Ärsyttää noi jotkut lapsettomuudesta kärsivät!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bad Virgin-

Aktiivinen jäsen
03.01.2008
43 331
1
36
Jos joku tulee tosi helposti raskaaksi, kuten minä :saint:
Niin sitä raskauden onnea ei saisi missään hehkuttaa ja olla iloinen tulevasta vauvasta, ettei lapsettomuudesta kärsivät loukkaantuisi :|

Elämä vaan menee niin, että jotkut tulee helposti raskaaksi, toiset joutuu kovastikin yrittämään ja jotkut eivät siinä onnistu ollenkaan..

Joten lapsettomat, ei ne kommentit ole teille tarkoitettuja, ei niistä tarvitse vetää hernettä nenään, annetaan kaikkien kukkien kukkia :flower:

Mä en ymmärrä sen yhden ketjun paria lapsetonta, mun mielestä aivan turhasta vetivät herneen nenään. Kyllähän mäkin olen halunnut toista lasta vähän yli 6 vuotta, mutta en mä silti kilahtanut sen ketjun ap:n tekstistä.

No joo, niin muakin toi ärsyttää ja itse olen kärsinyt lapsettomuudesta. Asia nyt vain on niin, että lapsi on niin kallisarvoinen lahja, että sitä ei yksikään ihminen ole tässä maailmassa ansainnut. Kukaan ei voi ikinä millään ansiolla ansaita oikeutta sellaiseen lahjaan kuin lapsen saaminen. Ja jos (ja kun) näin on, toisen raskautuminen ei ole mitenkään toiselta pois, kaikki katkeruus on turhaa (miksi hän, mutten minä). Pitää ottaa asiat asioina, sitä joko raskautuu helposti tai ei.

Mulla hyvä ystävä kärsii lapsettomuudesta ja kyllähän mun helppo raskautuminen (3 lasta, jokainen onnistunut ekalla yrittämällä) on vaikuttanut meidän väleihin :( Tunnen "syylisyyttä" omasta onnestani ja mun mielestä se on väärin :(

No nykyään ei saa mistään puhua, ettei joku loukkaannu.
Ei saa olla väsynyt töistä, jokuhan voi olla työtön.
Ei saa puhua sisustuksesta, jokuhan voi olla koditon.
Ei saa olla onnellinen, jokuhan voi olla masentunut.
Ei saa iloita avioliitostaan, jokuhan saattaa olla eronnut
jne.

Sama juttu ettei onnistunutta imetystäkään saa hehkuttaa, koska pulloäideille tulee paha mieli. Minä tulen helposti raskaaksi ja imetys on helppoa ja imetän yli 2v ikäiseksi. Minä saan siitä iloita ja iloitsenkin.

Hys hys, ne suuttuu nyt.

Ymmärrettävästä syystä ovat aika herkkää porukkaa, mutta joskus menee kyllä liian pitkälle aasinsiltojen kautta vedellä usea aloitus huutoon lapsettomuudesta.

Jos ihmettelee vaikka ovistikkuja, niin ei mene kuin kolme viestiä että joku nälvii siitä että ei se ole ap:lta pois jos joku tikuttaa kun joku kärsii lapsettomuudesta.
Vaikka aloitusviestissä nimenomaan sanottais että ei ole hyökkäys heitä vastaan.

Ja monessa muussakin ketjussa- ei saisi kertoa että vauva valvottaa- lapseton valvoisi vaikka päällään jos lapsen saisi yms.

Mä ymmärrän kyllä mutta ei mun pahoillani tarvitse siitä olla että mulla on lapsia ja niitten mukana kaikenlaista iloa ja surua ja mielenharmia.

NIH.

Kyllä olen vähän samaa mieltä.
Mutta olen saanut lapsettomankin joskus vähän ajattelemaan kantiltani, kun kerron miten ilkeää sekin on välillä, kun saa pelätä koko ajan olevansa raskaana.

mua kans.
Puolet ihmiskunnasta näkee nälkää ja joka sekunti kuolee lapsia nälkään ja eivät hekään varmaan kiukkua että miksi meillä ei ole ruokaa ja toisilla on.

