Ärsyttää, kun mies jää aina lorvimaan sänkyyn pitkäksi aikaa herättyään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellaah

Jäsen
31.01.2014
304
0
16
Helsinki
Ihan yhtä tympeetä se on mullekki nousta ylös laittamaan aamupalaa lapsille, tyhjäämään astianpesukonetta, ruokkimaan ja päästämään koirat ulos, hakemaan posti...

Vitutuskäyrä nousee vielä enemmän kun on itse jo melkein tunnin tehnyt kotihommia ja tuo vätys vasta kömpii ylös.

Ja ei, ihan samaan aikaan mennään nukkumaan ja viikonloppusin vielä 8-9h unetkin. Pitäis riittää hällekin.

Kuule sama täällä! Kyllä kyrpii, sit kun oot saanu aamupalatiskit tiskattua ja keittiön siivottua niin alkaa mies valmistamaan aamupalaa ja kettiö on taas kuin pommin jäljiltä. Sitten lehdenluku ja aamupaska niin onkin jo iltapäivä ennenkuin voitais yhdessä esim. lähteä ulos.

Älkää nousko. Antaa miehen kerran nousta. Kyllä ne lapset ja koirat sen miehenkin sitten herättää, kun emäntä vaan sitkeesti makaa silmät kiinni tulpat korvissa.

me molemmat pötkötellään pitkään,lapset saavat jugurttia tms.otettua itsekkin,joskus olen laittanut heille aamupalavoileivät jääkaaappiin.Katsovat aamulastenohjelmat yhdessä ja koira on tottunut että vkl:na pääsee ulos 10.30.Edellisenä iltana myöhäinen iltalenkki.

Älkää nousko. Antaa miehen kerran nousta. Kyllä ne lapset ja koirat sen miehenkin sitten herättää, kun emäntä vaan sitkeesti makaa silmät kiinni tulpat korvissa.

Vois kokeilla, mutta jotenkin uskon että mies makaisi sängyssä vaikka koko iltapäivän. Ihan sama vaikka olisin sairaana, se olen minä jonka sieltä sängystä pitää lähteä hoitamaan hommat.

Kuka käskee tekemään aamulla kaiken tuon? Lapsille aamuksi hedelmät pöydälle, osaavat varmaan syödä ne, tai jogurtit, lastenohjelmat päälle - tiskikoneen ehtii myöhemminkin.. en ymmärrä tuota marttyyriasennetta.

No kyllä se vaan niin on, että vaikka osaisivat itsekin jonkun banaanin kuoria tulee pian jo jotain asiaa / kysyttävää ja tullaan vanhemmat herättämään. Koirat sinänsä nukkuisi varmaan sinne 12 asti, mutta heräävät lasten vuoksi vinkumaan ulos. Niin ja astianpesukone käy meillä aina yön, aamulla puhdasta astiaa :)

Outoa, että jotkut ovat yksinhuoltajia, vaikka lasten isä löytyy talosta. Ei käy kateeksi. Meillä toinen saa nukkua viikonloppuna toisena aamuna pitkään ja toinen toisena. Tänään minä sain jäädä nukkumaan ja vielä heräämisen jälkeen loikoilin ja surffailin kännyllä piiitkään ennen kuin tulin makkarista pois. Mutta meillä onkin lapsilla kaksi vanhempaa.

Liikaa velvollisuuksien varassa ei ehkä ole hyvä elää. Hetki vuoteessa ihanan ihmisen kanssa on mulle paljon tärkeämpi kuin "ympäristöstä huolehtiminen" 24/7. Mut luonne- tapa- ym. kysymys. Ehkä se perheellisellä on tuota suorittamista enemmän.

Me köllötellään viikonloppuisin koko perhe pitkään. Jos lapset ei jaksa pötkötellä, saavat mennä alakertaan katsomaan lastenohjelmia. Eivät kuole nälkään, vaikka ruokaa ei heti heräämisen jälkeen ole nokan alla. Ja lapset 2v, 4v ja 6v.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Vaikka täällä kuinka ehdotellaan, että jää köllimään pidemmäksi aikaa niin onko se sitten oikea ratkaisu? Jos on jo sen 9 h levon saanut, pitäisi kyllä riittää. Ei kysymys ole siitä, että haluaisin maata siellä sängyn pohjalla pitkään, vaan siitä, että saisin miehenkin osallistumaan normaalisti aamutoimiin. Ei se tilanne siitä yhtään helpotu vaikka loikoillaan siellä sängyssä pidempään. Samat hommat ne on tehtävä silti.

Sitä paitsi, kun olen ollut työmatkalla on mies kuulemma völlynnyt sängyssä iltapäiväkahteen asti ja lapset pelanneet tietokoneella. Tämäkö parempi?!

Vaikka täällä kuinka ehdotellaan, että jää köllimään pidemmäksi aikaa niin onko se sitten oikea ratkaisu? Jos on jo sen 9 h levon saanut, pitäisi kyllä riittää. Ei kysymys ole siitä, että haluaisin maata siellä sängyn pohjalla pitkään, vaan siitä, että saisin miehenkin osallistumaan normaalisti aamutoimiin. Ei se tilanne siitä yhtään helpotu vaikka loikoillaan siellä sängyssä pidempään. Samat hommat ne on tehtävä silti.

Sitä paitsi, kun olen ollut työmatkalla on mies kuulemma völlynnyt sängyssä iltapäiväkahteen asti ja lapset pelanneet tietokoneella. Tämäkö parempi?!

Pitäiskö sun sitten vaihtaa miestä, jos se niin ärsyttää?

Miestä tuskin voit muuttaa, tuon kun valitsit niin sen kanssa joko olet tai et ole. Oman tunnetilasi voit valita.

No tuo viimeinen on aivan surkeeta, enkä suostuis tuollaiseen.

Mutta kyllä mä tartten monestikin viikonloppuisin tartten enemmän kuin 9h. Viikolla tulee univelkaa ja on ihana vielä kölliä miehen kainalossa. Aamuhommat tehdään yhdessä sitten 9-10 välillä. Lapset kattoo tunteroisen ohjelmia ennen kuin me noustaan. Mulle nämä viikonloppuaamut antaa kovasti voimia.

Hyvä, että edes toinen saa levätä. Me nukuttiin koiran kanssa kymmeneen saakka. Lapset ovat jo niin isoja, että osaavat itse ottaa syötävänsä. Lasten suhteen teilläkin helpottaa joskus. Tsemppiä sitä odotellessa!

Yhteistyössä