Ärsyttää kun mies nukkuu vapaapäivinä pitkään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marmatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marmatus

Vieras
Minä siis heräsin vauvan kansss jo 7.30 ja mies nukkuu edelleen. Ärsyttää eniten se, että tänään olisi ollut jumppa missä ollaan vauvan kanssa käyty ja peruin sen miehen vapaapäivän takia, että ehditään olemaan koko päivä yhdessä. No jumpasta olisin ollut kotona jo viimeistään klo 12. Niin ja mitä olen taas koko päivn tehnyt, odottanut koska mies herää ja käynyt herättelemässäkin kolme kertaa. Aina sama vastaus "joo joo herään kohta". Tuntuu, että kaikki miehen vapaapäivät menee näin ja sitten illalla tulee taas riitaankun en jaksa valvoa aamuyöhön kun olen herännyt ja tiedän herääväni taas seuraavana aamuna vauvan kanssa 7-8 välillä :(

Tuli vaan tarve avautua kun ärsyttää kun tuntuu aina menevän saman kaavan mukaan!

Anna sen miehen nukkua vaikka 12 asti, siihen mennessä olette vauvan kanssa ehtineet käydä jumpassa. Sen sijaan iltapäiville nukkuva mies ärsyttäisi minuakin...

Heräilee yleensä noin klo 16 joskus toki poikkeuksia. Ehkä eniten ketuttaa kun aina luotan siihen kun sanoo, että huomenna suunnitelmissa herätä aikaisemmin ja nytkin peruin omat menot sen takia. Tänäänkin piti ehtiä käydä useammassa paikassa yhdessä mutta tuskin taaskaan ehditään. Kun herää tarvitsee aikaa 2-3 tuntia heräämisestä ennen kun jaksaa lähteä mihinkään :(

Heräilee yleensä noin klo 16 joskus toki poikkeuksia. Ehkä eniten ketuttaa kun aina luotan siihen kun sanoo, että huomenna suunnitelmissa herätä aikaisemmin ja nytkin peruin omat menot sen takia. Tänäänkin piti ehtiä käydä useammassa paikassa yhdessä mutta tuskin taaskaan ehditään. Kun herää tarvitsee aikaa 2-3 tuntia heräämisestä ennen kun jaksaa lähteä mihinkään :(

Tekeekö miehesi mahdollisesti yötyötä?

En osaa sanoa tätä kauniimmin kuin että johan on mies. :/ Ei ne univelat tai väsymys sillä kuittaannu että vapaapäivinä nukkuu melkein iltaan asti, vaan viikolla pitää mennä ajoissa nukkumaan.
Siis: nukkua saa vapaapäivinä pitkään, mutta liika lepo laiskistaa.

Milloin sulla on vapaapäivä? Miks mies ei hoida lasta vapaapäivinä vaan sinä yksin? Voisitte vuorotella kuka saa nukkua pitkään. En ymmärrä tuollaista, jos mies ei osallistu lastenhoitoon vapaapäivinä. Meillä viikonloppuisin toisena päivänä toinen saa nukkua ja toisena toinen, lomilla samaten. Ihan oma asia on kuinka kauan valvoo, omalla vuorolla sitten se on vaan oma vika, jos on väsynyt, kun joutuu lapsen takia nousemaan aikaisin.

Vauva 5 kk eli kotona olen ja siksi varmaan ärsyttää. Tekee aamu- ja iltavuoroja mutta valvoo aina muöhään ja sitten aamuvuorojen jälkeen menee päiväunille ja iltavuoroihin herää juuri ennen töihin lähtöä eli eipä paljoa ehditä työpäivinä näkemään. Vauvalla ollut tuo rytmi pitkään ja minulla menee kotitöihin vauvan päikkäriajat eikä muutenkaan huvita valvoa aamuyöhön vauvan rytmintakia.

[QUOTE="Aloittaja";28699810]Vauva 5 kk eli kotona olen ja siksi varmaan ärsyttää. Tekee aamu- ja iltavuoroja mutta valvoo aina muöhään ja sitten aamuvuorojen jälkeen menee päiväunille ja iltavuoroihin herää juuri ennen töihin lähtöä eli eipä paljoa ehditä työpäivinä näkemään. Vauvalla ollut tuo rytmi pitkään ja minulla menee kotitöihin vauvan päikkäriajat eikä muutenkaan huvita valvoa aamuyöhön vauvan rytmintakia.[/QUOTE]

Kuulostaa siltä, että teillä on yhteistä aikaa melko minimaalisesti. Voisitko kenties puhua miehesi kanssa ja ehdottaa hänelle, että pyrkisi aikaistamaan nukkumaan menemistään? Ei perheellinen ihminen voi jatkuvasti valvoa aamuyöhön, luulisi sen sanovan jo järkikin.

