Ärrrrsyttäää! (ihan vain pieni purkaus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilipali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilipali

Vieras
Ärsyttää vaan älyttömästi riitely ukon kanssa. Ja niin mitättömästä kaikki lähti.
Eli olin aamulla hiukka äkäinen valmiiksi ja sitten olisin tarvinnut tikkaita, mutta en löytänyt niitä mistään. Alkoi sitten ärsyttää entistä enemmän kun etsiskelin mukamas kaikki mahdolliset paikat missä ne voisi olla. Sitten soitin miehelle ja hän kertoi niiden olinpaikan. Samalla mies kysäisi, että olenko käynyt kaupassa kun maito on loppu. Noh meikäläinen sitten alkoi huutamaan puhelimeen, että kuinka en ole kerennyt ja plaa plaa plaa ja sitten löin luurin korvaan.

Noh mies sitten tuli ruokatauolla syömään eikä puhunut mitään. Eli oli suuttunut. Tajusin kyllä heti, ettei olisi pitänyt huuutaa hänelle turhasta, joten pyysin kauniisti anteeksi. Vastaus oli vain, että "minä en sitten yhtään jaksa kuunnella kun huudat mulle". Muuta ei sitten silloin puhuttu.

Koko päivän koitin olla sitten reipas ja tein vaikka mitä, että mies olisi tyytyväinen kotiin palattuaan. Lämmitin saunankin, että voisi rentoutua työpäivän jälkeen. Mutta sehän tuli kotiin yhäkin todella äkäisenä eikä suostunut puhumaan mitään. Saunaan koitin houkutella, mutta ei suostunut tulemaan. Sitten luovutin jo yrittämisen ja annoin olla rauhassa.

Menin sitten aikaisemmin sänkyyn katsomaan telkkaria ja äsken mieskin tuli sinne aikeissa ruveta nukkumaan. Kyselinkin sitten, että josko voisi jo puhua minulle, mutta ei kuulemma ole mitään puhuttavaa. Koitin vielä jotain sanoa ja vastaus oli vain, että jos haluan hänen kanssaan vielä olla niin on parempi olla jatkossa huutamatta. Sanoin vielä miehelle, että kyllä sen pitäisi minut jo tuntea ja lähdin pois.

Mä en yhtään voi sietää riitelyä, mulle tulee siitä aina todella paha olo, enkä osaa yhtään sanoa mitään mikä auttaisi tilannetta. Tuntuu, että jos yritänkin niin kaikki menee vain pahemmaksi. Enkä pysty nukkumaan tai oikein keskittymään mihinkään. Ja huomisesta tulee varmasti kamala päivä, kun mies on töissä ja minä täällä vain mietin samaa asiaa koko ajan.

Ihan vain siksi puran tätä täällä, kun ei nyt tähän hätään ole ketään kelle soittaisin keskellä yötä ja puhuisin. Kaikenlisäksi ärsyttää niin paljon koko juttu, joka lähti jostain maitopurkista. Ja tiedän, että ihan oma vikani ja minun pitäisi keksiä jotain millä lepytellä mies, mutta välillä se tuntuu ihan mahdottomalle kun se vain mököttää ja nyt nukkuuu ja aamulla lähtee aikaisin töihin ja palaa varmaan joskus illalla kun on noin vihainen tai sitten menee töistä suoraan jonkun kaverinsa luokse ottamaan kaljaa.

Aika pienestä veti pavut. Sitten vielä toi ettei voi antaa anteeksi kun toinen kauniisti pyytää. Yhtä hyvin voisit sanoa, että ei tuollaisen murjottajan kanssa kestä olla. Sullakin voi olla oppimista, mutta pata kattilaa soimaa.

Se on välillä herkkä suuttumaan ja mököttelee aina sitten. Kyllä joskus tuntuukin, ettei jaksa sen mökötystä kun tuntuu ettei ole mitään keinoa millä sen saisi leppymään. Sitten meinaa itseltäkin välillä hermo mennä, kun ei sen kanssa voi puhua kun ei se vastaa mitään.

Mutta kyllä mä ymmärrän sen, että se suuttui, kun en itsekään voi sietää sitä että minulle huudetaan. Mutta voisi jo antaa anteeksi. Menee viikonloppu pilalle, jos tätä ei saada sovittua huomenna.

Arghhh! Voinkin olla näin tyhmä.

En sitten nukkunut kovinkaan paljoa viime yönä ja siksi olen ihan pökeryksissä ollut tämän päivän. Mies ihme kyllä tuli ruokatunnilla syömään kotiin ja jopa jotain juteltiin. Alkoi tuntua, että se on leppymässä vaikka ei se paljoa puhellut. Sitten se ilmoitti, että lähtee huomenna koko päiväksi kaverinsa kanssa johonkin. Noh ei tuntunut minusta kovin kivalta idealta, kun riitä kuintenkin vielä selvittämättä, joten vastasin vaan että ok. Ilmeisesti se ei ollut hyvä vastaus, kun tuntui siitä taas suuttuvan. Valitti vielä kun en tee mitään lepytelläkseni häntä ja lähti pois.

Nyt mä olen ihan ulalla mitä minun olisi pitänyt sanoa tai mitä jatkossa pitäisi tehdä? Kertokaa joku ymmärrättekö mitä tämän miehen päässä liikkuu? Ja miten saisi näinkin tyhmän riidan selvitettyä?

Miehesi on tosi ärsyttävä. Vetää nyt jotain loukkaantunutta roolia, ihan kuin hälle nyt oltas tehty jotain tosi tosi kamalaa... sokeristako se on tehty kun ei huutamista kestä?
Meillä onneks veetään huumorilla nuo jutut.

Hei, sä lepyttelit miestäsi jo sen ensimmäisen päivän aikana ihan tarpeeksi riidasta joka johtui MAITOTÖLKISTÄ!
Mies nyt vaan tahallaan vetää tuota tilannetta pidemmälle ja sen riidan ja sun huonon omantunnon varjolla käyttää tilannetta törkeästi hyväkseen(kuten tuo juhlimaan meno)
Älä lepyttele enää yhtään vaan pistä kova kova vastaan ja käske miehen ryhdistäytyä.
Mahtaa olla aikamoinen lepyttely sirkus käynnissä sitten kun oikeasti jotain isoa riitaa on.

Se leppyi loppupeleissä ihan itsestään. Laittoi kesken työpäivän viestiä, ettei jaksa enää vihotella ja siitä lähtien onkin ollut taas ihan normaali oma itsensä. Ei tosin suostunut myöntämään, että ylireagoi :D

Yhteistyössä