Arjessa jaksaminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Oisko kellään antaa vinkkejä, miten voisin parantaa omaa jaksamista lasten- ja kodinhoidon keskellä?

Harrastukset on kotipainotteisia (käsityöt, lukeminen) eikä ystäviä ole joiden luona kyläillä, joten melkoisen kotikeskeistä elämäähän tämä on. Ei tekisi pahaa jos vaikka välillä kotoa poistuisikin, etenkin ilman lapsia, mikä on melkoisen harvinaista herkkua.

Tai jos vaikka saisi jonkun kyläilemään päiväsaikaan, istumaan kahvikupilliselle ja turisemaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta maan ja taivaan väliltä.

Mies löytyy, töissä päivät ja välillä pitkiäkin päiviä.

Mitään baareja tms. en harrasta, vaikken raivoraitis olekaan niin eivät ole mun juttuni. Eikä ne nyt mielestäni mitenkään jaksamiseen autakaan, päin vastoin, entistä rankempaahan se on hoitaa koti ja lapset kun pää on kipeä ja olo kaikkea muuta kuin hehkeä...

Itse olen osani valinnut ja halunnut hoitaa lapseni mahdollisimman pitkään kotona, ja niin haluan vastakin. Mietin vain että mikä auttaisi jaksamaan paremmin, kun välillä päivät on sitä että itkua nieleskellen yritän suoriutua hommistani ja toisinaan itken väsymystäni tähän kaikkeen, niin rakkaita kuin lapseni ovatkin, uskallan silti sanoa että tunnen joskus väsymystä heihin.

Onko lähellä puistoja? Siellä saa juttuseuraa muista äideistä. Perhekerhoja? Joku harrastus itselle? Noi on mulla auttanut siihen ettei tule ihan mökkihöperöksi. Tsemiä! Niin, ja jo se et menee ulos lasten kaa vaikka kaupoille on vaihtelua ja näkee ihmisiä vaikkei kenenkään kaa jutustelisikaan.

Eipä ole täällä korvessa mitään puistoja tms., tosiaan asutaan 11km:n päässä "sivistyksestä".

Yksi perhekerho tuolla kylällä taitaa olla, mutta sitä jotenkin vierastan kun on seurakunnan enkä koe oikein omakseni tuota kirkon touhua vaikka kirkkoon tällä hetkellä kuulunkin (tosin liityin vain siksi että saatiin nuorimmainen kastettua).

Kokeile, miten voit aktivoida itseäsi. Järjestä pienimuotoinen mielenosoitus kotiäitien puolesta. Tämän voit tehdä ihan kotona: verhoile talosi ulkoseinät lakanoista tekemilläsi iskulauseilla: kunnia kotiäideille! Lukitse lapset sisään ja istahda itse auringonpaisteeseen kaulassasi lappu "Elämäni on ohi".

Itäisessä Suomessa asutaan.

Olen yrittänyt tämän palstan kauttakin tutustua toisiin äiteihin, huonolla menestyksellä. Alan varmaan olla kohta ihan toivoton tapaus, kun tuntuu että sosiaaliset taidot on mennyttä enkä osaa seurustella ihmisten kanssa.

Miehellä on periaatteessa säännöllinen työaika, joskus tulee ylitöitä joita ei etukäteen voi tietää. Viikonloput aina vapaat.

[QUOTE="kotiäiti";22675495]Itäisessä Suomessa asutaan.

Olen yrittänyt tämän palstan kauttakin tutustua toisiin äiteihin, huonolla menestyksellä. Alan varmaan olla kohta ihan toivoton tapaus, kun tuntuu että sosiaaliset taidot on mennyttä enkä osaa seurustella ihmisten kanssa.

Miehellä on periaatteessa säännöllinen työaika, joskus tulee ylitöitä joita ei etukäteen voi tietää. Viikonloput aina vapaat.[/QUOTE]

Ite haaveilen et pääsisin kerran viikossa uimaan yksin. Mies vaan tulee ja menee miten sattuu. Ja uimahalli on naapurikunnassa joten koko ilta siihen menis.

Uusimmat

Yhteistyössä