Hae Anna.fi-sivustolta

Arkkipiispa Räsäselle: Kirkon sanoma kuuluu kaikille

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä amanda, 22.06.2019.

1. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Päivi Räsänen toimii kirkkon vastaisesti, ei halua kirkon olevan inhimillinen ja rakastavainen kaikkia ihmisiä kohtaan.
    Johtuuko se siitä että Suomessa kirkko ja valtio on edelleenkin yhdessä mikä luo tilanteen kirkon toimia vastutaville äärikristityille mahdollisuuden toimia julkisesti esim. homovastaisesti?

Arkkipiispa Räsäselle: Kirkon sanoma kuuluu kaikille

- https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4100980-arkkipiispa-rasaselle-kirkon-sanoma-kuuluu-kaikille

kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsänen otti taas kantaa tavalla, joka on jo tullut ja tulee edelleen kirkolle kalliiksi.
    - https://www.kansanuutiset.fi/artikk...eki-sen-taas-kirkosta-eroamisissa-uusi-piikki

#kirkko on ilmoittanut olevansa #seta n #Pride2019 virallinen partneri. Miten kirkon oppiperusta, #raamattu sopii yhteen sen kanssa, että häpeä ja synti nostetaan ylpeyden aiheeksi?
    - https://twitter.com/PaiviRasanen/st...eki-sen-taas-kirkosta-eroamisissa-uusi-piikkihttps://twitter.com/PaiviRasanen/st...eki-sen-taas-kirkosta-eroamisissa-uusi-piikki

[​IMG] [​IMG]
    Kuvalähde: PäiviRäsänenTwitter
    - https://twitter.com/PaiviRasanen/status/1140693636176384011/photo/1
    -

2. vierailija Vierailija

3. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Tuo kakka on varmasti osoitettu minulle ;) ja noin kakan paha haju esti Räsäsen ääri-ajattelun pois ajatuksistanne, sillä senhän katsotte suomalaisten mollaamiseksi aina kun suomalaisia uutisia harvoin laittaa tälle palstalle ja näin ollen hyväksytte hiljaisuudellanne Räsäsen mielipiteet homoista.
    -

Last edited: 23.06.2019
  4. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Monelle uskovaiselle se todellakin tuottaa vaikeuksia hyväksyä homous,
    kaikkien uskontojen eräille edustajille,
    sillä ei ole yhtään ainoata uskontoa vielä mikä hyväksyisi homouden.
    Kaikkein liberaalisin uskonto on Bahai, mutta sekään ei hyväksy homoutta.
    Mutta ehkä joskus jossain kaukaisessa harmaassa tai valoisessa tulevaisuudessa tulee uusi uskonto joka hyväksyy homouden.
    Silti se on faktaa että kaikissa uskonnoissa nykyään on myös indiviidejäå jotka hyväksyy homouden, mutta meidän ääni harvoin tulee kuuluvaksi sillä homojen vastustajien ääni on niin korkeaa että kaikki muut äänet tahtoo olla kuulumattomia suurelle ihmismassalle.
    -

5. vierailija Vierailija

Räsänen on sanonut, että suvaitseminen ei tarkoita sitä, että hyväksyisi. Siinä on viisautta muslimeillekin.

6. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Muslimeissa on homoja ja lesboja aivan samalla tavalla kuin kristityssäkin ;)
    Ruotsissa on paljon muslimihomoja-lesboja mukana Pridessä. Se että on syntynyt muslimiperheeseen ei estä sitä että olisi homo, aivan samalla tavalla on kristittyjen kanssa, kristillisyys ei estä ihmisen homoutta.
    Minä vanha muslimi mummo olen joka vuosi Tukholmassa Pridessä mukana määrätyistä syistä joita en paljasta koskaan palstoilla missä vallitsee aika suuri muslimivastaisuus.
    Ääriuskovaisuus on esteenä ajatella omilla aivoillaan, ääriuskovainen haluaa kovat rajat ja määräykset itselleen, ainakin mielipiteilleen ja etenkin he haluaa uskonsa varjossa harrastaa toisten syrjimistä, homojen, ulkomaalaisten tulon esim. Suomeen ja niin edelleen.
    -

7. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Suomessa ehkä noin ainakin äärikristittyjen tavoin.
    -