Jotkut vaan on hemmoteltuja kakkahousuja ja toivottavasti kukaan sellainen ei saa lasta, joka syyttelee toisia jos itsellä ei mene hyvin.

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia, eli iloitaan lapsista ja ymmärretään lapsettomien tuskaa. :) Ei sitä lapsettomien tuskaa tarvitse tietenkään koko ajan jakaa, mutta ihmisyyteen kuuluu myös empatian tunne. Toisaalta pitäisi lapsettomuudesta kärsineidenkin saada se oma päänsä sen verran selväksi, että ymmärtäisivät myös helposti raskautuvia.

Mä en kanssa tajua. Miksi sellaiset ketjut pitää avata jos kerran niin sattuu? Se nyt vaan on kylmä fakta, että tähän maailmaan mahtuu niin iloa kuin suruakin, harvoin kuitenkaan se toisen ilo on toiselta pois.

Miltähän siitä lapsettomasta mahtaisi tuntua, jos vaikka vuosien jälkeen se plussa tuleekin ja sitä hehkuttaessa sitten ihmiset vaan nälvisivät ja manailisivat??

Mä kyllä tulen suhteellisen helposti raskaaksi, se kantovaihe vaan on ongelma :/ Eli km-taustaa. Onhan se sitten kamalan kannustavaa kun sukulaisiltakin tullut kommenttia että mitä vaan voi vielä sattua ja ei se nyt niin varmaa ole että tämän vauvan vielä syliin saatte.. Itse kun tahtoisi unohtaa ikävät ja keskittyä onneen, edes hetkeksi. Mutta kyllä jonkun täytyy se pilata... Kateuttako lie.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyllä olen vähän samaa mieltä.
Mutta olen saanut lapsettomankin joskus vähän ajattelemaan kantiltani, kun kerron miten ilkeää sekin on välillä, kun saa pelätä koko ajan olevansa raskaana.

Totta, jos mä en halua suurperhettä, niin pitää olla 100% ehkäsy, tosin sellaista ei ole olemassakaan :|

Kyllä raskaanaoleva saa olla onnellinen ja hehkua onneaan! Yrittäkää kuitenkin ymmärtää jos lapseton nieleskelee työpaikan kahvipöydässä.

Olin katkeroitunut ämmä lapsettomuuden vuoksi, silti lapsi oli NIIIIIIN paljon enemmän mitä osasin kuvitella.

Jos ei saa jotain mikä on yksi ihmisyyden perusasioista niin sen käsitteleminen ei ole helppoa ja kateellisuuden tunteen kanssa joutuu kamppailemaan. Ja todellinen paskafiiilis tulee siitä kun tajuaa itsekin miten typerää on olla niin pohjattoman kateellinen. Kun on tietenkin myös iloinen toisen puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mua vaan ärsyttää "noi jotkut". Kärsivät mistä kärsivät. :whistle:

Mitä sä tolla tarkoitit?

Että mua ylesesti ärsyttää iso osa ihmisistä, riippumatta siitä mistä he kulloinkin kärsivät. Älä ota henkilökohtaisesti B)

Just. No tässä käsiteltiin tällä hetkellä joitakin lapsettomia, jotka syyttävät meitä helposti raskaaksi tulevia.

Alkuperäinen kirjoittaja juup:
No nykyään ei saa mistään puhua, ettei joku loukkaannu.
Ei saa olla väsynyt töistä, jokuhan voi olla työtön.
Ei saa puhua sisustuksesta, jokuhan voi olla koditon.
Ei saa olla onnellinen, jokuhan voi olla masentunut.
Ei saa iloita avioliitostaan, jokuhan saattaa olla eronnut
jne.

Tämä on kyllä totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Just. No tässä käsiteltiin tällä hetkellä joitakin lapsettomia, jotka syyttävät meitä helposti raskaaksi tulevia.
Joo, he kuuluvat tähän munkin ärsytyskohteisiin, siksi kommentoin. Sori että olin liian kryptinen.

Yritän itse olla hiljaa raskauksistani tällaisilla palstoilla, kun en jaksa seurata niitä herneitä, jotka siirtyy lapsettomien nenistä lapsellisten neniin ja taas takaisin. Jos olisin lapseton, pysyisin pois raskaus- ja vauvakeskusteluista.

Yhteistyössä