ärsyttääkö muita fb-kirppareilla tinkaajat? tässä esimerkkitapaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mua tinkaaminen haittaa. Jos ei halua hintaa laskea, niin sitten ei laske, mutta kyllä mä mielelläni laitan hintaa vähän alaspäin jos saan vaikka kerralla useamman tavaran pois. Säästyyhän siinä mulla vähän vaivaakin, kun ei tarvitse jokaisesta erikseen vahtia, onko rahat tullut, odotella niitä ja pakata ja postittaa kaikki erikseen. Eroon päästäksenihän mä niitä tavaroita myyn, vaikka tietysti sekin on yksi syy, että saa vähän rahaa tilalle. Jankuttaminen on ärsyttävää, sekä se jos sovitusta ei pidetä kiinni, eli aletaan tinkaamaan vasta siinä vaiheessa kun hinta on jo sovittu ja kaupat lyöty lukkoon. Ei ole onneksi tuollaista sattunut omalle kohdalle, mutta näköjään muille on.

Mä oon itseasiassa ostajana maksanut joskus vähän enemmän, kun tuli niin hyvä mieli et saatiin sovittua kaupat tunnin sisällä siitä kun tori.fistä löysin, nouto onnistui samana päivänä lyhyellä varoitusajalla ja kaiken lisäksi huonekalu oli paljon siistimmässä kunnossa kuin ilmoituksen kuva antoi odottaa :D

Tinkiminen on mun mielestä ihan hyvä juttu, et jos tuote maksaa 10e, tingataan 7 euroon. Myyjä suostuu tai ei, tehdään kauppaa, mutta sitten kun hinta on sovittu, vaikka sen 8 euroa, ni ei sitä enää sitten rahojen luovutus vaiheessa aleta enää tinkaamaan. Ite en enää sovittua summaa muuttaisi, mutta siis ennen lukkoon lyötyä summaa on tinkaaminen ok.

Minäkin ymmärrän jonkinlaisen tinkaamisen, mutta toisaalta käy pattiin just nää jotka haluaa esim 20e vaatepaketin ehdottomasti kympillä ja kotiinkannettuna koska "mulla ei nyt ole enempää"... Ei hitto, joskus jossain fb-kirpalla joku laittoi yyveetä että voinko lähettää tän 2e bodyn ilmasiks, kun hällä ei ole yhtään rahaa. Ja kyseessä joku ihan pieni body, 50-56cm, tuli mieleen että on teillä aika hyvät lähtökohdat lapselle...:(

Mua ottaa päähän se kun asutaan syrjäkylällä (tosin meidän kylän ja isomman kaupungin välillä) . Ilmoitan joka myynti-ilmoituksessa kyllä missä asutaan.
Sitte varataan niitä euron ja kahden euron tavaroita eikä haeta ikinä niitä. Ite kulen tuolla isommalla paikkakunnalla töissä. Ja oon aina ilmottanu että haen lapsen siihen ja siihen aikaan päiväkodista et sillon voi hakea myös päiväkodin pihasta. Mutta ei käy, oon kuumeessa, lapsi on päiväunilla, sataa vettä tms yhtä järkevää. Ja en tod ala niitä tavaroita koti oville jakamaan.
Nytkin tuolla ollu lasten kirjoja kuukauden odottamassa hakijaa.

No usein nää tavarat on vain sellaisia, ettei tää myyjä saa niitä myytyä esim. sillä haluamallaan 20 eurolla. Minä tarjoan 17 euroa eikä myy. Sitten tuote roikkuu hänellä siellä sillä 20 eurolla pitkään eikä kukaan osta tai ole edes kiinnostunut. Loppujen lopuksi saattaa alentaa sitä tuohon 17e, eikä kukaan muu olekkaan kiinnostunut siitä edes siihen hintaan. Mahtaa ketuttaa ettei sillon myynyt sitä minulle 17 eurolla :D

Itse mieluummin tinkaan sen muutaman euron, kuin pidän tuotetta myynnissä pitkään vaikka lopulta saisinkin siitä haluamani.

