Ärsyttää sitten toi, kuinka ihmiseen suhtaudutaan, kun täytyy jäädä sairaslomalle!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Ainakin meillä töissä. Okei, pieni kauppa, eikä montaa henkeä muutenkaan töissä ja töitä on ihan riittämiin.
Mutta kuitenkin. Kun joku jää sairaslomalle, niin paskaahan siitä puhutaan, että miks se nyt jäi ja onkohan vaan lapsi kipeenä jne.
Mä ilmotin ke iltana että jään pojan kanssa kotiin, kun kuume nousi 39 asteeseen. Ja sitä kuumetta on edelleen!

Kauppiaskin (nainen, 32v) kerran sano, että hän ei koskaan ole ollut sairaslomalla, kuin yhden leikkauksen takia. Hällä on kaksi lasta, ja lapset ovat sitten aina mummulla kun ovat kipeitä tai sitten mies (joka toimii meillä kauppiaana myös) on lasten kanssa kotona.
Tai jos hän on joutunut olemaan saikulla, niin on tullut heti töihin, kun olo on ollut parempi. Kaikilla ei ehkä olekaan sitä eläkkeellä olevaa mummua tai vaaria, joka ottaisi lapsen aina kun se on kipeänä. Meillä ainakin isovanhemmat ovat vielä työelämässä. Ja miehen kanssa ollaan sovittu, että ollaan vähän vuorotellen kotona, jos lapset sairastaa.
Ja ihan oikeesti mä oon kerran aiemmin vuoden aikana ollut sairaslomalla ( 2 päivää!), itse olin kipee, kun väkisin olin flunssassa töissä ja sitten menikin niin pahaks, että oli paha keuhkoputken tulehdus ja poskiontelontulehdus sekä toinen korva tulehtunut.

Oikeesti mua ärsyttää tollanen!! Ja se miten työkaverit suhatutuu. Tuskin mä tahallani sitä kuumetta pojalleni oon nostanut. Poika itse kovasti olisi halunnut mennä eskariin ja hoitoon. Ja haluaisi pihalle, mutten tietysi voi päästää kun kuume koko ajan korkealla.

Kävin tossa kaupalla hakemassa työvaatteet pesuun (tänään ei ollut enään sairasloma päivä, vaan ihan normi vapaapäivä), niin olipa siellä nirppanokkaista väkeä vastassa. Yksi ihana työkaveri onneksi on, joka kovasti kyseli miten poika voi jne.
Muita vaan kiinnosti tulenko maanantaina töihin, kun kerroin että poika on vieläkin kuumeessa..

Onko muillakin oikeesti tämmöstä??

Lähdin pahan flunssan takia puolen päivän aikaan kotiin ja "pomo" kyseli heti että kai mä iltapäivän aikana paranen niin paljon että tulen töihin sit seuraavana päivänä kuitenkin...

Todella huono työilmapiiri!! Kissa pöydälle.....asia halki ja pinoon....mun työpaikalla ei olla ikinä taivasteltu toisen saikkuja.....ennemminkin kehoitetaan hakeutumaan sairaslomalle, jos on tarvetta.

Samaa ollut mun työpaikalla.Lähin esimies epäili olinko kipeä.Mun selkä kipeytyi asemalta töihin kävellessä.Mul on välilevyn rappeuma ym. kivaa selässä.
Ja kaikenlaisia juoruja ollut liikkellä.Mut on mukamas nähty sairaslomalla työpaikan lähettyvillä. :/

mein työpaikalla luultavasti taivastellaan selän takana,päin naamaa ei koskaan mutta mä oon päättänyt että silti jään hyvällä omallatunnolla saikulle jos oon itse kipeenä tai mun lapsi sairastaa. perhe ensin ja sitten vasta työt!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todella huono työilmapiiri!! Kissa pöydälle.....asia halki ja pinoon....mun työpaikalla ei olla ikinä taivasteltu toisen saikkuja.....ennemminkin kehoitetaan hakeutumaan sairaslomalle, jos on tarvetta.

Samaa mieltä tuosta huonosta työilmapiiristä. Sille pomolle pitäisi ehkä kertoa, että sairaslomaan on ihan lakisääteinen oikeus. Jos hän ei itse tahdo itse sairastuessaan lomaa pitää, se ei tarkoita sitä, ettei kenenkään muunkaan tarvitsisi sairastaa rauhassa. Esimieskoulutus voisi olla paikallaan...

Ja sekin vielä, että kai meidän silti jotain täytyy kaupastakin hakea, vaikka lapsi olisikin kipeänä. En tarkoita lapsen kanssa, vaan minä yksin, kun mies tuli töistä. En kylläkään käynyt meidän kaupalla vaan kilpailevalla.