[QUOTE="Aloittaja";28699810]Vauva 5 kk eli kotona olen ja siksi varmaan ärsyttää. Tekee aamu- ja iltavuoroja mutta valvoo aina muöhään ja sitten aamuvuorojen jälkeen menee päiväunille ja iltavuoroihin herää juuri ennen töihin lähtöä eli eipä paljoa ehditä työpäivinä näkemään. Vauvalla ollut tuo rytmi pitkään ja minulla menee kotitöihin vauvan päikkäriajat eikä muutenkaan huvita valvoa aamuyöhön vauvan rytmintakia.[/QUOTE]

Silloin on itsensä hallitsemisen tai elämänhallinnan ongelmia, jos ei saa itseään ajoissa nukkumaan ennen työpäivää.

• Tykkää
Reactions: Waahtera

Nyt miehen kanssa keskustelemaan. Ois hyvä, että mieskin näkis joskus vauvaa ja sä saisit apua. Outoa, jos miehen elämä jatkuu samalla tavalla kuin ennen vauvan syntymää...

Oli erittäin toivottu ja hoitojen kautta monen vuoden jälkeen saatu lapsi mutta ei miestä kiinnosta paljoa olla vauvan kanssa. Viime vapaapäivänään riitelyn jälkeen suostui olemaan sen aikaa vauvan kanssa, että sain pikaisesti imuroitua ja pestyä lattiat. Sensijaan aina valittaa kun meillä ei ole aikaa olla yhdessä ja kun perun omat menot nukkuu :(

[QUOTE="Aloittaja";28699870]Oli erittäin toivottu ja hoitojen kautta monen vuoden jälkeen saatu lapsi mutta ei miestä kiinnosta paljoa olla vauvan kanssa. Viime vapaapäivänään riitelyn jälkeen suostui olemaan sen aikaa vauvan kanssa, että sain pikaisesti imuroitua ja pestyä lattiat. Sensijaan aina valittaa kun meillä ei ole aikaa olla yhdessä ja kun perun omat menot nukkuu :([/QUOTE]

Miehellä ei ole kaikki kunnossa, elämänhallinta pielessä ja/tai (alkavaa) masennusta.

[QUOTE="Aloittaja";28699870]Oli erittäin toivottu ja hoitojen kautta monen vuoden jälkeen saatu lapsi mutta ei miestä kiinnosta paljoa olla vauvan kanssa. Viime vapaapäivänään riitelyn jälkeen suostui olemaan sen aikaa vauvan kanssa, että sain pikaisesti imuroitua ja pestyä lattiat. Sensijaan aina valittaa kun meillä ei ole aikaa olla yhdessä ja kun perun omat menot nukkuu :([/QUOTE]

Ei kyllä kuulosta hyvältä. Nyt olisi keskustelun paikka, terapiakin voisi tulla kysymykseen. Ensimmäinen vauva ja varsinkin kun hoidoilla saatu, voi olla mullistus että tässäkö tämä nyt onkin. Rankkaa molemmin puolin.

Onpa jännä että mies on noin väsynyt, vaikka sä luultavasti hoidat vauvan aina, kun pidät itsestäänselvyytenä sitäkin, että heräät sen kanssa ja perut vielä menojasi miehen takia.

Ehdotan, ettet tee miehen hyväksi enää niitä asioita joita olet aiemmin tehnyt.

Mies on yleensä vauvan kanssa silloin kun käyn suihkussa ( jos vauva hereillä) ja joskus käyn nopeasti esim. Viemässä roskiksen ja sitten erittäin harvoin jää siivousta niin että miehen pitäisi olla vauvan kanssa. viimeksi jäi siivous kesen kun vauva nukkuikin lyhyemmät päikkärit. Eli ei kamalasti varmaankaan väsy vauvan hoidostakaan varsinkaan kun ei edes herää jos vauva ehtii itkeä makkarissa ennen kun minä herään, tosin yleensä havahdun jo vauvan pyörimiseen mitä harrastaa ennen kun herää.

[QUOTE="Aloittaja";28699951]Mies on yleensä vauvan kanssa silloin kun käyn suihkussa ( jos vauva hereillä) ja joskus käyn nopeasti esim. Viemässä roskiksen ja sitten erittäin harvoin jää siivousta niin että miehen pitäisi olla vauvan kanssa. viimeksi jäi siivous kesen kun vauva nukkuikin lyhyemmät päikkärit. Eli ei kamalasti varmaankaan väsy vauvan hoidostakaan varsinkaan kun ei edes herää jos vauva ehtii itkeä makkarissa ennen kun minä herään, tosin yleensä havahdun jo vauvan pyörimiseen mitä harrastaa ennen kun herää.[/QUOTE]

Eli siis mies ei edes voi siivota? Tauti mikä lusmu koko äijä.

Täällä niitä piisaa: mistäs sen olisi voinut tietää, että toinen muuttuu näin totaalisesti lapsen synnyttyä. Aikaisemmat 10 vuotta kun on kotityöt tehty aikalailla puoliksi eikä ole ollut mitään ongelmaa/ riitaa aiheesta vaan on ollut itsestään selvyys.

Yhteistyössä