Arpiset äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minnie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mul ei ole arpia, mutta kertoisin esim. että ne on arpia ja ovat tulleet ku siihen on tullut haava jos kyselee enempi vastaisin "kerron sinulle sitten ku olet aikuinen". Samoin kertoisin siitä että miksi on nuita huumeneulan jälkiä.. Se ei minusta ole oikein että sanotaan "ei ne mitään ole tms".

Mun lapsi ei vielä ole alkanu ihmettelemään mutta jos joskus kysyy niin hiukan nuoremmalle lapselle varmaan sanoisin että ne on vaan vanhoja arpia mutta taas yli 16-v kertoisin jo totuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25613187:
Te viivaranteet ette osaa kuin kerjätä huomiota.
Sä olet oikeassa. sitä halusi, että joku huomaa ja pelastaa siltä pahalta ololta joka oli sisällä kun itse ei pystynyt sisäisiltä solmuiltaan enää toimimaan. Halusi, että joku ihan oikeasti pysähtyisi ja tekisi jotain, kun itse oli maassa ja avuton.

Ja mä voin sanoa, että mut onneksi huomattiin :)
Kaikilla ei ole yhtä hyvä onni matkassaan.

Omia lapsia ei ole, mutta kun siskontyttö joskus kysyi niin sanoin vain, että siinä on ollut haava. Ei sitten kysellyt tarkemmin. Tyttö oli siinä vaiheessa ehkä 5v niin en olisi sen ikäiselle sanonut että itse olen viillellyt. Isommalle lapselle voisin asiaa selittää.

Sä olet oikeassa. sitä halusi, että joku huomaa ja pelastaa siltä pahalta ololta joka oli sisällä kun itse ei pystynyt sisäisiltä solmuiltaan enää toimimaan. Halusi, että joku ihan oikeasti pysähtyisi ja tekisi jotain, kun itse oli maassa ja avuton.

Ja mä voin sanoa, että mut onneksi huomattiin :)
Kaikilla ei ole yhtä hyvä onni matkassaan.

Turhaan sä avauduit björnille. Se ei ole minkäänlaisten vastausten arvoinen.
Mä kyllä tiedän mistä puhut ja varmasti kaikki muutkin asian kokeneet ja läheltä seuranneet. Hyvä että sait apua <3

[QUOTE="vieras";25613624]ootko oikeesti viillelly tissejäs? :o voi ei, mutta kun ottaa huomioon mitä sulle on käynyt niin ihan normaalia kyllä sanoi toi yks onneton pirttihirmu mitä tahansa :)[/QUOTE]
Saksilla pääasias rusikoinu

Vanhin lapsi teini-ikäinen, olen kertonut ihan itse tehneeni jäljet, siis ranteissa ja vatsassa yksi. Kyllä tommonen 15vee jo ymmärtää asian, olivat koulussakin käsitelleet asioita, ja kysyi niin myönsin itse viillelleeni. Siihen "miksi" kysymykseen vastaaminen olikin sitten vaikeampaa,sanoin että elämä tuntui silloin niin pahalta, että halusin helpotusta satuttamalla itseäni, niinkuin olikin. kerroin tyttärelle myös, että oli väärä tapa helpottaa pahaa oloa. Kysymyksiähän siitä tietysti herää monenlaisia, mutta olen koittanut rehellisesti vastata. Ja björnille, voisit yrittää kasvaa ihan aikuiseksi ja jotenkin yrittää tulla toimeen itsesi kanssa<3

Yhteistyössä