Last edited: 25.06.2019
  8. vierailija Vierailija

ihan samalla lailla kuin äärimuslimit, ei se uskontoa katso

9. vierailija Vierailija

tosiaan muuten: ajattele amanda tuosta kristittyjen esimerkistä: samalla lailla muslimit tosiaan kohtelevat ääriuskovaisiaan: hymistelvät hiljaa

10. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Minä tiedän että monella muslimilla on suurempi vastustus homoutta kohtaan mitä kristityillä.
    Ruotsissa ei uskonnot enää määräile samalla tavalla kuin ennen vanhaan ja uskonnoilla ei ole täällä mitään mahtia, ei uskonnollisesti ja ei poliittisesti.
    Kirkko suvaitsee homouden täällä, mutta hyväksyykö? Kaikki heistä ei hyväksy mutta he ei Räsäsenne tavoin kehtaa ja tai uskalla rähistä homoista, sillä täällä on kirkko ja valtio erossa toisistaan ja politiikoilta täällä ei hyväksyttäisi Räsäsen tapaista homokammoa, vaikka se nyt Raamatussa lukeekin, täällä hän olisi luultavasti erotettu työstään tai partiesta.
    Täällä ollaan sitä mieltä että kaikkien pitäisi yrittää laittaa pyhät kirjansa siihen malliin että ne sopisi nykyajalle ja kaikkia rakastavaisiksi.
    Muslimiseurakunnat on esittäneet ja yrittäneet puolustaa uskoaan ja sanovat että Koraanissa lukee niin esim. homoudesta, ja sitä ei voi ottaa pois he sanoi, ja lisäsivät että ne muslimit jotka asuu Ruotsissa, on toteltava Ruotsin lakeja ja jätettävä homoviha pois ajatuksista ja kohdella kaikkia ihmisiä ystävällisesti, vaikka Koraani kieltääkin homouden, sillä Koraanin mukaan on vieraissa maissa asuvien elettävä sen maan lakien mukaan missä asuvat, Koraanin sanoista huolimaatta.
    Jos kaikki muslimit tottelisi tuota, siis olisivat todella uskovaisia, niin he ei vastustaisi homoutta. Mutta kun se on vain pieni osa joka on rauhallisesti uskovaisia ja siihen päälle liuta ääriuskovaisia huutelijoita ja kolmas ryhmä he jotka ei usko ollenkaan, ovat kuin tapakristityt.
    Tässä hiljakkoin ahmadiyyanuoriso puhui rumasti homoista, imaamit puolisti ja sanoi ettö sellainen tulee heidän uskosta. Se on sitä pinttynyttä vanhaa vihaa mitä monet tuntee homoja kohtaan, valitettavasti.
    Ja tuota homoutta Raamatussa ja Koraanissa voii tulkita myös eri tavalla jos vain olisi haluja heillä.
    Valitettavasti Islam. Kristinusko ja Judaism, on niitä uskontoja joiden harrastajista muutamat haluaa alistaa ja syrjiä muita. Erittäin paha asia.
    Lisään vielä sen että mitä tulee äärimuslimeihin, niin he ei tietääkseni hymistele sietävänsä homoutta, he sanoo suoraan että eivät suvaitse tai hyväksy, aivan samlla tavalla kuin Räsänen..
    -
    Lopuksi, niin, minä olen muslimi, mutta meitä muslimejakin on myös moneen eri junaan :) aivan kuten on kristittyjä ja sekulaarisia ihmisiäkin moneen eri junaan.
    -

11. vierailija Vierailija

suomessa ihmisillä on oikeus ilmaista mielipiteensä vaikka se miten sotisi vallitsevia mielipiteitä vastaan.

12. amigo Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    9
    Aika jännää, että sinun kirjoitustesi perusteella islamia ei saa kukaan ulkopuolinen arvioida eikä arvostella. Itse kuitenkin ilmoitat kärkkäästi mielipiteesi kristinuskosta ja Suomen kirkosta.

Mistä muuten luulet tietäväsi, miten suomalaiset ajattelevat? Emme me ole mikään huivipäinen lammaslauma, jolla on yhtenäinen ajattelutapa. Meitä on moneksi ja jokaisella on oma mielipiteensä eri asioista.

13. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Se on kai sitä kuuluisaa suomalaista sananvapautta sanoa mitä sylki suuhun tuo :)
    Sellainen käytös suomalaisilta politiikoilta valitettavasti näyttää samanlaista tietä nuorisolle ehkä, mutta omapahan on asianne, sanokaa mitä tykkäätte muista välittämättä, en valita, asia on omanne mitä sanotte ja keistä, vaikkapa minusta.
    Olen edelleenkin sitä mieltä että tuollainen homovastaisuus esimerkiksi johtuu siitä kun Suomessa kirkko ja valtio on edelleenkin yhdessä ja siksi uskovaisilla politiikoilla näkyy edelleenkin olevan valtaa ja mahtia vastustaa homoja,.
    Homot on myös ihmisiä, Jumalan luomia samalla tavalla kuin esim. Räsänen.
    Räsänen ei vain ymmärrä antaa samoja arvoja kaikille ihmisille Raamattunsa takia. Äärikristillisyys estää ihmisystävällisyyden.
    PS:
    Aika omitusta kun se näkyy olevan vain minä vanha muslimiakka joka täällä suvaitsen ja hyväksyn ja puolusta homoseksuaalisia. :)
    Antaa aika oudon kuvan suomalaisista foorumilaisista.
    -

14. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Räsänen ei ole sama kuin koko Suomen kansa. Opettele ymmärtämään lukemaasi.
    -

15. amigo Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    9
    helppohan sinun on muslimina Ruotsissa riekkua. Menepä Saudi-Arabiaan muslimien joukkoon ja auo siellä päätäsi. Saat Khashoggin kohtalon sillä erolla ettei kukaan kiinnitä siihen edes huomiota. Antaa vielä oudomman kuvan muslimeista kuin vapaat mielipiteet meistä suomalaisista.

• En tykkää En tykkää x 1
  16. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Mitäs minä Saudi arabiassa tekisin? Wahhabilaisuus, salafismihän ei voi sietää minun suuntaustani Islamista. Myös isis on tappanut meikäläisiä ja terroristit on tappaneet valtavat määrät meikäläisiä.
    Jotta miksi hakeutuisin maihin jossa meikäläisiä tapetaan ja syrjitään kaikella mahdollisella tavalla? Vain senkö takia kun niissä vallitsee fanaattianen Islam?
    Et varmasti sinäkään menisi valtioon missä sinun laisiasi ei siedettäisi ja jopa tapettaisiin sinut tai vangittaisiin? Jotta miksi minun pitäisi????
    Ruotsi on hyvä maa asua kaikin puolin. Olen asunut täällä monet vuosikymmenet ja hyvin menee. Olen tyytyväinen elämääni, olen onnellinen kaikin puolin. Voin hyvin sekä fyyssisesti että psyykkisesti.
    -

17. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    283
    Takaisin aiheeseen, siitä homoudesta, oletteko Räsäsen kanssa samaa mieltä että kirkko tekee väärin kun menee prideen mukaan?
    -

18. vierailija Vierailija

Tämä Pride-tapahtuma on täysin poliittinen tapahtuma. Mielestäni kaikki instituutiot pitäisi olla siitä erossa.

19. eri mieltä Vierailija

Olen samaa mieltä Päivi Räsäsen kanssa, kirkon ei pidä tehdä yhteistyötä Pride-tapahtuman kanssa. Kristillisen kirkon tulee noudattaa Raamattua, joka on kirkon oikea auktoriteetti. Raamatussa on lesbous ja homous kielletty. Lesboja ja homoja kyllä Jumalakin rakastaa niin kuin kaikkia ihmisiä, mutta en kannata kirkon osallistumista prideen.

