arka lapsi+pyörällä ajo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poitsu

Vieras
meillä poika 5v on erittäin arka ja nyt on tarkotuksena opettaa ajamaan ilman apupyöriä,mutta ongelma nro 1.miten sen saa olemaa rento pyörän päällä?(nyt o ku rautakanki)!
2.huutaa ku heikkopäinen et pyörä kaatuu(vaikka siis pidettäis kii ja tää sama huuto kyl toisinaa appareitte kans)
3.mulla ei meinaa pinna kestää ja ukko ei jaksa/viitti/kerkee opettaa!
miten teidän muiden pelokkaat/arat lapset oppinu?ja minkä ikäsenä?

en tietenkää pakota,mutta ku itte sano et otetaa apupyörät pois!onneks meil 2 pyörää ja toises ei appareit o eikä siihen sopinu yhdetkää mitä oli jemmas pitki nurkkia(ja niit oli monet viime kesänä)!tänäänki opeteltii sillee et toinen jalka polkimel ja toinen maas(tasapainoa)ja laskettii mäkeä nii et pidin haalarist kii!

Kaikille pyörällä ajo ei ole helppoa, jotkut eivät opi ikinä. Konttasiko lapsi pienenä? Jotkut tutkimukset (väitöskirja) todistavat, että konttaamattomuus ja pyörällä ajon vaikeus voivat ennustaa lukihäiriötä. Näin on esimerkiksi lapseni serkulla (nyt jo 15v), joka ei ole ikinä oppinut kunnolla ajamaan ja kärsii pahasta lukihäiriöstä.
Tietenkään aina ei ole näin ja lapsi voi tosiaan vaan olla arka ajamaan, mutta kannattaa tuokin asia korvan taakse laittaa.

joo oppi konttaa 8kk ikäsenä ja nousi tukea vasten seisoo 9kk ikäsenä,mut kävelee oppi vast 1v6kk(ilman tukea siis)!apupyörien kans sujuu muute hyvin,mut sit jää joka kuoppaa sutimaa et yksin ei voi antaa pyöräil tos pihatiellä(ei kulje autoja)!

meillä arka 5v poika joka huusi kuin syötävä kun mies otti apupyörät pois. Ei halunnut nähdä koko pyörää, mutta sitten mies mies "melkein pakotti" hänet pyörän päälle ja lähtivät juoksulenkille ja kun otti enemmän vauhtia niin oppi ihan heti ajamaan! Ja voi sitä riemua kun hoksasi, että ajaa itse!!! Meillä sellainen poika, että saa "hiukan potkia" (ei kirjaimellisesti) tekemään asioita

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
meillä arka 5v poika joka huusi kuin syötävä kun mies otti apupyörät pois. Ei halunnut nähdä koko pyörää, mutta sitten mies mies "melkein pakotti" hänet pyörän päälle ja lähtivät juoksulenkille ja kun otti enemmän vauhtia niin oppi ihan heti ajamaan! Ja voi sitä riemua kun hoksasi, että ajaa itse!!! Meillä sellainen poika, että saa "hiukan potkia" (ei kirjaimellisesti) tekemään asioita

minkä kokonen pyörä?meillä 12"...onhan se vähän pieni,mut kuvittelisin et oppii paremmin!mulla vaa ei hanki selkäkään kestää olla nii kyyryssä(skolioosi ja 2 nikamaa pois sijoiltaa)!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

minkä kokonen pyörä?meillä 12"...onhan se vähän pieni,mut kuvittelisin et oppii paremmin!mulla vaa ei hanki selkäkään kestää olla nii kyyryssä(skolioosi ja 2 nikamaa pois sijoiltaa)!!

liian pieni pyörä sanoisin. meillä just 5v poika ja vaihdettiin 12,5 tuumanen 16" ja pysyy aivan mainiosti pystyssä. Ainoa ongelma on liikkeellelähtö ja laitettiin sit vielä apurattaat paikoilleen ja sovittiin et ku lumet sulanu niin harjottelee nurmikolla ilman apurattaita niin ei käy ainakaan kipeetä jos kaatuu..

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
En pakottaisi opettelemaan väkisin.Odotelkaa rauhassa.

täysin peesaan tätä. meillä on kolmonen samanmoinen tapaus, suoraan Lassista&Leevistä. miksi ihmeessä hänen pitäisi jo osata ajaa? tai ylipäätään vaikka ikinä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hanki siihen työntöaisa (niitä saa esim. Biltemasta), se säästää kummasti selkää.

Minäkin neuvon, että potkuttelemaan sillä pyörällä, satula niin alas, että jalat yltää maahan. Ei niitä polkimiakaan tarvitse välttämättä ottaa pois, mutta niistä saa helposti mustelmia, kun osuu jalkaan joskus.

Meillä oppi 6 vuotiaana, ensin potkuttelemalla ja sitten uskaltautui vihdoin polkemaankin ilman apupyöriä.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
En pakottaisi opettelemaan väkisin.Odotelkaa rauhassa.

täysin peesaan tätä. meillä on kolmonen samanmoinen tapaus, suoraan Lassista&Leevistä. miksi ihmeessä hänen pitäisi jo osata ajaa? tai ylipäätään vaikka ikinä?

no jos asuu tääl maal mis jumalattamot välimatkat joka paikkaa,mulla ei korttia ni kyllähän toi helpottais elämää kummasti!ihan jo ku kouluunki menee ni oishan se kiva polkasta kavereille saati kävellä!

Yhteistyössä