäydyttävä kunnolla, siellä ei enää pelleillä.

Kysyin lapselta myös että mitä hän on mennyt eskarissa tekemään? Niin hän sanoi, ettei ollut ruoalla syönyt salaattia ja oli sanonut salaatista hyi hyi!! Lisäksi hän oli tehnyt avustajalle jotain kepposia esim; mennyt istumaan väärään paikkaan, eikä omalle paikalle.

Ohjeistin lasta jatkossa maistamaan edes ruokalusikallisen salaattia, koska muuten emännälle tulee paha mieli, jos salaattia ei lapsi maista ja emäntä on kuitenkin salaattia hikihatussa vääntänyt koko koulun väelle.

Toivon mukaan tämä eskarivuosi menisi hyvin, eikä ihan penkin alle. Sitähän olen koko kesän ajan jännittänytkin.

Lapselle on ADHD ja siitä ongelmia sitten seuraakin erilaisissa tilanteissa.

Et taida olla ihan tosissasi? Mitäs "pahuuksia" noi nyt on? Ja ihan typerää syyllistää ruoalla tuolla tavalla, että muka emäntä loukkaantuu jos lapsi ei maista salaattia. Taidat olla vähän outo...

Ajan ja aikanaan lääkityksen kanssa hän alkaa olla fiksusti.

Ei mitenkään pahalle sinua ja lastasi kohtaan, mutta näin monelle tuntemalleni adhd:lle on tapahtunut.

Vieras, kyllä mielestäni koulussa pitää sentään edes maistaa kaikkea. Lukeehan koulun järjestyssäännöissäkin, että se mitä otetaan lautaselle, on syötävä pois.

Piika-äiti; lapsellani on jo hyvän aikaa ollut lääkitys päällä. Luulen toki että tämä uusi tilanne saa hänet lääkityksestä huolimatta rauhattomaksi.

Yhteistyössä