Eri asia sitten nää, jotka tinkaavat 20 e tuotteen 5 euroon. Yleensä se menee niin, että 20e tuotteesta tarjotaan tyyliin 15 ja myyjä tekee vastatarjouksen 17 :) Näin se homma toimii. En itsekkään edes viitsi vaivautua vastaamaan noihin älyttömiin tinkauksiin-

Ei oo kauan aikaa, kun joku huutonetissä alkoi marmattamaan postikuluista, HÄN kuulemma tietää ettei ne voi olla niin paljon mitä olen ilmoittanut, koska on lukuisia kirjeitä lähettänyt. Alkoi niin ärsyttämään asenne jolla tämän kysymyksensä esitti, joten laitoin sinne kohteeseen tuotteen painon ja linkin postin hinnat sivulle :D

No usein nää tavarat on vain sellaisia, ettei tää myyjä saa niitä myytyä esim. sillä haluamallaan 20 eurolla. Minä tarjoan 17 euroa eikä myy. Sitten tuote roikkuu hänellä siellä sillä 20 eurolla pitkään eikä kukaan osta tai ole edes kiinnostunut. Loppujen lopuksi saattaa alentaa sitä tuohon 17e, eikä kukaan muu olekkaan kiinnostunut siitä edes siihen hintaan. Mahtaa ketuttaa ettei sillon myynyt sitä minulle 17 eurolla :D

Itse mieluummin tinkaan sen muutaman euron, kuin pidän tuotetta myynnissä pitkään vaikka lopulta saisinkin siitä haluamani.

Eri asia sitten nää, jotka tinkaavat 20 e tuotteen 5 euroon. Yleensä se menee niin, että 20e tuotteesta tarjotaan tyyliin 15 ja myyjä tekee vastatarjouksen 17 :) Näin se homma toimii. En itsekkään edes viitsi vaivautua vastaamaan noihin älyttömiin tinkauksiin-

Ei oo kauan aikaa, kun joku huutonetissä alkoi marmattamaan postikuluista, HÄN kuulemma tietää ettei ne voi olla niin paljon mitä olen ilmoittanut, koska on lukuisia kirjeitä lähettänyt. Alkoi niin ärsyttämään asenne jolla tämän kysymyksensä esitti, joten laitoin sinne kohteeseen tuotteen painon ja linkin postin hinnat sivulle :D[/QUOTE

kiitos illan nauruista :D osui ja upposi

Onneksi niille tinkijöille ei oo pakko myydä. Jos joku alkaa tinkimään ja ostajia on jonossa lisää, niin tottakai sitä myy sitten sille seuraavalle sillä hinnalla jolla haluaa myydä jos eka alkaa tinkimään. Itsehän sitä saa päättää kenelle myy, ihan sama kuka varasi tuotteen eka.

Mä laitoin tavaroita myyntiin toriin ja hinnat tosi alhaisiks ja sit niistä tingitään koko ajan. Vaik on edullisempia ku missään kirpparilla kun aattelin että säästän sen vaivan jos joku tulee ja vie pois. Yks kalliimpi juttu on myynnissä ja sain äsken tarjouksen että maksan tän ja tän jos sitä ja tätä. Joo, kiitos vaan mutta en myy.

Tinkaaminen on ok ja mielestäni ikäänkuin kuuluu tuollaiseen (netti)kirppistelyyn. Mutta se kiristäminen nostais minunkin niskakarvat kohti taivasta. Vaan ap:n tilanteessa, mikäli vaatepaketille ei näy muita ostajia, antaisin varmaankin periksi ihan vain jotta pääsisin tavarasta eroon. Ja jos tuo "kaupanpäälinen" ei ole sitä keksipakettia arvokkaampi juttu.

Yhteistyössä