Ärsyttää. Kun kerrankin tarttis apua, niin ei voi auttaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joo, ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joo, ottaa päähän

Vieras
Mun auto on huollossa, ja päivittäinen työmatka 90 kilsaa. Sain lainaa vanhan prutkun, jossa sinänsä ei mitään vikaa. Paitsi että mä en yllä polkimille. Oon 160cm pitkä, ja auton penkkejä ei voi säätää. Joten joudun istumaan omituisessa asennossa, että edes jotenkin yllän polkimille. Ajoin sillä autolla äskettäin parikyt kilsaa, ja nyt jo selkä ja kaasujalka huutaa hoosiannaa. Puhumattakaan siitä, millainen riskitekijä oon liikenteessä tuon takia.

Soitin sitten veljelle, oltaisko voitu huomiseksi vaihtaa autoja päittään. Veljellä on työmatkaa maks viis kilsaa yhteensä, joten ajoa ei juuri tule. Lisäksi veli on mua pitempi, joten sillä ei tuota ylettämisongelmaa ole.

Mut juu, ei se onnistu. Pitää käydä kaupassa huomenna ja muutenkin on niin vaikeeta. Veljen vaimo kysyi että osaanko mä edes ajaa heidän hienoa automaattivaihteista autoa. Joopa joo. Ei sitten. Ei tartte.

Vituttaa vaan suoraan sanottuna. Niin monta kertaa kun mäkin oon heitä auttanut, niin ei. Ja kyseessä yks ainoa päivä. Mut ei onnistu.

Ei sitten. Mä koitan ajaa tuolla ja toivon, että selviän hengissä.

Ihan vitun hienoa.

älä ny viitti elvistellä sillä, että olet marttyyri. kissaa pöydälle nyt vaan.

eihän sen tartte olla loukkaus, jos kysyy että osaatko automaattivaihteilla ajaa. Siitä mä vaan nyt päättelen, että oletko kuitenkin kenties herkkä ottamaan nokkiis?

Kai ne sitten pelkää että ajat kolarin niiden autolla? Vaikka ei se nyt automaattivaihteisella niiiin vaikeaa ole se ajaminen, vaikeampaa toisinpäin jos automaattivaihteisiin tottunut lähtisi ajamaan tavan autolla.

Saisitko keneltäkään muuta autoa lainaan?

Mä oon ajanut aiemminkin automaattivaihteisella, enkä ole kolaroinut sitä. Enkä muutenkaan ole kolaroinut autoja.
En mä taida keneltäkään muulta autoa saada, pakko tyytyä tuohon mikä nyt on. Ja kuten sanoin, mua ei haittaa siinä autossa mikään muu, kuin se etten mä yllä niille samperin polkimille. Selkänojakin on niin makuuasennossa, että mä en voi siihenkään nojata. Ja penkissa on semmoinen "kuppi", että se kallistuu istuinosakin taaksepäin. Voitte kuvitella, miten vaikeeta sitä on ajaa.

Vuoroin vieraissa.
Mä kyllä jeesailen muita, mutta oletan saavani itsekin apua tarvittaessa. Jos ei näin ole, loppuu myös mun apu.
Voisin kuvitella kuittaavani seuraavan avunpyynnön tyyliin; "nyt ei oikein sovi, pitää leikata varpaankynnet ja on niin kaikkea muutakin".

Yhteistyössä