Arka haave toisesta lapsesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihalla

Vieras
Ihan ajatusasteella, eli ainokainen tällä hetkellä hieman yli vuoden vanha. Lapsi on kotihoidossa ja tarkoitus olis ensi syksynä laittaa hoitoon. Kuitenkin tässä ollaan hetken aikaa pohdittu jos sittenkin yritettäisiin toista lasta perään, joskus sen aika kuitenkin on. Nyt mietin uskallanko lähteä siihen, pärjäänkö kahden pienen kanssa? Pärjätäänkö rahallisesti? Ekasta raskaudesta mulla oli kamalia oksennuskausia, jotka vei voimat totaalisesti. Millaista arki kahden pienen kanssa on? Etenkin jos lapsilla on 2 vuotta ikäeroa, niin miten ootte pärjännyt?

Tekstisi olisi voinut olla minun kirjoittamaani! Tosin eka raskaus meni ilman suurempia pahoinvointeja tai ongelmia.

Ei se auta kuin uskaltaa ja toivoa että se toinen lapsi sieltä pian myös alkaisi tulla (ekan alkuunsaattamisessa kesti suht kauan)

Meillä ekan ja tokan ikäero 1v7kk. Meillä kuopus oli todella itkuinen ja huonouninen, joten raskasta oli, mutta kyllä sen vauvavuoden jaksoi kuitenkin. Nyt pojat 4v ja 2,5v ja parhaat kaverukset. Oli se sen arvoista, vaikka vähillä unilla mentiinkin :)

toista täälläkin ajatellaan.. esikoinen 1,5.v ja nyt kk kaavinnasta eli toinen oli jo tuloillaan.. jännittää jaksaminen. ton hetken kun olin tossa raskaana voin tosi pahoin jne.

meillä ikäeroa 1 v ja hyvin pärjätään! :) siihen pitää asennoitua, kokoajan ainakin meillä saa olla jotain tekemässä ja touhuamassa mutta hyvin on mennyt :) raskausaikana oli aika paljon itellä ongelmia mutta kyllä niitä selvittiin. :)

meillä tulossa ikäeroksi 1v2kk ja vähän jännittää mutta ei yhtään kaduta taikka harmita. alku varmasti rankkaa, ja raha asiat pyörii mieles, käyn viel amk:ta tässä samalla vielä pari vuotta:) mutta kyllä se siitä sitten helpottaa jo ekan puolen vuoden kuluttua kun alkaa saamaan vähän rytmiä pienemmällekin:)

Yhteistyössä