Ehkä joku sitten on nähnyt minut siellä, kai mun sitten pitäis vaan visusti pysyä sisällä, kun lapsi on sairas. Ymmärrän, jos olisin itse kipeänä.

Tää tosiaan ärsyttää mua niin paljon, että ihan senkin takia olisin valmis vaihtamaan työpaikkaa, jos muuta olis...

Jep. Joissakin paikoissa kyllä aina löytyy näitä täydellisiä työntekijöitä ja ihmisiä. Minäkin kuulema valehtelin viime vuonna, kun pikkunen ja kakkonen olivat sairaina vähän väliä talvella. :headwall: Kerran jouduin lähtemään kesken päivän töistä, kun kakkonen(silloin 10v) soitti ihan paniikissa itkien, kun oli oksentanut ensin koulussa ja sitten kotona. Lattiat eteisessä oksennuksessa, vessa myös ja olkkarin matto.
"Juu kulta, äiti tulee sitten viideltä, odottele ihan rauhassa kellohan on vasta kymmenen" :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-Sa:
Ja sekin vielä, että kai meidän silti jotain täytyy kaupastakin hakea, vaikka lapsi olisikin kipeänä. En tarkoita lapsen kanssa, vaan minä yksin, kun mies tuli töistä. En kylläkään käynyt meidän kaupalla vaan kilpailevalla.

Ehkä joku sitten on nähnyt minut siellä, kai mun sitten pitäis vaan visusti pysyä sisällä, kun lapsi on sairas. Ymmärrän, jos olisin itse kipeänä.

Tää tosiaan ärsyttää mua niin paljon, että ihan senkin takia olisin valmis vaihtamaan työpaikkaa, jos muuta olis...

No hehheh, meillä yski työkaveri kävi työpaikalla, vaikka oli keuhkoputkentulehduksessa. Aamuvirkku kaveri, joka ei malta pysyä poissa typaikalta edes lomillaan. Tuli kertomaan, että oli saanut reseptin ja että ei tule vielä pariin päivään töihin. Kaikkien mielestä se oli ihan ookoo. :)

Niin ja vaikka olisi itse kipeänä niin kaupassa on pakko käydä.
Onneksi en asu enää samalla paikkaunnalla missä työpaikka on.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

No hehheh, meillä yski työkaveri kävi työpaikalla, vaikka oli keuhkoputkentulehduksessa. Aamuvirkku kaveri, joka ei malta pysyä poissa typaikalta edes lomillaan. Tuli kertomaan, että oli saanut reseptin ja että ei tule vielä pariin päivään töihin. Kaikkien mielestä se oli ihan ookoo. :)

Meillä olis varmaan tapettu tuossa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Meillä olis varmaan tapettu tuossa tilanteessa.

Mäkin olin yllättynyt tuosta, koska yleisesti ottaen meillä ei ihan kaikkein paras työilmapiiri ole ollut. Nyt kun olilin 3 ihmistä sairaana, niin oli yllättävän mukavaa ja kaikki oli tosi hyväntuulisia töissä.

Joo meillä sama homma työpaikalla. Kun tuot sairasloman niin johan alkaa jurputus . Pitää keksiä tuuraajaa. Kuka tekee sairaan vuorot.Meillä eräs kehuu ettei hän ole ollut 20 vuoteen kuin 9päivää sairaslomalla. Ja on katkera kun toiset sairastaa. Olin pitkällä sairaslomalla ja vielläkään ei ole esimies kysynyt olenko tervehtynyt leikkausesta. Meillä on muutama henkilö niin täydellisiä jotta ne ei sairasta niin ei kukaan muukaan saisi sairastaa. Sitten näytetään pitkää naamaa kun tulet töihin ja selän takana puhutaan miten pitkään menee jolloin jäät taas lomalle.

minä viisveisaan mitä pomo tai työkaverit ajattelevat sairauslomistani. jouduin rv18 sairauslomalle, ja olen äitiyslomani alkuun saakka pois. en halua riskeerata tätä raskautta enkä omaa terveyttäni, kun edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan. mulle on ihan sama miten ne pärjäävät, ja mitä puhuvat. tiedän työni olevan riskin ja piste. ei ole minun tehtäväni murehtia tai hoitaa tekemättömiä töitäni.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Niin, ja sit vielä enemmän ärsyttää kun työkaveri oikeesti kipee/sairas ja marttyyrina tulee työpaikalle potemaan.

Ja sairastuttaa vielä samalla muut jotka muuten olis ehkä selvinnyt säikähdyksellä :kieh:

Yhteistyössä