Ärsyttää kaveri joka valittaa, että saisi niin vähän rahaa jos jää työttömäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoh huoh

Vieras
Hänellä on töitä tiedossa vielä vajaaksi kolmeksi kuukaudeksi eikä jatkosta ole vielä tietoa. Kaveri ei kuulu liittoon tai mihinkään kassaan. Mä hänelle sanoin jo yli vuosi sitten, että liity edes johonkin kassaan jos et halua liittoon kuulua. No ei ole liittynyt ja nyt valittelee sitä, että jos jää työttömäksi niin saa Kelasta niin vähän rahaa. Olisi ihan hyvin ehtinyt saada työssäoloehdon täyteen sen jälkeen kun mä asiasta sanoin.

Niin olisiko kannattanut kuunnella mua ja liittyä sinne kassaan niin saisi työttömänä enemmän rahaa eikä tarvitsisi miettiä mistä rahat lasten ruokaan. Meillä on ollut palkka suurinpiirtein sama ja mä saan liitosta käteen 1300-1450 kuukaudessa riippuen moneltako päivältä raha tulee. Kaveri saisi lapsikorotuksineen Kelasta käteen n.640 euroa 20 päivältä.

No oma valinta ja oma moka. Mitäs ei kuunnellut mua. Tympii tuollainen narina kun itse olisi asialle voinut tehdä jotakin!

Juu, toiset ei vaan tajuu. Meilläkin on tuttavaporukassa noita sankareita jotka pihiyttään jättää kassat ja liitot väliin. Ja sit työttöminä itketään ku ei oo rahaa, huoh!
Tyhmä nyt vain on tyhmä, ei sille minkään oikein voi. Ehkä hän oppii virheistään, tai sit ei.

Itse menin töihin heti valmistumisen jälkeen ja mulle oli itsestään selvää liittyä liittoon ja kassaan! Se on pieni paha maksaa kassaan joka kuukausi kun sitten tarpeen tullen saa apua! Nyt saa liitosta käteen sen verran, että jotkut pienipalkkaiset saa tuon verran töissä ollessaan käteen jos aivan tuotakaan. Enkä itsekään kuitenkaan mikään hyväpalkkainen ole ollut.

Yhteistyössä