ÄRSYTTÄÄ!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Aikomuksenani on lopettaa röökaus ja kun googlettelin eri nikotiini vaihtoehtoja, törmäsin monessa keskustelussa tämän tyylisiin kommentteihin: "elä ota nikotiinia, sitten olet koukussa siihen" tai "lopettaminen on iha helppoa ilman mitään, sen kun päätät" Ihan bullshittiä! ja miten kukaan voi sanoa toiselle joka kamppailee myrkyista eroon, että älä käytä apuja? Mielummin mä koukussa olen nikotiinilaastariin tai sähköröökiin, kuin syöpäkääryleeseen. PRKL =D

Toinen juttu mikä saa veret kiehumaan on ylipainoisten lasten vanhemmat. Kuinka voitte olla niin vastuuntunnottomia ja paskoja vanhempia että pilaatte lastenne tulevaisuuden? On sydäntä särkevää nähdä alle kaksvuotiasta lasta joka hädin tuskin pystyy kävelemään kun reisimakkarat kinnaa vaipan reunoihin, tai kouluikäistä, jonka polvet ovat jo alkaneet väntyä pihtipolviksi painon alla.
Vastuu on vanhemmilla kun on noin pienistä kyse. En nyt meinaa että lapset karppaamaan tai muuta laihdutus menetelmää, mutta mielestäni pitäisi olla lastensuojeluasia jos päästää pikku pekan pursuumaan farkuistansa. Jos uskaltaisin sanoisin että hakatkaa vaikka mielummin, pienemmät traumat siitä lapselle jää kun koko elämän kestäneestä kiusaamisesta.

Okei. Ootko noussut tänä aamuna kenties väärällä jalalla sängystä?

Ja ps. mitä tupakan lopettamiseen tulee, niin paras tapa on oikeasti vain lopettaa se. Jos tupakan tilalle etsii korvaavan, niin silloin siihen jää koukkuun. Miksi siis yrittää korvata koukuttava tapa toisella?
Ensimmäinen viikko on yhtä persettä ilman tupakkaa, mutta sen yli kun pääsee, niin alkaa jo helpottaa. Ja mitä kauemmin on ilman tupakkaa, sitä vaikeampi se savuttomuus on rikkoa. Ei sitä raaski heittää niin monta savutonta päivää/viikkoa/vuotta hukkaan.

T. 2 vuotta sitten lopettanut.

• Tykkää
Reactions: Maira
Okei. Ootko noussut tänä aamuna kenties väärällä jalalla sängystä?

Ja ps. mitä tupakan lopettamiseen tulee, niin paras tapa on oikeasti vain lopettaa se. Jos tupakan tilalle etsii korvaavan, niin silloin siihen jää koukkuun. Miksi siis yrittää korvata koukuttava tapa toisella?
Ensimmäinen viikko on yhtä persettä ilman tupakkaa, mutta sen yli kun pääsee, niin alkaa jo helpottaa. Ja mitä kauemmin on ilman tupakkaa, sitä vaikeampi se savuttomuus on rikkoa. Ei sitä raaski heittää niin monta savutonta päivää/viikkoa/vuotta hukkaan.

T. 2 vuotta sitten lopettanut.

Missä se viiva on mihin voi allekirjoittaa?

No jaa...Tupakanpoltto on helpoin lopettaa kerrasta, ilman mitään sen kummempia korvikkeita..Ja joo, olin polttanut 11 vuotta kun lopetin..

Kun tekee mieli röökiä, ota vaikka porkkana ja mene pihalle syömään se...Pahin tuossakin riippuvuudessa on se tapa..

koska musta tulee just tällänen raivohullu räyhääjä (oon vähenntänyt 7 per pv) :) Ja mulla ei lopu röökinpoltto noin vaan (kokeiltu about 20 krt) aina se muutaman kuukauden päästä viimeistään jatkuu ja pahimpia on illat kun vaihtaa viihteelle.... siksi siis olen kallistunut sähkötupakan puolelle. saan tuttua hommaa sormille ja niiden kannssa on helppo vähentää nikotiinin saantia ja loppujen lopuksi (toivottavasti?) olen koukussa ennää vesihöyryy :)

Juuh jos haluat lopettaa niin lopeta suorilta! Jos haluat nikotiinista eroon niin se ei onnistu nikotiinilla, sori! Itse onnistuin lopettamaan 14v jälkeen vasta kun uskoin jotta nikotiinia ei korvata nikotiinilla. Kaikki jotka haluaa lopettaa pystyy siihen jos tarpeeksi halua oikeasti riittää.. Mutta todella helpommin sanottu kuin tehty!!! Tupakoinnin lopettaneelle ei ole olemassa "sitä yhtä tupakkaa/ baari-tupakkaa / vitutus tupakkaa yms.) Helppoa tää ei oo ja joka päivä mietin onko tää elämä todella lopettamisen arvoista mutta niinku MarieHos sanoi niin: "Ja mitä kauemmin on ilman tupakkaa, sitä vaikeampi se savuttomuus on rikkoa. Ei sitä raaski heittää niin monta savutonta päivää/viikkoa/vuotta hukkaan"

Itse käytin hetken korvaavaa ja sekin oli sitä minimiä ja sen lopetus olikin pikkujuttu. Toiset tarvitsevat apua toiset eivät. Minä söin nikotiinipurkkaa kuukauden kun taas tätini ei käyttänyt mitään vaan lopetti sen siliän tien. Jos katsot, että tarvitset apua niin käytä mutta siihenkin voi jäädä koukkuun joten kannattaa miettiä.

T: nyt 5 vuotta ilman tupakkia tai mitään muutakaan korvaavaa

Juuh jos haluat lopettaa niin lopeta suorilta! Jos haluat nikotiinista eroon niin se ei onnistu nikotiinilla, sori! Itse onnistuin lopettamaan 14v jälkeen vasta kun uskoin jotta nikotiinia ei korvata nikotiinilla. Kaikki jotka haluaa lopettaa pystyy siihen jos tarpeeksi halua oikeasti riittää.. Mutta todella helpommin sanottu kuin tehty!!! Tupakoinnin lopettaneelle ei ole olemassa "sitä yhtä tupakkaa/ baari-tupakkaa / vitutus tupakkaa yms.) Helppoa tää ei oo ja joka päivä mietin onko tää elämä todella lopettamisen arvoista mutta niinku MarieHos sanoi niin: "Ja mitä kauemmin on ilman tupakkaa, sitä vaikeampi se savuttomuus on rikkoa. Ei sitä raaski heittää niin monta savutonta päivää/viikkoa/vuotta hukkaan"

Haluan eroon tupakasta, se nikotiini on se ja sama ainakin näin alkuun. Kerran me tällä vain ollaan ja eletään. En tahdo elää huonokuntoisena, harmaana ja haisevana, mutta pitäähän elämässä jotain addiktioita olla ;)

Yhteistyössä