Arpavoitto kaverin antamasta arvasta - miten tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onkelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onkelma

Vieras
Kaveri sai 3 arpaa itselleen. Hän antoi minulle nimipäivälahjaksi yhden niistä. Hänen 2 arvassaan ei ollut voittoja, minun arvassani oli 2000 euron voitto. Olen tietenkin älyttömän iloinen, sillä yh:lla on pienet tulot ja nyt voin vaikka investoida tämän rahan syyslomareissuun lasten kanssa, vaikka kylpylään tai jotain kivaa, kun en ole oikein voinut heille mitään muuta kuin rakkautta antaa rahanpuutteen vuoksi.

Kaveri kuitenkin "vitsinä" vihjailee, että on oikeutettu osuuteen tästä rahasummasta jo senkin takia, koska se oli häneltä saamani arpa.

Miten tekisitte? Voisin hyvin antaa hänelle osan, mutta hän odottaa 25-50% koko summasta. Toisaalta 2000 eurolla pääsisin lasteni kanssa kylpyläreissulle ja loput säästäisin vaikka lasten joululahjoihin.

Jos annan lahjaks jotain, niin en todellaaan odota lahjasta "omaa osuuttani". Ei tulis mieleenkään odottaa, että kaverini joka voittais minun ostamallani arvalla antaisi osuuden siitä minulle...Hyvillä mielin lähdet lasten kanssa nauttimaan voitostasi

Itse en antaisi.. jos rahasta on tiukkaa. kyllä ystäväsi varmaan ymmärtää että todella tarvitset ne rahat. Pitää osata iloita toisen onnesta, vilpittömästi ? Hauskaa syyslomareissua sulle ja lapsille :)

öh..miksi ihmeessä sanoit voittaneesi mitään?
Toisaalta tyhmä on kaverisikin jos toiselle arvan antaa niin silloin pitää se kestää jos voitto tulee,
siksipä itse en koskaan osta arpoja lahjaksi,annan mielummin rahana:)

Tossa on just syy miksei meidän suvussa arpoja lahjoiteta :D Kukin voittakoot omalla onnellaan.
Nää joululahja arvat ne onkin potaskaa! Eikö ihmiset keksi enää muuta kuin valmiskirjekuoreen 5kipaletta "jouluarpoja" |O :xmas:

Miksi kaverille pitäisi summa valehdella? Jos olet saanut sen lahjaksi, niin tietysti saat pitää koko summan. Olisi tosi noloa pyydellä osaa lahjasta takaisin, en ainakaan itse kehtaisi! Ja kaverille voi sanoa, että kiitos lahjasta ja oli todella hienoa lahja, ja voittokin tuli todella, todella tarpeeseen!

Nauttikaa lastenne kanssa ja onnea arpavoitosta!

Sorrun itse monesti tommoseen liikaan muiden ajatteluun. Mutta sinuna oikeasti varaisin lasten kanssa kivan syysloman ja juurikin säästäsin joululahjoihin loput tai osan että sais sitten ostettua mitä toivovat.

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
mä en olis ikinä kertonut sille kaverille, että voitin. ihan just siks, että noin voi käydä. ne on sun rahat nyt 100%. kaverias vaan harmittaa, ihan ymmärrettävää kyllä. :)

Peesi! Arpa on sinun, koska se on sinulle lahjaksi annettu. Antajan pitää myös osata olla niin fiksu, että ei jää ruikuttamaan mahdollisen voiton perään. Sinuna en olisi kertonut mitään voitosta jotta ei tule näitä kateellisuuskohtauksia, mutta kaverisi tässä on se joka käyttäytyy typerästi. Vie lapsesi kylpylään ja nauttikaa koko rahalla!

jos olisin sen arvan antanut, en kinuisi osuutta. jos taas olisin se voittaja, antaisin varmaan pienet prosut voitosta. joku 200e tuosta 2000eurosta on kuitenkin aika vähän. ilman kaveria kuitenkaan voittoa ei olisi tullut omaan taskuun ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
jos olisin sen arvan antanut, en kinuisi osuutta. jos taas olisin se voittaja, antaisin varmaan pienet prosut voitosta. joku 200e tuosta 2000eurosta on kuitenkin aika vähän. ilman kaveria kuitenkaan voittoa ei olisi tullut omaan taskuun ollenkaan.

Ja minusta kun ei pidä antaa sellaista lahjaa ystävällekään jota mahdollisesti itse lahjan antaja tulee katumaan(tarkoitan tällä tuota hiukan suurempaa voittosummaa )

Yhteistyössä