ärsyttää ku mies ei oo vieläkään saanu uutta työ sopimusta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
eikö voikki tulla jotain siitä jos tekee töitä ilman työ sopimusta.? sillä loppu ed työ sopimus 31.3 ja saa jatkaa silti samassa paikassa mut kysyin äskenki ku on ilta vuorossaet onko kirjoittanu uutta sopparia niin ei oo...mua ärsyttää... siis et ku ei tiiä et kuín kauan se saa olla töissä jne ja jos tulee jotain niin mitä siitä seuraa ku ei oo työ sopimusta?

onko oikeesti? oon kuullu et ois noin..mut entä jos ne sit vasta viikon päästä lätkäsee uuden sopparin? entä jos sattuu joku tapaturma työ paikka ei ainakaan korvaa mitään? vai? muutenki ärsyttää ku ne kirjoittaa vaan aina määräaikaisen sopimuksen 3-8kk kerralla..ollut nyt 2vuotta silleen. mut nyti sit oo kirjoittanut mitään.käskettiin vaan jatkaa töitä ja ku ukko on kyselle et onko sitä minkäänlaista sopimusta niin nytki oltiin sanottu et katotaan huomenna...muuten kyllä ihan luotettava ja hyvä työpaikka...

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;23511335:
Jos menee töihin yhdenkin päivän työsopimuksen päättymisen jälkeen ja kukaan ei kiellä menemäst töihin, niin se on vakituinen paikka eikä tarvitse uutta sopimusta.

onko sulla fakta tietoa tästä? siis jotain linkki? tms.?

mutta kun ne ei oo sanoanu mitää laittanu vaan vuoro listaan et tällä viikolla iltavuoro ja ensviikolla aamu vuoro jne...kai niillä on kuitenki tarkoitus irjoittaa sopimus kun sano että katotaan huomenna...ja mies on sen verran urpo et varmaan menee kirjoittaan tai ei kehtaa olla kirjottamatta...:/

Työsopimuslaki 6 luku 5 §: Sopimussuhteen hiljainen pidennys:
Jos työnantaja sallii työntekijän jatkaa työtä sopimuskauden tai irtisanomisajan päättymisen jälkeen, katsotaan sopimussuhdetta jatketun toistaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;23511335:
Jos menee töihin yhdenkin päivän työsopimuksen päättymisen jälkeen ja kukaan ei kiellä menemäst töihin, niin se on vakituinen paikka eikä tarvitse uutta sopimusta.

juuri näin se menee!

Yhteistyössä