Ärsyttää vähän tossa huutiksessa tuo vakioviesti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun myyjät käyttää sitä, niin niistä ei kuulu mitään koko myynti"operaation" aikana :/ kohde sulkeutuu, niin vakioviesti ilmoittaa tilinumeron ja toivottelee tekopirteesti oikein aurinkoista ja ihanaa syksyä. Sitten ostajana maksan tuotteen, laitan viestiä myyjälle että mistä pankista, mistä tuotteesta,milloin ja minkäverran olen maksanut, eikä myyjistä kuulu mitään! :/ viikko sitten sulkeutui muutama kohde taas,maksoin heti eikä myyjistä ole mitään kuulunut :/ Jotenkin en ole tämän vakioviestin kannalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mulla on vakioviesti ja aina otan yhteyttä ostajan maksettua. Monesti siitä ostajasta ei kuulu mitään, edes palautteen muodossa. Meitä on siis moneks molemmilla puolilla. :)

voihan se tietysti näinkin olla ettei ostajatkaan sitten vaivaudu mitään laittaan... Jotenkin vaan ärsyttää tollanen ns "hiljainen" myynti, kukaan ei laita viestiä tai vastaa :/
Palautteitakin nykyisin saa tosi nihkeesti! :/

Muakin ärsyttää juuri kuvailemasi kaltaiset tilanteet, ap! Vakioviestillä kuitataan kaikki kauppaan liittyvä kommunikaatio. Rahat vaan pois, eikä vaivauduta mitään henk.koht. viestiä, edes pientä, laittamaan. Omituista! Tuntuu kuin asioisi koneen kanssa :(

vakioviesti käytössä mut ku pistän tuotteen postin laitan vielä meiliä. tosin joskus ei muista, kohteita kun voi olla montakin sulkeutunut samaa aikaa ja työt ym hommat painaa päälle..

Itse harrastan kanssa tota vakioviestiä, joka itsestä on kätevä että aina ei sitä tilinumeroa yksitellen tarvitse laittaa.
Ja laittelen myös viestiä perään, mutta joskus muun elämän kiireessä saattaa jäädä laittamatta.
Usein kun itselle tulee viesti että on maksanut niin arvioin että minkä hintainen tuote ja onko sillä väliä jääkö maksamatta vai ei. Niin saatan samalla heivata postiin ilman mitään mutinoita ja puheita. Mutta jos kyse on yli 5? arvoisesta niin sitten kyllä odotan sen että on tullut tilille ne rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun myyjät käyttää sitä, niin niistä ei kuulu mitään koko myynti"operaation" aikana :/ kohde sulkeutuu, niin vakioviesti ilmoittaa tilinumeron ja toivottelee tekopirteesti oikein aurinkoista ja ihanaa syksyä. Sitten ostajana maksan tuotteen, laitan viestiä myyjälle että mistä pankista, mistä tuotteesta,milloin ja minkäverran olen maksanut, eikä myyjistä kuulu mitään! :/ viikko sitten sulkeutui muutama kohde taas,maksoin heti eikä myyjistä ole mitään kuulunut :/ Jotenkin en ole tämän vakioviestin kannalla...

Samaa mieltä!!
Näin käynyt monesti mullekin.
Ja mun milestä sen postin ym seurantakoodin vois laittaa automaattisesti,kun tuote lähetetty:/
Liian usein sitä joutuu anomaan.
Mä ainakin sen aina laitan ja kiitän vielä kaupoista:)

Mä olen pitänyt tuota ihan kätevänä. Jos kauppoja on paljon, summat pieniä ja maksu+toimitus tapahtuu nopeasti, en yleensä laita ihmeempiä viestejä. Jos myyntisumma on iso eli yli 50e, laitan kuittauksen, kun tavara on lähtenyt. Sellaiset yritän postittaakin nopeammin, joten jos postitus viivastyy parikin päivää, laitan viestin. Mun mielestä on eri asia odotella talvihaalaria tms isoa kuin kahden euron paitaa.

Itsellänikin on vakioviesti ja usein jää kyllä vastaamatta, kun saan ilmoituksen maksusta. Mutta heti kun maksu näkyy tililläni, niin laitan palautteen menemään ja siihen mahdollisesti postituksesta. Sitten jos on kyseessä paketin lähetys, niin laitan aina vielä sähköpostia, jossa kerron miten huutopaketti toimii, eli että voi seurata lähetyksen kulkua jne.

Mulla kans käytössä tuo vakioviesti. Se on kätevä erityisesti kun on paljon myytäviä/myytyjä kohteita. Ei tartte jokaiselle erikseen naputella sitä tilinumeroa.
Aika usein laitan viestiä, kun olen huomannut maksun ja laittanut paketin/kirjeen postiin.
Joskus, etenkin jos ostaja ei ilmoita maksettuaan mitään, niin mäkään en sit vaivaudu laittamaan erikseen viestiä.
Palautteen laitan heti, kun maksu on saapunut ja ostajana heti kun oon tuotteen saanut.

Ostajanakin tykkään tuosta vakioviestistä. Kun ei tarvii kysellä tilinumeron perään ja saan hoidettua maksun samantien. Nopeuttaa yleensä toimitustakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä sillä on väliä, jos saat positiivisen palautteen maksettuasi ja saat ostamasi tuotteen äkkiä. Minä en juuri ylimääräisiä viestejä lähettele, ainoastaan ilmoitan paketin seurantakoodin. Minulta lähtee palaute siinä vaiheessa, kun saan tavaran matkaan (kauppa minun osaltani on siinä vaiheessa valmis). Odotan saavani vastapalautteen, jolloin tiedän kaupan olevan vastapuolenkin suhteen selvä.

Yhteistyössä