20. vierailija Vierailija

Kestämätön päätelmä

21. vierailija Vierailija

Suvaitsevaisuus (myös suvaitsevuus) on Unescon määritelmän mukaan

»meidän maailmamme kulttuureiden, ilmaisutapojemme ja inhimillisten elämänmuotojen rikkaan moninaisuuden kunnioittamista, hyväksymistä ja arvostamista. - - - Ihmisoikeuksien kunnioittamisen periaatteen mukaisesti suvaitsevaisuuden osoittaminen ei merkitse yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden sietämistä eikä omasta vakaumuksesta luopumista eikä sen heikentämistä. Se merkitsee, että ihminen saa vapaasti pitää kiinni vakaumuksestaan ja hyväksyy sen, että toiset pitävät kiinni omastaan. Se merkitsee sen tosiasian hyväksymistä, että ihmisillä, jotka ovat luonnostaan erilaisia ulkomuotonsa, asemansa, puhetapansa, käyttäytymismuotojensa ja arvojensa puolesta, on oikeus elää rauhassa ja olla sellaisia kuin ovat. Se merkitsee myös, ettei kukaan saa väkisin tyrkyttää näkemyksiään toisille. »
    ( UNESCOn yleiskokouksen 16.11.1995 hyväksymä Julistus suvaitsevaisuuden periaatteista)

Räsäsen tavalla asia käsitettynä, se sisältää muuta kuin mitä Unesco tarkoittaa. Räsäsen suvaitsevaisuus on tällaista.

"Mutta: Suvaitsemaan? Sehän tarkoittaa alistamaan."
    https://yle.fi/uutiset/3-6266998

Filosofi Markus Neuvosen mielestä suvaitsemattomuuden suvaitsemisessa kysymykseksi nousee se, kuinka paljon suvaitsemattomuutta pitää sietää. Neuvonen hylkäisi koko suvaitsevaisuden käsitteen, koska siihen sisältyy "aina tietynlainen alaspäin katsominen" – suvaitseminen sisältää jo sinällään asian, mahdollisesti inhottavan, jota siedetään, sekä siihen liittyvän suvaitsijan.
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Suvaitsevaisuus

Eiköhän muslimitkin osaa jo tuota. Vaikeampaa on hyväksyä toisen tapa elää. Siinä voisi olla meille kaikille oppimista.

22. vierailija Vierailija

Kuten äärikrisityt Ruotsissakin. Kuten äärikrisityt Norjassakin. Kuten äärikrisityt Usassakin...miten pitkälle jatkamme tätä lohkomista?
    Eikö lelpaa pelkkä "kuten äärikristityt yleensä"? Vai onko tilanne korostetusti noin vain Suomen fundamentaleilla?

"Suomessa ehkä noin..." olet niin monta kertaa kysynyt miten suomessa on ja tuonut tänne lainauksia siitä miten Suomessa on, että sinun pitäisi jo tietää ihan varmuudella. että kyse on suomessakin fundamentalisteista, joten eikö tämä aihe ole jo kaluttu loppuun?

23. vierailija Vierailija

Kansoilla on toki omat luonteensa ja tapansa. Itse katson, että eri kansojen tapoja ilmaista tulisi myös kunnioittaa. Amandan heitto, että suomalaisten tapa kommunikoida on puhua mitä sylki suuhun tuo muista välittämättä, tulee kyllä tyhmyydestä, suvaitsemattomuudesta ja ilkeydestä. Hän ei tietenkään ole ainoa ketjun tyhmä, suvaitsematon ja ilkeä täällä, ja siksi täällä suututaan ja jahkataan ja loukkaannutaan, puolin ja toisin.

24. vierailija Vierailija

Tuskinpa nyt enää...homovastaisuus johtuu historiallisista syistä, ja niitä siteitä on vaikea muuttaa, mutta kyllä kd:n jäsen voi ihan hyvin ilmaista ajatuksensa homoudesta vaikka kirkko ja valtio eroaisivatkin. Luterilaisella kirkolla ei muutenkaan ole mitään sitä vastaan että kirkko ja valtio eroaisivat.
    Sitä en ymmärrä, miksi kirkon pitää osallistua johonkin. Minusta se riittää, että sen jäsenet saavat osallistua siihen, jos haluavat.
    Ja näkyvät haluavan, pappeja myöten. Kukin maa etenee tavallaan. Onko sitä vaikea hyväksyä?

25. vierailija Vierailija

Hän ei sanonut, että Räsänen on Suomen kansa. Hän sanoi, että "Itse kuitenkin ilmoitat kärkkäästi mielipiteesi kristinuskosta ja Suomen kirkosta."

Sotket kirjoituksissasi usein Suomen kirkon ja yksityisajattelijan tosiinsa. Luulen, että vierailijan kommentti liittyy siihen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri